Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] PROBLEM Z UKŁADEM CHŁODZENIA
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] PROBLEM Z UKŁADEM CHŁODZENIA
Autor Wiadomość
wolft1234 



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 48
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 19:52   [R416] PROBLEM Z UKŁADEM CHŁODZENIA
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam! Bardzo proszę o pomoc gdyż nie wiem co się dzieje z moim samochodem. Po krótce opiszę problem. Gdy silnik w samochodzie mi się rozgrzeje albo prosto mówiąc jadę po mieście dynamiczenie płyn z układu chłodzenia po prostu wylewa sie przez kurek zbiorniczka wyrównawczego.Jest tam takie ciśnienie że poprostu wszystko wylatuje przez kurek. Gdy jadę w trasie nic takiego się nie dzieje. Chciałem coś sprawdzić i odłączyłem przewód ten góry którym wraca płyn do zbirniczka wyrównawczego ale nawet jak dodam gazu to nic się przez niego nie leje. Sprawdziłem pompę wody i wiatraczek na niej i wszystko jest z nią OK. Czy ktoś mi może powiedzieć co się dzieje w moim samochodzie?Może układ jest zapowietrzony. Jak go odpowietrzyć? Gdzie znajdują się odpowietrzrniki? Mam Rovera 416 Si z 97r w sedanie.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 17, 2011 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 03, 2008 19:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Czw Lip 03, 2008 20:41   

tu masz wszystko co trzeba wiedzieć o odpowietrzaniu:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=467
podmień korek na w pełni sprawny i sprawdź termostat...
jaki wiatraczek na pompie wody :?:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wolft1234 



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 48
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 21:01   

Chodziło mi o tej przy pompie wiatraczek który się kręci przy obrocie paska. czasami zdarza się że moze być zerwany. A może masz jakieś inne sugestie co może być nie tak z tym samochodem?A tak przy okazji mam pytanie bo widzę że często wypowiadasz na forum w sprawie roverków. Jest Pan mechanikiem? Mam pytanie czy jest możliwość np spotkania w Goleniowie i jakieś podpowiedzi i oględzin tego problemu. Jak widzę jestes z Goleniowa a więc ze Szczecina miałbym blisko ;-) .

[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 21:04 ]
A i mam jeszcze jeden problem. Choćbym nie wiem jak jeździł tym samochodem to nie włancza mi się wentylator na chłodnicy. przy czym tempertur nigdy nie przekroczyła mi połowy skali. Przy jakiej temperaturze włancza się wentylator?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Czw Lip 03, 2008 21:13   

wolft1234 napisał/a:
Jest Pan mechanikiem?

Pan to nie wiem... ja nie jestem ;) ale jak umiem to pomogę ;)
wentylator faktycznie włącza się rzadko najczęściej w korkach (pierwszy bieg 104 stopnie drugi 112, chyba, ze masz klimę :) ) a to że wskazówka nie przekracza połowy skali to jest normalne, tam jest jej miejsce.
jeśli chodzi o sugestie to tak jak napisałem korek musi być dobry, żeby utrzymać odpowiednie ciśnienie, no i jak termostat byłby zamknięty na stałe to plyn będzie wyrzucać... ostateczność to kompresja uciekająca przez dziurawą uszczelkę głowicy, ale to lepiej zostawić na później (ewentualnie w międzyczasie sprawdzić zawartość CO2 w płynie, żeby to wykluczyć)
a poza tym to ostatnio większość czasu jestem w szczecinie ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wolft1234 



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 48
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 21:20   

A mam jeszcze pytanie czemu w momencie jak dodaję gazu w samochodzie wogołe nic nie leci przez przewód doprowadzający płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Chyba powinno się przez niego lać strumieniem a tu nic nawet kropla nie poleci?????? No i nie mam pojęcia czemu tak się dzieje.....

[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 21:26 ]
co to jest HGF?
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 22:36   

wolft1234 napisał/a:
Chyba powinno się przez niego lać strumieniem a tu nic nawet kropla nie poleci?


I tak ma być :idea: Jak sama nazwa wskazuje "zbiornik wyrównawczy" jest po to by wyrównywać stan płynu w układzie chłodzenia :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
wolft1234 



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 48
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 22:44   

a wiec jak moze byc przyczyna tego ze nawet kropla nie poleci a gdy silnik sie rozgrzeje poziom płyny w zbiorniczku podnosi sie do tego stopnia ze az wyrzuca ja przez korek?
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 23:19   

wolft1234 napisał/a:
gdy silnik sie rozgrzeje poziom płyny w zbiorniczku podnosi sie do tego stopnia ze az wyrzuca ja przez korek?



Układ chłodzenia w Twoim aucie jest układem ciśnieniowym, ciśnienie jest po to by podnieść temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej a co zrobić to napisał Ci juz kol. sTERYD kilka postów wcześniej :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Jary Czw Lip 03, 2008 23:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin




Wysłany: Czw Lip 03, 2008 23:19   

przyczyną może być nieszczelny korek
może też być zapchany termostat. zauważ, że ten mały wężyk biegnący do górnej części zbiornniczka wyrównawczego biegnie z dużego obiegu, więc jeśli termostat jest zamknięty to nie ma prawa tam nic kapnąć...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wolft1234 



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 48
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lip 04, 2008 23:46   

sprawdzilem wszystko o czym pisaliście i doszedłem do tego że wentylator wogóle sie nie włancza. jak odłączyłem czujnik i wentylator pracował wszystko było OK. nic nie leciało ze zbirniczka i płyn się nie gotował. Mam pytanie jak sprawdzić że czujnik jest zepsuty. Czy to napewno czujnik czy coś innego ?? ? ile jest czujników temperatury w układzie chłodzenia bo ja widzę jak narazie dwa obok siebie?????
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Lip 05, 2008 00:41   

wolft1234 napisał/a:
ile jest czujników temperatury w układzie chłodzenia bo ja widzę jak narazie dwa obok siebie?????

więcej nie ma :) jeden obrabia komputer i na podstawie jego wskazań załaczane są wentylatory na chłodnicy a drugi podaje tylko sygnał do wskażnika na desce rozdzielczej ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 08, 2008 20:02   

wolft1234 napisał/a:
sprawdzilem wszystko o czym pisaliście


a jak sprawdziles korek zbiorniczka ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Problem z układem chłodzenia
r0wl3n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Kwi 19, 2014 10:32
dawid257
Brak nowych postów [R416] Problem z układem chłodzenia!
Johny9p Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Cze 17, 2007 09:46
marthinez
Brak nowych postów [R416 si 97r] problem z układem chłodzenia
polakpolak29 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 34 Sob Mar 17, 2012 11:05
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Problem z układem chłodzenia
klozub Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Mar 13, 2008 11:21
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Problem z układem chłodzenia i ogrzewaniem
kri2304 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Czw Wrz 25, 2008 13:54
kri2304



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink