Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Na pomoc awaria pompy paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Na pomoc awaria pompy paliwa

pomocy !
Autor Wiadomość
wojtas80 



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: brzeg



  Wysłany: Nie Cze 29, 2008 10:53   [R620] Na pomoc awaria pompy paliwa
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

od kilku dni podczas jazdy ok80/h czułem lekkie szarpanie tak jakby się dusił , zjechałem na pobocze obroty bez biegu skakały od 600-900 .odpiąłem filtr powietrza ale nic to nie dało silnik skakał i dusił się , zawróciłem i pod domem zgasł , odpalił bez problemu ale strasznie nim telepie a przy dodaniu gazu wchodzi na obroty i parska ,
czy możliwe że to pompa paliwa wysiada ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 23, 2011 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 29, 2008 10:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10939
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 29, 2008 12:00   

najpierw wybłyskaj sobie błędy, a później się pomyśli...
objawy wskazują na uszkodzoną wiązkę albo zapowietrzenie układu paliwa :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Cze 29, 2008 15:31   

wojtas80, nie ma zadnej pompy paliwa, tylko pompa wtryskowa... Nie mylmy pojec. Pierwsze co zrob to porozlaczaj kostki i przeczysc je, poskladaj i poogladaj wiazke czy wszystkie kabelki sa w porzadku, nastepnie zabierz sie za uklad paliwowy w celu zbadania szczelnosci...
 
 
 
wojtas80 



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: brzeg



  Wysłany: Nie Cze 29, 2008 17:46   

sTERYD napisał/a:
najpierw wybłyskaj sobie błędy, a później się pomyśli...
objawy wskazują na uszkodzoną wiązkę albo zapowietrzenie układu paliwa :???:

podpompowałem gruszką i popuściłem odpowietrznik filtra i wychodziło z niego powietrze niedawno był wymieniany i odpowietrzony
a błędy sprawdziłem i wyszło 28 czyli przepływomierz powietrza-
 
 
mazda11 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 101
Skąd: Augustów/okolice



Wysłany: Nie Cze 29, 2008 19:02   

wojtas80, spróbuj odpiąć przepływke, i zobacz jak auto bendzie sę wtedy zachowywać.
 
 
 
danio667
[Usunięty]






Wysłany: Nie Cze 29, 2008 21:43   

Miałem to samo.. On przypadkiem Ci się nie zapowietrza. ?? Sprawdż czy wszystko oki z dopływem ropy.
 
 
wojtas80 



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: brzeg



Wysłany: Nie Cze 29, 2008 22:21   

mazda11 napisał/a:
wojtas80, spróbuj odpiąć przepływke, i zobacz jak auto bendzie sę wtedy zachowywać.

chodzi ci o to żeby odłączyć ją od rury , czy odpiąć jakoś kable , bo od rury odłączałem i nic to nie zmienia

[ Dodano: Nie Cze 29, 2008 23:50 ]
danio667 napisał/a:
Miałem to samo.. On przypadkiem Ci się nie zapowietrza. ?? Sprawdż czy wszystko oki z dopływem ropy.

a jeśli jest zapowietrzony to jak go odpowietrzyć ? można samemu ?
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 29, 2008 22:56   

wojtas80, odepnij tylko kostkę (wiązkę) od przepływomierza i sprawdź jak zachowuje się auto.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
wojtas80 



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: brzeg



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 09:34   

Skiba napisał/a:
wojtas80, odepnij tylko kostkę (wiązkę) od przepływomierza i sprawdź jak zachowuje się auto.

odpiąłem przepływke ale nic to nie zmienia
czyściłem też kostki elektryczne i sprawdzałem przewody wygląda ok
a czy może to być zapchany katalizator , bo auto ma 216000 i nie wiem czy coś było kiedys wymieniane
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 09:40   

wojtas80, sprawdz przewody paliwowe czy nie sa dziurawe, widac ze zapowietrza Ci sie uklad paliwowy, nastepnie sprawdz czy gruszka Ci trzyma, sprawdz takze korek wlewu paliwa czy puszcza powietrze do baku... Co do kata to jest to mozliwe, odczuwalne jest wtedy szarpanie, smrod spalenizny oraz malutki dymek...

Dla swietego spokoju posprawdzaj jeszcze raz cala wiazke a szczegolnie przy pompie, rozloz kazda wtyczke, oczysc rozpuszczalnikiem i mocno zloz, wsadz na swoje miejsce i obejrzyj kabelki czy sa ok... Jezeli to nic nie dalo ani odpiecie przeplywki to posprawdzaj weze od turbo szczegolnie z tylu za turbo i gorny idacy do IC
 
 
 
wojtas80 



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: brzeg



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 13:32   

NEOSSS napisał/a:
wojtas80, sprawdz przewody paliwowe czy nie sa dziurawe, widac ze zapowietrza Ci sie uklad paliwowy, nastepnie sprawdz czy gruszka Ci trzyma, sprawdz takze korek wlewu paliwa czy puszcza powietrze do baku... Co do kata to jest to mozliwe, odczuwalne jest wtedy szarpanie, smrod spalenizny oraz malutki dymek...


wymieniłem wężyki przelewowe bo ten powrotny był spękany odpaliłem i pięknie chodził ale po przejechaniu ok5 km znowu to samo delikatne szarpanie przy szybszej jeżdzie a przy ruszaniu do 2000obr szarpie jak wściekły , sprawdziłem filtr paliwa i znów było tam troche powietrza odpowietrzyłem ale nic to nie daje
a czy może to być padnięty czujnik temperatury lub coś w tym rodzaju bo chyba w miarę rozgrzewania było coraz gorzej ?
dziś juz nic nie zrobię bo do pracy ale rano sieę zabiorę
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Cze 30, 2008 14:45   

wojtas80, Musisz sprawdzic jeszcze gruszke czy to ona nie zapowietrza ukladu, powinna po jakims czasie twardniec i trzymac rope w sobie... Sprawdz takze korek wlewu paliwa...
 
 
 
wojtas80 



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: brzeg



Wysłany: Wto Lip 01, 2008 12:43   

NEOSSS napisał/a:
wojtas80, sprawdz przewody paliwowe czy nie sa dziurawe, widac ze zapowietrza Ci sie uklad paliwowy, nastepnie sprawdz czy gruszka Ci trzyma, sprawdz takze korek wlewu paliwa czy puszcza powietrze do baku... Co do kata to jest to mozliwe, odczuwalne jest wtedy szarpanie, smrod spalenizny oraz malutki dymek...

Dla swietego spokoju posprawdzaj jeszcze raz cala wiazke a szczegolnie przy pompie, rozloz kazda wtyczke, oczysc rozpuszczalnikiem i mocno zloz, wsadz na swoje miejsce i obejrzyj kabelki czy sa ok... Jezeli to nic nie dalo ani odpiecie przeplywki to posprawdzaj weze od turbo szczegolnie z tylu za turbo i gorny idacy do IC

posprawdzałem wszystko i niby ok ale dopiero na zapalonym silniku zacząłem ryszać kabelkami w białej kostce przy pompie paliwa i silnik zgasł rozłączyłem , przeczyściłem , połączyłem ale chyba jeden z przewodów jest ułamany przy kostce , bo jak ruszam to silnik albo skacze albo gaśnie , niestety zabiorę się za to dopiero jutro bo zaraz do roboty

a poki co to wielkie dzięki za pomoc
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lip 01, 2008 13:08   

wojtas80 napisał/a:
połączyłem ale chyba jeden z przewodów jest ułamany przy kostce
Miałem dokładnie ten sam przypadek, ułamany kabelek przy wejściu do kostki, na pierwszy rzut oka nic nie było widać dopiero wyciągnięcie przewodu z kostki ukazało prawdę.
 
 
wojtas80 



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: brzeg



Wysłany: Wto Lip 01, 2008 13:25   

nieprawidłowości jakie znalazłem pod maską to : spękana rura od IC zaizolowałem , pęknięty i sparciały wężyk przelewowy - był powodem szarpania silnikiem na wolnych obrotach po wymianie było ok , pęknięcie przy grzybku rury doprowadzajacej powietrze do turbo zakleiłem silikonem , walnięta przepływka , zapowietrzony filtr paliwa ale największy wpływ na pracę silnika ma uszkodzona wiazka
dzięki wszystkim za pomoc
jutro będę walczył z wiązka dalej
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lip 01, 2008 15:17   

wojtas80, czyli miałem racje... :wink: twardo i uparto mówiłem WIĄZKA :twisted:
 
 
 
wojtas80 



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: brzeg



Wysłany: Sro Lip 02, 2008 12:12   

rozłożyłem kostke i jeden z czarnych kabelków był przerwany , tych od strony pompy , pęknięcie było w miejscu gdzie wiązka jest zalana żywicą , tak że musiałem dosztukować kawałek przewodu ale udało się , zapalił i chodzi jak marzenie , na niskich obrotach , na wysokich , nic nie szarpie , jak nowy :grin: nawet z odpiętą przepływką :shock
a propos przepływki to czy można jeżdzić z uszkodzoną ?? ??? albo bez ?? ??
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Lip 02, 2008 12:45   

wojtas80 napisał/a:
a propos przepływki to czy można jeżdzić z uszkodzoną ?? ??? albo bez ?? ??


Bez przepływki można jeździć. Z uszkodzoną - zależy od rodzaju uszkodzenia ;)
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Awaria. roszę o pomoc
karolkos Rover serii 600, Honda Accord 9 Pon Mar 22, 2010 12:03
karolkos
Brak nowych postów [R620] Proszę pilnie o pomoc. Awaria na trasie
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Lut 06, 2008 19:53
seyfer
Brak nowych postów [R620] Wyciek paliwa z pompy wtryskowej
rtoip24 Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Lis 04, 2010 12:27
rtoip24
Brak nowych postów [R620] Regulacja pompy paliwa - zwiekszenie osiagow
Peter033 Rover serii 600, Honda Accord 1 Czw Gru 03, 2009 03:03
filo
Brak nowych postów [R620]Bezpiecznik/ki pompy paliwa i zasilania wtrysków
manifestorian Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Mar 21, 2011 20:08
manifestorian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink