Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Prędkość a bieg...?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Prędkość a bieg...?
Autor Wiadomość
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 21:43   

Jary napisał/a:
Możesz wyjasnić, co wg. Ciebie oznacza powyższe zdanie :?:

:lol:

Rozważając przypadek jazdy ze stałą prędkością na zadanym biegu, to jest takie otwarcie przepustnicy, że przy tej zadanej prędkości pojazdu, na biegu wyższym czas wtrysku paliwa zaczyna być dłuższy niż czas wtrysku paliwa na biegu niższym.

Np. jedziemy na 5 biegu 60kmh i w celu utrzymaniu tej prędkości jakoś tam wciskamy pedał gazu i wtedy czas wtrysku paliwa jest równy np. 5 ms. Gdybyśmy jednak zredukowali na bieg czwarty i utrzymywali tę samą prędkość, to czas wtrysku spadłby na przykład do 4 ms.

Oczywiście nadmierne obciążanie może również dotyczyć przyspieszania, gdy przyspieszamy na wysokim biegu z niskich obrotów.

generalnie doświadczony kierowca usłyszy kiedy wystąpi sytuacja o nazwie
thef napisał/a:
pokonywanie oporów ruchu zbyt małym momentem obrotowym
;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 25, 2008 21:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Cze 25, 2008 22:48   

piter34 napisał/a:
generalnie doświadczony kierowca usłyszy kiedy wystąpi sytuacja o nazwie


No, może usłyszy :lol:

W każdym razie nie o słuch tutaj chodzi a o zasadę pracy silnika, w tym wypadku wysokoprężnego a ta jest taka sama dla wolnossącego jak i doładowanego (SDI, TDI, CDT, i jakich tam jeszcze - tu różnica polega najprościej mówiąc na sposobie napełniania i opróżniania cylindrów).
Istota sprawy jest tutaj moment obrotowy i większość silników wolnossących max moment obrotowy uzyskuje w przedziale 1800-2500 obrotów natomiast doładowanych 1500 - 2000 obr/min .
piter34 napisał/a:
przy tej zadanej prędkości pojazdu, na biegu wyższym czas wtrysku paliwa zaczyna być dłuższy niż czas wtrysku paliwa na biegu niższym.

Czas wtrysku paliwa nie ma tu nic do rzeczy i przy tych różnicach wartości można przyjąć że jest taki sam.
piter34 napisał/a:
Oczywiście nadmierne obciążanie może również dotyczyć przyspieszania, gdy przyspieszamy na wysokim biegu z niskich obrotów.

No tu chyba zaczyna się istota sprawy: wielkości przełożeń a zapotrzebowanie mocy :idea: I to poddaję pod rozwagę - zużycie paliwa a wykonana praca :?:
To tylko taki przyczynek do dalszej dyskusji - CDN
Pozdrawiam :oops:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Kalah 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 58
Skąd: Wawa



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 06:34   

piter34 napisał/a:
Rozważając przypadek jazdy ze stałą prędkością na zadanym biegu, to jest takie otwarcie przepustnicy

Z tego co widze, to tematem rozmowy jest silnik SDi, wiec wywody o przepustnicy sa tu zbedne jak w przypadku kazdego innego diesla.

Z wlasnego doswiadczenia uwazam, ze jazda na 5 biegu SDi ponizej 1500obr to nawet przy minimalnym wcisnieciu pedalu gazu i utrzymywaniu predkosci to katorga dla ukladu korbowo-tlokowego silnika.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 07:53   

Kalah napisał/a:
Z wlasnego doswiadczenia uwazam, ze jazda na 5 biegu SDi ponizej 1500obr to nawet przy minimalnym wcisnieciu pedalu gazu i utrzymywaniu predkosci to katorga dla ukladu korbowo-tlokowego silnika.


dokładnie :) na 4 zresztą też lepiej nie przesadzać ;) aczkolwiek toczyć się na 4 biegu i 50km/h da się. To jest taka dolna granica ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 26, 2008 09:52   

Kalah napisał/a:
Z tego co widze, to tematem rozmowy jest silnik SDi, wiec wywody o przepustnicy sa tu zbedne jak w przypadku kazdego innego diesla.

To w takim razie można rozważać "stopień wciśnięcia pedału gazu".

Jary napisał/a:
Czas wtrysku paliwa nie ma tu nic do rzeczy i przy tych różnicach wartości można przyjąć że jest taki sam.

Dlaczego twierdzisz, że nie ma nic do rzeczy, skoro potem sam piszesz:
Jary napisał/a:
I to poddaję pod rozwagę - zużycie paliwa a wykonana praca

Jeżeli na wyższym biegu do wykonania takiej samej pracy zużyjesz więcej paliwa niż na biegu niższym (chodzi o przyspieszenie z prędkości x do y), to ja uważam, że to było właśnie nadmierne obciążanie silnika. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Darek416 




Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 32
Skąd: Wysoczyn



Wysłany: Pią Cze 27, 2008 10:59   

Co do silników Diesla uważam, że dolna granica obrotów to chwila w której auto zaczyna już całe drgać. Na silnik wysokoprężny inaczej można powiedzieć wolnoobrotowy. Może trochę głupie porównanie ale u mnie w traktorze (wiadomo no inna technologia) ale podłączam pompy (takie do wody) gdzie jest bardzo duży opór, ciągnik ma 600Obr/min, no może kiepskie porównanie bo ma max 2,8k Obr :> .

N stronie Rovera jest program "CarTest"
http://www.roverki.pl/dow...wdownload&cid=9
W nim jest sporo pomiarów, może z niego da się coś wyciągnąć?

A co do spalania to na allegro jest takie ino cudo (dla tych co nie mają komputera w samochodzie m. in. ja) można by się nim zasugerować kiedy to nasze auto najmniej pali :???: chyba.

http://moto.allegro.pl/it...dego_auta_.html

Potem jakby aukcja wygasła albo coś to wystarczy w dziale Tuning mechaniczny wpisać komputer i jest taki zielony za 109 zł. Ja osobiście nie kupiłem bo jestem wrogiem Tuningu :twisted:
_________________
Pozdrawiam :wink:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 27, 2008 12:15   

Darek416 napisał/a:
N stronie Rovera jest program "CarTest"

Na stronie "klubowej" naszego Klubu ;-)

Darek416 napisał/a:
W nim jest sporo pomiarów, może z niego da się coś wyciągnąć?

Ja się nim często posługuję, aby np. sprawdzić jaka jest prędkość samochodu na danym biegu, przy danym ogumieniu.
Program ten również całkiem realistycznie podaje dane dot. przyspieszania.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 03, 2008 21:44   

Trochę odświeżę...
Nie dalej jak wczoraj zrobiłem test. Testowałem oczywiście moje 1,4 16V :wink:
Bieg 4 szybkość 50km/h obroty około 2k.
60km/h obroty równa pierwsza kreseczka za 2k czyli ok 2250
Bieg 5 szybkość 60km/h obroty około 1800 - 1900 da się jechać, nawet po lekkim dodaniu gazu po paru chwilach jest 80km/h i brak jest słyszalnych oznak że obroty są zbyt niskie...
Opony 195/55 R15.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Bezpieczna prędkość na rowerze
Czyli w jakim zakresie obrotów i przy jakiej prędkość rower nie zejdzie
Pirat Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Pon Mar 17, 2008 22:14
truten23
Brak nowych postów [R400 SDi] wyskakujący pierwszy bieg
HELP!!!!
manuell Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Gru 21, 2009 19:36
azer
Brak nowych postów [R400] Zgrzytający pierwszy bieg skrzynia PG1
IWA Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Maj 10, 2013 22:25
IWA
Brak nowych postów [R420] Prędkość max.
mirwin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Wto Sty 11, 2011 13:33
pgrad
Brak nowych postów [R45] Obroty a prędkość
Rover4545 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Kwi 08, 2019 21:22
szymonenek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink