Wysłany: Pon Cze 23, 2008 22:01 [R200 1,4Si 8V 98r] Zawiesza sie na ok 1100 obr
Witam kolegów klubowiczów
Objawy w moim ROVERKU:
1. Spalanie powyżej 10 L /100
2. Podwyższona emisja CO
3 . Po puszczeniu gazu obroty na ok 1-2 s zawieszają się w okolicach 1100 a potem spadają do 900
Co do pkt 1i2 wskazuje na sondę lambda , test wykonałem i wyniki są zupełnie inne niż w FAQ technicznym . Sondę już zamówiłem , zobaczymy czy będzie jakaś poprawa.
Interesuje mnie wasza opinia n/t pkt 3 czy to ma coś wspólnego z pozostałymi dolegliwościami czy powinienem poszukać jeszcze czegoś
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 23, 2008 22:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 202 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Cze 23, 2008 23:08
Miałem coś podobnego i w serwisie wymienili mi przepustnice gdyż stwierdzili ze czujnik położenia przepustnicy zakłamuje Od tamtej pory nie zawieszają mi sie obroty ale spalanie daleko grubo odbiega od normy jak na 1,1 potrafi łykać 8-9 literków bez jazdy w mieście , o ile pamiętam był post już z podobnym tematem i radzili wyczyścić przepustnice i krokowca.
Spalanie to pomiar z trasy Warszawa - Kraków - Warszawa z czego po Krakowie zrobiłem dodatkowo 50 km . Ogólnie nie szalałem raczej z lekką noga ją pokonałem .
Jeszcze nie czyściłem, samochód mam od 2 tygodni i nic z nim nie robiłem, puki co sprawdzam kontroluje i szukam odpowiedzi na moje wątpliwości.
piter34 napisał/a:
Duża emisja CO może być spowodowana m.in. brakiem lub zużyciem katalizatora, usterką sondy lambda, kiepskim stanem układu zapłonowego...
Nie powiem Ci teraz dokładnie, gdzieś mi się zawieruszył wydruk z pomiaru. Jak znajdę to napiszę. Ale z tego co pamiętam to nadwyżka CO była stosunkowo niewielka. Diagnosta powiedział ze to może być oznaką zużycia katalizatora. Samochód ma swoje lata i jestem przekonany że stopniowo trzeba będzie trochę w nim powymieniać.
Najbardziej jestem zszokowany spalaniem tak małego silnika. Rozumiem jak bym był pierwszy na każdych światłach, a wskazówka nie schodziła by poniżej 4tyś obrotów. Jest jednak odwrotnie ona rzadko się pojawia na 4 a takie spalanie wychodzi .
[ Dodano: Sob Sie 30, 2008 21:23 ]
Powodem podwyszonych obrotów biegu jałowego była przerwana uszczelka i silnik zasysał obce powietrze . Po wymianie wszystko jest ok
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum