Możesz wyjasnić, co wg. Ciebie oznacza powyższe zdanie
Rozważając przypadek jazdy ze stałą prędkością na zadanym biegu, to jest takie otwarcie przepustnicy, że przy tej zadanej prędkości pojazdu, na biegu wyższym czas wtrysku paliwa zaczyna być dłuższy niż czas wtrysku paliwa na biegu niższym.
Np. jedziemy na 5 biegu 60kmh i w celu utrzymaniu tej prędkości jakoś tam wciskamy pedał gazu i wtedy czas wtrysku paliwa jest równy np. 5 ms. Gdybyśmy jednak zredukowali na bieg czwarty i utrzymywali tę samą prędkość, to czas wtrysku spadłby na przykład do 4 ms.
Oczywiście nadmierne obciążanie może również dotyczyć przyspieszania, gdy przyspieszamy na wysokim biegu z niskich obrotów.
generalnie doświadczony kierowca usłyszy kiedy wystąpi sytuacja o nazwie
thef napisał/a:
pokonywanie oporów ruchu zbyt małym momentem obrotowym
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 25, 2008 21:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 11 razy Dołączył: 18 Mar 2008 Posty: 274 Skąd: Toruń
Wysłany: Sro Cze 25, 2008 22:48
piter34 napisał/a:
generalnie doświadczony kierowca usłyszy kiedy wystąpi sytuacja o nazwie
No, może usłyszy
W każdym razie nie o słuch tutaj chodzi a o zasadę pracy silnika, w tym wypadku wysokoprężnego a ta jest taka sama dla wolnossącego jak i doładowanego (SDI, TDI, CDT, i jakich tam jeszcze - tu różnica polega najprościej mówiąc na sposobie napełniania i opróżniania cylindrów).
Istota sprawy jest tutaj moment obrotowy i większość silników wolnossących max moment obrotowy uzyskuje w przedziale 1800-2500 obrotów natomiast doładowanych 1500 - 2000 obr/min .
piter34 napisał/a:
przy tej zadanej prędkości pojazdu, na biegu wyższym czas wtrysku paliwa zaczyna być dłuższy niż czas wtrysku paliwa na biegu niższym.
Czas wtrysku paliwa nie ma tu nic do rzeczy i przy tych różnicach wartości można przyjąć że jest taki sam.
piter34 napisał/a:
Oczywiście nadmierne obciążanie może również dotyczyć przyspieszania, gdy przyspieszamy na wysokim biegu z niskich obrotów.
No tu chyba zaczyna się istota sprawy: wielkości przełożeń a zapotrzebowanie mocy I to poddaję pod rozwagę - zużycie paliwa a wykonana praca
To tylko taki przyczynek do dalszej dyskusji - CDN
Pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Rozważając przypadek jazdy ze stałą prędkością na zadanym biegu, to jest takie otwarcie przepustnicy
Z tego co widze, to tematem rozmowy jest silnik SDi, wiec wywody o przepustnicy sa tu zbedne jak w przypadku kazdego innego diesla.
Z wlasnego doswiadczenia uwazam, ze jazda na 5 biegu SDi ponizej 1500obr to nawet przy minimalnym wcisnieciu pedalu gazu i utrzymywaniu predkosci to katorga dla ukladu korbowo-tlokowego silnika.
Z wlasnego doswiadczenia uwazam, ze jazda na 5 biegu SDi ponizej 1500obr to nawet przy minimalnym wcisnieciu pedalu gazu i utrzymywaniu predkosci to katorga dla ukladu korbowo-tlokowego silnika.
dokładnie na 4 zresztą też lepiej nie przesadzać aczkolwiek toczyć się na 4 biegu i 50km/h da się. To jest taka dolna granica
Z tego co widze, to tematem rozmowy jest silnik SDi, wiec wywody o przepustnicy sa tu zbedne jak w przypadku kazdego innego diesla.
To w takim razie można rozważać "stopień wciśnięcia pedału gazu".
Jary napisał/a:
Czas wtrysku paliwa nie ma tu nic do rzeczy i przy tych różnicach wartości można przyjąć że jest taki sam.
Dlaczego twierdzisz, że nie ma nic do rzeczy, skoro potem sam piszesz:
Jary napisał/a:
I to poddaję pod rozwagę - zużycie paliwa a wykonana praca
Jeżeli na wyższym biegu do wykonania takiej samej pracy zużyjesz więcej paliwa niż na biegu niższym (chodzi o przyspieszenie z prędkości x do y), to ja uważam, że to było właśnie nadmierne obciążanie silnika.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Co do silników Diesla uważam, że dolna granica obrotów to chwila w której auto zaczyna już całe drgać. Na silnik wysokoprężny inaczej można powiedzieć wolnoobrotowy. Może trochę głupie porównanie ale u mnie w traktorze (wiadomo no inna technologia) ale podłączam pompy (takie do wody) gdzie jest bardzo duży opór, ciągnik ma 600Obr/min, no może kiepskie porównanie bo ma max 2,8k Obr .
A co do spalania to na allegro jest takie ino cudo (dla tych co nie mają komputera w samochodzie m. in. ja) można by się nim zasugerować kiedy to nasze auto najmniej pali chyba.
Potem jakby aukcja wygasła albo coś to wystarczy w dziale Tuning mechaniczny wpisać komputer i jest taki zielony za 109 zł. Ja osobiście nie kupiłem bo jestem wrogiem Tuningu
W nim jest sporo pomiarów, może z niego da się coś wyciągnąć?
Ja się nim często posługuję, aby np. sprawdzić jaka jest prędkość samochodu na danym biegu, przy danym ogumieniu.
Program ten również całkiem realistycznie podaje dane dot. przyspieszania.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Trochę odświeżę...
Nie dalej jak wczoraj zrobiłem test. Testowałem oczywiście moje 1,4 16V
Bieg 4 szybkość 50km/h obroty około 2k.
60km/h obroty równa pierwsza kreseczka za 2k czyli ok 2250
Bieg 5 szybkość 60km/h obroty około 1800 - 1900 da się jechać, nawet po lekkim dodaniu gazu po paru chwilach jest 80km/h i brak jest słyszalnych oznak że obroty są zbyt niskie...
Opony 195/55 R15.
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum