Wysłany: Sob Cze 21, 2008 18:23 [R214i 98'r] probem z czujnikiem temperatury
Witam wszystkich. Tydzien temu kupiłem Rovera 214i i od początku mam problem z wskaźnikiem temperatury silnika. Autko było po małym dzwonie, wymianiana była min. chłodnica, i z tego co mówił mi poprzedni właściciel został dobrany jakiś nieorginalny czujnik... który widocznie długo nie wytrzymał. Problem objawia się przy załączaniu rano autka. Po uruchomieniu silnika wskazówka odrazu wędruje na 1/4, i właściwie nie zmienia położenia, nawet przy mocnym rozgrzaniu silnika. Po ok. 15min. "gazowania" załączył sie wentylator, jednak nie wiem czy to nie za długo jak na prawie 30 stopni w słońcu. Posiada ktoś może orginalne zdjęcie tego czujnika? jaka średnica gwintu? Mam kilka upatrzonych na allegro ale chce sie upewnić że kupuje właściwy Z góry dziękuje za pomoc!
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 21, 2008 18:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
slipknot1, czujnik znajdziesz na www.tomateam.pl
Czujnik nie jest wkręcany w chłodnicę. Ten podający sygnał na deskę rozdzielczą (1-pinowy) jest wkręcony od dołu w metalowy przewód płynu chłodniczego znajdujący się po prawej stronie silnika.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Cze 22, 2008 21:17
To ja tak przy okazji tematu zapytam. Czy jest jakis czujnik, czy termometr ktorym moglbym sprawdzic wiarygodnosc czujnika ktory wysyla sygnal do wskaznika na desce rozdzielczej? Zastanawiam sie czy ten co mam ja jest dobry. bo kiedy strzalka minela polowe chlodnica byla dalej letni, nie bylo czuc zeby wplynal tam plyn w ogole
piter34 --> jedno pinowy? Czyli mam rozumieć że powinien mieć jedna blaszke wystajaca? Zamówiłem ten http://www.tomateam.pl/sk...elektryka&c=969 i sie okazało że ma 2 blaszki, pomimo że pisze że pasuje do tego modelu. Kolejna sprawa ktoś coś kombinował w moim autku, i widać że przerabiał wtyczkę z 2 na 1 pin. I teraz mam problemm...
Pytanie do posiadaczy takich autek: jak to jest u Was z tym wskaźnikiem temperatury? u mnie dość szybko idzie w górę, zatrzymuje sie jakies 2 milimetry przed połową skali, i potem już się właściwie nie rusza... Czy w sprawnej instalacji idzie on jakoś płynnie powoli do połowy i tam sie zatrzymuje?
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Cze 27, 2008 21:40
slipknot1 napisał/a:
Pytanie do posiadaczy takich autek: jak to jest u Was z tym wskaźnikiem temperatury? u mnie dość szybko idzie w górę, zatrzymuje sie jakies 2 milimetry przed połową skali, i potem już się właściwie nie rusza...
W 214 są dwa czujniki temperatury, jeden brązowy dwu pinowy jest to czujnik układu wtryskowego silnika oraz drugi czarny jedno pinowy służy do pomiaru temperatury silnika do wskażnika na desce. Wskazania na liczniku to ten jedno pinowy czarny.
jak to jest u Was z tym wskaźnikiem temperatury? u mnie dość szybko idzie w górę, zatrzymuje sie jakies 2 milimetry przed połową skali, i potem już się właściwie nie rusza...
Wszystko jest OK
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum