Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Komputer diagnostyczny2 - VIS i ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Komputer diagnostyczny2 - VIS i ABS
Autor Wiadomość
HdM 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 96
Skąd: polska



Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 13:08   

orson napisał/a:
Mam prosbe - jesli ktos moze niech poda mamiary telefoniczne na ta firme


prosze bardzo:

Jana Olbrachta 94a
tel - 022 4242638
kom- 604 623 817
osoba kontaktowa to Marcin Tarasiuk
marcin_tarasiuk@poczta.fm

[ Dodano: Pią Wrz 07, 2007 1:22 pm ]
Olo12 napisał/a:
HdM, wiesz co ja osobiście nie preferuję zakładania części używanych jeżeli cena nowych nie odbiega znacznie



Witam,

ja generalnie tez nie jestem zwolennikiem montowania starych rzeczy w samochodzie jesli mozna kupic nowe, ale jesli okaze sie to jedynie kwestia przewodu to tak samomoze sie przetrzec w nowym jak i w starym.
Postanowilem sprawdzic ci jest nie tak - potem bede myslal o tym co z tym zrobic.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 13:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Spiro 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 204
Skąd: Warszawa

MG ZR

Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 13:46   

orson napisał/a:
Z opisu x440 przychodzi mi na mysl tylko serwer IBM'a ;P


haha no wydaje mi się, że serwerem IBM'a nie podpinają się do roverów ;-) , wiem ze x440 to symbol serwera ale właśnie patrząc na ten komputer zauważyłem, że miał oznaczenie podobne, może była to inna kombinacja cyfr. Najlepiej będzie zadzwonić do firmy i spytać, bo nic więcej wspólnie z HDM nie wydukamy w tej sprawie.
W każdym razie ten komputer komunikuje się z R/MG wszelakiej maści.
_________________
Music Sounds Better With...Me ;-)
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Wrz 07, 2007 18:07   

jest to komputer firmy launch
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
HdM 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 96
Skąd: polska



  Wysłany: Pon Wrz 10, 2007 10:06   

minal weekend - pogrzebalem troszke w samochodzie i:

* ABS - znalazlem przetarcie na kablu czujnika; zabezpieczylem i mam nadzieje, ze to rozwiaze problem, dziekuje wszystkim za sugestie obejrzenia kabla

* VIS - dotarlem do silniczkow, ten ktory jest zamontowany poziomo dziala i jest z nim wszystko w porzadku, natomiast ten ktory jest zamontowany poziomo nie dziala, ma pourywane zaczepy i chyba grozi mu wymiana. polutowalem poprzepalane sciezki na plytcem ale silniczek i tak nie dziala jak powienien (mysle, ze sam jest walniety dodatkowo, bo nie uruchamia sie nawet, gdy podlaczy sie go bezposrednio pod prad)


ma ktos taki silniczek? jaki jest koszt takiej zabawy? nawet, gdyby mechanizm dzialal to i tak potrzebowalbym obudowy bo w zbyt wielu miejscach jest polamana.

zamontowalem ten silniczek ale przestawilem klapke na otwarta (do tej pory byla zawsze zamknieta), jest odczuwalna roznica w przyspieszaniu (skomentowaly to osoby, ktore jechaly jako pasazerowie i nie wiedzialy o moich zabawach - chcialem uniknac placebo :) )

dziekuje za pomoc w nabyciu takowego silniczka.

pozdr

HdM

P.S. Lambda dziala - sprawdzilem voltomierzem - wskazania niemal identyczne z opisem w tech faqu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 13:45   

HdM, mam do Ciebie małe pytanko: jak sprawdzałeś, czy silniczki działają? Ja mam napewno zrąbany ten pionowy (ballanced valve), ale dzisiaj odkręciłem też ten drugi i mam pewne podejrzenia.
Wogóle to próbowałem znaleść jakiś silniczek 12V który by pasował zamiast oryginalnego (lepsze by to bylo niż jakaś używka), ale niestety jest to chyba niemożliwe. Kurde troche kłopotów z tym jest jednak :(
pozdrawiam
 
 
 
HdM 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 96
Skąd: polska



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 14:01   

mialem popalone sciezki wiec gorzej byc nie moglo ;) mam znajomego, ktory naprawia rozne elektroniczne rzeczy, podpial mi to pod rozne aparatury i prady i niestety, ale okazalo sie, ze sa padniete

podsumawujac sprawdzalem to po kowalsku, ale w rekawiczkach

skad wiesz, ze masz padniety? byles pod kompem?

[ Dodano: Pią Cze 20, 2008 14:13 ]
dodam jeszcze, ze ja wymienilem swoje na sprawdzone uzywki i jestem zadowolony, niby to kilka koni, ale efekt placebo dziala i mam wrazenie, ze jest ogromna poprawa ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 15:09   

hmm, bylem podlaczyc sie do testbooka i wyskoczył błąd o stale otwartym Ballanced valve. Co ciekawe koleś powiedział, że ten błąd zawsze jest i że jest to normalne i wziął 150zł :) , ale mniejsza o to.

Rozebrałem i okazało się, że silnik jest padnięty (nie kręcił sie w niektórych pozycjach).

A czy można sprawdzić czy to działa odejmując od kolekora i poprostu patrząc na właczonym silniku czy się przesuwa? Dzisiaj miałem jechać na gdzieś kupić używkę, więc pomyślałem, że poprostu podłącze zamiast mojego.
_________________
pozdrawiam wszystkich forumowiczów i roverkowiczów :D
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 20, 2008 15:19   

kRisj napisał/a:
Co ciekawe koleś powiedział, że ten błąd zawsze jest i że jest to normalne

Pewnie wszystkie R75, które sprawdzał miały spalony silniczek :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
HdM 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 96
Skąd: polska



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 15:46   

pewnie tak bylo ;)

swoja droga ceny diagnostyki komputerowej (ktora umowmy sie nie jest jakos strasznie skomplikowanym procesem) sa delikatnie mowiac troche za wysokie...


ja swoje silniczki probowalem podpiac poza kolektorem na chodzacym silniku (stare byly na miejscu) i nie spowodowalo to ich ruchow, nie mniej jednak podlaczane na krotko dzialaly i po ich zamontowaniu komputer nie wyswietlil zadnych bledow

a nawet jesli kupisz uzywki i nie beda dzialaly to moze z 4 uda Ci sie zlozyc 2
kazdy elektronik powinien sobie poradzic z tym jesli sam nie wladasz lutownica niczym wolodyjowski szabla :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kRisj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 60
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 16:06   

HdM, a mógłbyś mi napisać jak to podpiąć na krótko, żeby nie spalić? Wogóle to są 4 piny: +, -, a 2 są sterujące?

Pozatym chciałbym sprawdzić też ten drugi czy jest wporzo. Wygląda jakby był, bo w środku nie ma oleju, a klapki chodzą lekko, więc od czego miałby się zepsuć, ale jak go podłączałem na odpalonym silniku to nie chodził. Co ciekawe był przykręcony na swoim miejscu i nie chodzil. Zastanawiam sie więc w jakich sytuacjach się one wogóle załączają. Może trzeba jechać, albo chociaż włączyć bieg :) .

Tak swoją drogą, jeśli możesz zdradzić, to ile zapłaciłeś za oba?
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4534
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 20, 2008 18:06   

HdM napisał/a:
swoja droga ceny diagnostyki komputerowej (ktora umowmy sie nie jest jakos strasznie skomplikowanym procesem) sa delikatnie mowiac troche za wysokie...

Cena samego urządzenia jest wysoka (zdaje się, że to mniej więcej wartość nowego R75) i serwisy chcą to sobie odbić.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Pią Cze 20, 2008 18:17   

maciej napisał/a:
HdM napisał/a:
swoja droga ceny diagnostyki komputerowej (ktora umowmy sie nie jest jakos strasznie skomplikowanym procesem) sa delikatnie mowiac troche za wysokie...

Cena samego urządzenia jest wysoka (zdaje się, że to mniej więcej wartość nowego R75) i serwisy chcą to sobie odbić.

Spokojnie kupisz niezbędny sprzęt za cenę mniej-więcej 5-cio letniego R75...
Patrz np. tutaj:
http://www.roverparts.com...ec-T4Mobile.cfm
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4534
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 20, 2008 18:35   

lamer napisał/a:
Spokojnie kupisz niezbędny sprzęt za cenę mniej-więcej 5-cio letniego R75...

Pisałem o cenie jaką sobie życzył Rover od ASO w czasie gdy jeszcze istniał. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
HdM 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 96
Skąd: polska



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 11:19   

kRisj napisał/a:
HdM, a mógłbyś mi napisać jak to podpiąć na krótko, żeby nie spalić? Wogóle to są 4 piny: +, -, a 2 są sterujące?

Pozatym chciałbym sprawdzić też ten drugi czy jest wporzo. Wygląda jakby był, bo w środku nie ma oleju, a klapki chodzą lekko, więc od czego miałby się zepsuć, ale jak go podłączałem na odpalonym silniku to nie chodził. Co ciekawe był przykręcony na swoim miejscu i nie chodzil. Zastanawiam sie więc w jakich sytuacjach się one wogóle załączają. Może trzeba jechać, albo chociaż włączyć bieg :) .

Tak swoją drogą, jeśli możesz zdradzić, to ile zapłaciłeś za oba?


za oba zaplacilem 190 pln na allegro z przesylka
Pan, ktory mi to sprzedal powiedzial, ze dzialaja, ale jesli nie beda chodzily to moge odeslac i zwroci kase, bardzo uczciwe podejscie. Zaaplołdowalem je do endżina i wszystko jest ok, wiec nie mialem okazji sie przekonac o serwisie gwarancyjnym.

nie mam pojecia jak je podlaczac, zeby sprawdzic, bo nie robilem tego sam, nie pomoge w tej kwestii, chociaz ja rozebralbym obudowe i podpial sie z pradem bezposrednio pod silniczek, zeby sprawdzic, czy w ogole sie kreci, a potem ewentualnie ogladal sciezki itp...

powodzenia, oplaca sie to zrobic, bo roznica w jezdzie jest odczuwalna
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 12:12   

Witam,

śledzę tematy naprawy / diagnozy systemu VIS oraz OLEJU W PRZEPUSTNICY już od dłuższego czasu. Oba tematy są często łączone i poruszane przez wiele osób w różnych wątkach co świadczyć może na pewno o dużym zainteresowaniu tym tematem.


Muszę przyznać , że czytając porozrzucane i nieczytelne fragmenty opisów ciężko cokolwiek zrozumieć. Temat kilkakrotnie się urywa lub też po prostu się rozmywa.


Usterka tego systemu w silnikach KV6 jest podobnie częsta jak usterka głowicy w silnikach serii K dlatego myślę , że należy jej sie równie dokładny opis na stronie forum.


W związku z ogromnym zainteresowaniem systemem VIS oraz łączącym się w pewien sposób tematem OLEJU W PRZEPUSTNICY proponowałbym aby osoby , które znają się trochę na tych sprawach opisały w punktach system diagnozowania usterki oraz jej naprawy i skutków zaniedbania.


Przykładowo:


1. Jak zdiagnozować uszkodzone silniczki VIS ?
2. Jak sprawdzić czy w naszej przepustnicy jest olej ?
3. Jak rozebrać silniczki VIS ?
4. W jaki sposób je naprawić ( dokładny opis ) ? Gdzie kupić ? Jakie są to koszta ?
5. Jak rozebrać przepustnicę i kolektor ? ( dokładny opis ) Jak ją wyczyścić ?
6 Jakie są konsekwencje zaniedbania problemu uszkodzonego systemu VIS ?
7. Problem oleju w przepustnicy ? Czym to grozi ?
7. Separator oleju : skuteczność , sposób montażu ( dokładny opis ) , koszt
8. Gdzie mogą pomóc nam rozwiązać problem jeżeli sami nie potrafimy tego zrobić ?



Myślę , że opis tego typu mogłoby pomóc wielu użytkownikom silników KV 6


PS. Wiem , że system VIS został opisany w technicznym FAQ ale zawiera on informacje bardzo techniczne ( nie zrozumiałe dla wszystkich ) dlatego wydaje mi się , że taki dosyć prosty opis bedzie nam wszystkim pomocny.


PS1. Dzielmy się swoja wiedzą i ułatwiajmy życie innym :-)

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Komputer ECM
gingol Rover serii 75, MG ZT 15 Pon Paź 24, 2011 22:43
stazaj88
Brak nowych postów [R75] Komputer
grota10 Rover serii 75, MG ZT 18 Sob Kwi 17, 2010 15:56
apples
Brak nowych postów [R75] Komputer
czujniki abs
zajac Rover serii 75, MG ZT 10 Pią Gru 05, 2008 20:07
zajac
Brak nowych postów [R75] Komputer pokładowy
kris987 Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Gru 01, 2011 11:33
21matys
Brak nowych postów [R75] Komputer pokładowy - IPK
jarko Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Gru 11, 2010 14:34
dukat11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink