Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214 1.4 16v 97r] Problem z klimatyzacją
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 214 1.4 16v 97r] Problem z klimatyzacją
Autor Wiadomość
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 17:34   [Rover 214 1.4 16v 97r] Problem z klimatyzacją

Witam
W sumie to nie wiem czy to problem, czy normalna sprawa. Z racji tego, że uzyskałem tu już wiele razy pomoc, postanowiłem napisać po raz kolejny. Do rzeczy...
Moja klimatyzacja działa, chłodzi jest ok - niby. Jednak niepokoi mnie następująca rzecz. Włączam klimatyzacje(słychać "cyknięcie"), po ok 10 sekundach załącza sie wentylator-który sobie pochodzi jakąś dłuższa chwilę po czym się wyłącza. Silnik cały czas pracuje. Po kolejnej chwili znowu słyszę charakterystyczne cyknięcie(przycisk klimatyzacji cały czas wduszony) delikatny skok obrotów i znowu słyszę wentylator. Wydaje mi się jakby moja klimka włączała się i wyłączała się sama co pare minut. Cały czas leci zimne powietrze, ale to cyknięcie słyszalne co kilka minut sygnalizuje chyba to że klimatyzacja się włącza?? I ten wentylator, o ile dobrze prześledziłem kilka postów to wentylator chłodnicy powinien sie załączać rzadko. Troche wkurzające jest jak jade w korku a praktycznie cały czas buczy mi wentylator. Teraz moje pytanie czy moja klimatyzacja działa jakoś nienormalnie?, bo według mnie troch tak. Może jakiś czujnik, sterownik... nie wiem nie znam się :// / Proszę o pomoc
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 24, 2008 17:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 18:22   

Z klimą masz wszystko ok. U mnie klima jest po przeglądzie i działa podobnie. Dodatkowo byłem w sobotę w serwisie klimatyzacji i pytałem o to samo i wyszło że wszystko działa prawidłowo.
Wentylator powinien pracować cały czas jak klima działa bo musi być schładzany chłodnica skraplacza w której krąży rozgrzany czynnik chłodzący.
ZTCP to samoczynne wyłączanie się kompresora spowodowane jest zbyt małą różnicą temperatur, chyba. Za rozłączanie odpowiada jakiś czujnik w układzie klimatyzacji. Chyba temperatury czynnika chłodzącego. Dowiem się dokładnie to napiszę dokładną formułkę.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 18:28   

jak był nabijany czynnik?
być może jest go poprostu zbyt dużo w układzie i presostat wyłącza sprężarkę jak ciśnienie podskoczy...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 18:38   

TomC napisał/a:
Wentylator powinien pracować cały czas jak klima działa bo musi być schładzany chłodnica skraplacza w której krąży rozgrzany czynnik chłodzący.

No to o wentylator jestem spokojny.
sTERYD napisał/a:
jak był nabijany czynnik?
być może jest go poprostu zbyt dużo w układzie i presostat wyłącza sprężarkę jak ciśnienie podskoczy...

klimatyzacja była napełniana... jakoś w zeszłym roku, w wakacje, a była napełniana, nie odpowiem tu fachowo :wink: ale facet który mi to robił podłączył do klimatyzacji taka "szafkę na kółkach z wyświetlaczem" :razz: heh. Nie znam fachowej nazwy.. W każdym razie nie było to jakieś garażowo/domowe napełnianie :smile:
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 19:54   

TomC napisał/a:
ZTCP to samoczynne wyłączanie się kompresora spowodowane jest zbyt małą różnicą temperatur, chyba.

ZTCW, to chodzi o to, żeby parownika nie zamrozić :P
Przy parowniku klimy jest termostat, który odpowiada za wyłączenie sprężarki, kiedy temp. spadnie do określonej wartości, co zapobiega zamrożeniu parownika a w konsekwencji zatkania przepływu powietrza przez lód.
Tak mi wyłożył temat "mój" magik od klimy :D

[ Dodano: Wto Cze 24, 2008 20:54 ]
sTERYD napisał/a:
być może jest go poprostu zbyt dużo w układzie i presostat wyłącza sprężarkę jak ciśnienie podskoczy...

Taka opcja też jest możliwa :(
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 20:03   

Paul napisał/a:
ZTCW, to chodzi o to, żeby parownika nie zamrozić :P

Dokładnie o to Paul mi chodziło.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
roverfun 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 21:26   

nie bede zakladal drugiego tematu po jedną rzecz - czy ta chłodnica bedzie pasować w 100% do mojego 214i '96 ?

http://allegro.pl/item383...00_b_d_89_.html


bo niestety mam nieszczelna :-(
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 24, 2008 21:55   

roverfun napisał/a:
czy ta chłodnica bedzie pasować w 100% do mojego 214i '96

Hmmm... powinna ale dla pewności napisz do sprzedającego żeby podał wszelkie wymiary to sobie sprawdzisz...
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 22:54   

sTERYD napisał/a:
być może jest go poprostu zbyt dużo w układzie i presostat wyłącza sprężarkę jak ciśnienie podskoczy...

No ale jak napisałem wyżej, klima była nabijana w zeszłym roku. Od tamtego czasu troche jej używałem. No to jak może być czynnika za dużo??
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 21:25   

yorker napisał/a:
No to jak może być czynnika za dużo??

Miałeś już wytłumaczone... Termostat wyłącza kompresor jeżeli jest zbyt niska temperatura. Dziś odbierałem samochód kolegi z serwisu klimatyzacji i podczas jazdy też kompresor wyłączało bo +30' na dworze nie było.
Przykład ze zbyt dużym ciśnieniem sądzę że Ciebie nie dotyczy.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
roverfun 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 16:58   

ehh zadzwonili ze ta chlodnica nie pasuje, jutro mam podejsc zobaczyc, gosciu mowil ze tu rurki sa z jednej strony a w mojej niby z dwoch stron wchodzom - ma ktos pomysl jaka inna moze to byc ? [pare postow wyzej screen w aukcji ]
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 17:05   

ta na zdjęciu musi pasować , prawdopodobnie masz dokładaną klime i tutaj jest problem wywal starą porobić prosze fotki to coś sie dorobi.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
roverfun 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 09:10   

ok fotki zrobione - spojrzcie i pomozcie bo ja juz zgłupiałem :(







po zaworze na strone i dlatego tamta nie pasuje do tej wersji, szukalem jakis napisow itp ale byly tylko jakies cyferki i B to pewnie od gwarancji szkopskiej ;/ wymiary itp na fotach w przyblizeniu do 1cm jakos
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 10:23   

Do wersji 200 wchodzi chłodnica klimatyzacji z wlotem i wylotem z jednej (lewej) strony. Wejście ze sprężarki w górny otwór i wyjście z dolnego na osuszacz, znajduje się obok sygnałów pod lewym nadkolem. :roll:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
roverfun 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 10:26   

jakby ktoś coś znalazł do kupienia co bedzie pasować to dawać linki bo ja juz wychodze z siebie :(
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 11:13   

TO nie jest roverkowa chłodnica oj będzie ciężko zobacz czy nie masz oznaczeń na rurkach jakiej firmy jest ta chłodnica myśle że daivia czy jakoś tak ale trzeba się upewnić.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
roverfun 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 74
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 11:27   

na ktorych rurkach ? na chlodnicy nie bylo chyba nic, a z tej davi to malo co w ogole nawet na allegor dostepne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 25 1.4] Problem z klimatyzacja
Vigoniusz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Maj 17, 2009 18:07
azor77
Brak nowych postów [rover 25] problem z klimatyzacją
faster123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Sie 07, 2012 08:09
PTE
Brak nowych postów [Rover 214] Problem z klimatyzacją
salomon1014 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Cze 07, 2013 19:24
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R25] PROBLEM Z KLIMATYZACJĄ
SebastianS Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Sie 11, 2012 10:40
SebastianS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink