Wysłany: Pon Cze 23, 2008 13:23 swap 2.0T do 216 Coupe
Witajcie!!
od czasu zakupu mojej slicznej Coupety ( 200 Coupe 1.6 DOHC od hondy 1996r.) zastanawiam sie na dwstawieniem do niej silnika 2.0T. i teraz mam kilka pytan, przedewsyztkim co bedzie mi potrzebne....napewno:
1) silnik
2) skrzynia
3) osprzet - ale co konkretnie?????? np chlodnice tez musze zminiac?? albo sprezarke klimy??
4) hamulce sa takie same w 1.6 i 2.0T??
5) co z mocowaniami silnika?? tzreba cos przesapwac itd??
najbardziej interesuje mnie wlasnie ziana smaego osprzetu....nowa wiazka elektryczna pod maska ale czy np zbiorniczki od plynow zostaja czy sa inne w 2.0t?? chlodnica pewnie jest inna bo musi byc miejsce na IC prawda?? a co z sama klimatyzacja, nie ma mowy zeby z niej rezygnowac! no i pewnie jeszcze do tego komp silnik ai immo no nie?? wydech pewnie tez caly musi byc zmieniony bo coupe ma zdaje sie 2,5cala??
mam znajomego mechanika w anglii moglby mi poszukac silnika i reszty gratow ale czy to sie oplaca?? lepiej kupic tutaj na mniejscu czy w UK?? a moze najlepsza opcja jest kupno 220Coupe w anglii i przelozenie wsyztkich gratow??
co o tym myslicie koledzy specjalisci??
zakup innego coupe juz z turbo raczej odpada
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 23, 2008 13:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ale ja nie chce wolnossaka:) teraz zeby nim dynamicznie jezdzic trzba go krecic od 5500obr/min w gore...to meczy...ciagle wkrecanie na obroty i jazda do odcinki szczegolnie na dluzszych dystanasach. dlatego chce 2.0Turbo:) od niskicho brotow ma dosc duzo NM:) a czy to czasem nie Ty masz silnik na allegro wystawiony?/ od tego jasno zielonego tomcata??
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Hej ja niestety nie znam za dobrze budowy 216 coupe ale mogę ci powiedzieć co jest w 220 TI.
Hamulce u mnie są 262 z przodu wentylowane z tylu 242 niewentylowane.
Mocowania silnika wydaje mi sie ze inne ponieważ poduchy od 216 nie pasują.
Wydech na pewno do wymiany.
Zestaw z angli raczej nie wchodzi w grę przynajmniej skrzynia biegi na odwrót...
Odnośnie całej reszty wklej fotkę silnika to postaram sie sprawdzić co i jak chyba ze wpadniesz kiedyś do WWA
Dobryziomie hamulce chyba sa te same bo ja tez przod mam wentylowany a tyl normlane tarcze nie wentylowane i tak mi wygladaja na 262mm zmierze je wieczorem:) wydech musowo bo przeciez turbo bedzie:) biegi w UK i euro sa tak samo:P
do WWA sie chetnie wybiore jak cos
tutaj foty silnika, przepraszam za brud i balagan ale przez zakonczenie roku i walke o pasek na swiadectwie ( w 2 kl LO jest to wyzwanie...) nie mialem czasu na dokladne sprzatanie pod maska:(
[ Dodano: Pon Cze 23, 2008 17:38 ]
cd zdjec
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Markzo, odradziłbym Ci taką inwestycję....
1. Przespawanie gniazd poduszek silnika
2. Zdjęcie całego osprzętu , komputera, wiązki itp.
3. Załatwienie silnika 2.0 Ti wraz ze skrzynią I CAŁYM OSPRZĘTEM SILNIKOWYM I PRZY SILNIKOWYM... Czyli skrzynia, sprężarka, alternator, pompa wspomagania, chłodnica, IC, zbiorniczki itd...
4. Spasowanie silnika z poduchami
5. Podłączenie wszystkiego od A do Z
6. NIEOPŁACALNE!!! Silnik to koszt około 2000-3000zł w UK około 1000zł + transport około 1000zł...
Jeżeli już robić taką inwestycję to kupować coś z silnikiem Ti i bawić się w SWAP... najlepiej jest mieć diesla i zeswapowac go do Ti
Zestaw z angli raczej nie wchodzi w grę przynajmniej skrzynia biegi na odwrót...
skąd taki pomysł??
w samochodach angielskich biegi są tak samo jak w europejskich
No w angielskich nie, ale w japońskich tak...
Silnik serii D Hondy jest umieszczony odwrotnie niż silnik serii T Rovera!!!
Więc w grę wchodzi nie tylko TOTALNA przeróbka mocowań, ale też wymiana półosi, wspomagania, klimy, a możliwe, że również pomp hamulcowych, ABS i kilku podobnych elementów.
Naprawdę lepiej wydać tą kasę na szukanie dobrego egzemplarza 2.0T w Niemczech lub jeszcze lepiej we Włoszech + lakierowanie - i tak wyjdzie taniej i lepiej.
Zestaw z angli raczej nie wchodzi w grę przynajmniej skrzynia biegi na odwrót...
To jest różnica - auta eupopejskie (w tym z GB), a auta japońskie i tu jak najbardziej ma zastosowanie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Panowie, ze silnik R i hondy jest montowany odwrotnie ja to wiem:) tak samo ze wszytko czyli komp, wiazka, zbiorniczki, rurki,pompki, poloski musilabym wyminic tez wiem:) najbardziej interesowalo mnie czy trzeba przespawac lapy od silnika. NEOSSS dzieki za konkretna odpowiedz:) w takim razie pewnie dam sobie sianka.....to by byla totalna rzezba i sam bym sie tego raczej nie podjal....no nic 2.0T odpada:(
no ale co moge wstawic zamian swojego??? najlepiej p&p z mocowaniami silnika a moze nawet skrzynia??H23A H22A?
Maciej wsyztko fajnie tylko ze on ma moc max przy 7800rpm....:D:D:D:D
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie ma sprawy, rozumiem ten ból...
Szczerze to poszukaj Targi 2.0T do kupna, są juz od 5000zł... A jak nie to SWAPuj do 2.2 lub 2.3 he he ale ja i tak zostałbym przy Hondoskim motorze który masz... Dla lepszej frajdy i szybkiej jazdy pozostaje 220 Coupe Turbo...
szczerze mówiąc nie wiem czy nie taniej wyjdzie uturbienie... tym bardziej ze na forum SR jest para projektów opartych na tym silniku.
Turbina K04 (koszt do 1000PLN) lub jak chcesz pojechać na grubo to T3
kolektor w tej chwili kupisz już gotowca pod turbo za 800PLN lub wyspawaja pod zam. za jakieś 1200-1400PLN
układ wydechowy ta sama sprawa gotowy zestaw na ebay markowy 1400PLN pod zam. 1800PLN
do tego zegar boost, wtryski, strojenie, pewnie pompa... chyba wsio tak na szybko
znam parę osób co jeżdżą na soft turbo i nie ma żadnych problemów a przebiegi przekraczają już po 20-30tys.
Kosztowo powinieneś sie zamknąć w 6-7tys. jadąc na bogato niektórzy zamykają sie w połowie tych kosztów w home made
H23A H22A?
Maciej wsyztko fajnie tylko ze on ma moc max przy 7800rpm...
Nie panikujmy.
H23A3 kręci się do 6500 rpm, a moc przybywa stopniowo od 3000 rpm, a przy 4000 prm jest już baarrrddzoooo fajnie.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Macku ja mowie o tych co mi na wikipedii pokazywales:p wiem jak jedzie H23 i chetnie bym go widzial u sieie pod maska:P no dobra to powiedzmy ze chce swapa na H22 lub H23. co teraz jest potrzebne?? tez przespawac lapy itp??
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
no dobra to powiedzmy ze chce swapa na H22 lub H23. co teraz jest potrzebne?? tez przespawac lapy itp??
Nie wiem, ale dobryziom słusznie prawi - w Twoim przypadku to chyba uturbienie D16 dałoby najłatwiejszy i najlepszy efekt.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pewnie ja bym go dmuchnął tym bardziej ze 90% pracy można samemu zrobić gdyż są praktycznie gotowe kity (oczywiście trzeba mieć jeszcze gdzie ale garaż z tego co widziałem masz) plus metoda jest już sprawdzona. Zostanie ci jedynie pojechać i wystroić.
tak tylko na forum crx gdzie ten motor jest pieknie rozpracowany chlopaki mowi ze rzezba D serii jest nieoplacalna ze lepiej isc w B serie....nic z tego nie wiem...a tak homemade'owo soft trubo ile by kosztowalo?
garaz mam konkretny z duza iloscia miejsca, bez specjalistycznych narzedzii ale niedaleko mnie sa koledzy taty z pelni profi sprzetem taim jak tokarki itp:) kurde musze sobie to jakos poukladac...
czyli wstawiajac H23 lub H22 mocowania pasuja, trzeba przelozyc osprzet tak??
uturbiajac to co mam:
- sa gotowe zestawy tak? czyli np kolektor pod turbo,IC itp??
-jaki wynik, moc i NM w bezpiecznym zakresie tak zeby po kilku tys km korba nie wyszla bokiem jest osiagalny??
-koszta, zakaldajac ze wiekszosc moglbym zrobic sam z tata ( on ma dosc duze dosuawdczenie przy silnikach i ogolnie autach ale uturbiania nigdy nie robil)
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ostatnio zmieniony przez Markzo Wto Cze 24, 2008 10:43, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum