Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] Problem z Purge valve
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] Problem z Purge valve
Autor Wiadomość
porek333 




Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 42
Skąd: london



  Wysłany: Nie Lip 06, 2008 23:12   [MG ZT] Problem z Purge valve
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003

Juz wczesniej zwracalem sie z ta sprawa na forum ale nie uzyskalem odpowiedzi.
pierwsze pytanie jak sie nazywa ten zawor po Polsku bo ja znam tylko nazwe purge valve(ang.)
2.wlasnie moj caly problem jest zwiazany z nim.Ten maly zaworek polaczony jest z wtryskami i podczas jazdy wydobywa sie z niego dosyc glosne klekotanie jak go sie dotyka tez czuc mocne bicie.Jak samochod zatrzymam to klekotanie trwa ok 2 min a potem ustaje.Jakies 2 tygodnie temu wymienilem ten zawor(zamowilem ale nie nowy)i wymienilem ale nic nie pomoglo.Czy ktos by mogl wytlumaczyc gdzie jest przyczyna i czy to jest mocno szkodliwe.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 23:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 06, 2008 23:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lip 07, 2008 08:04   

PURGE VALVE - Mnie sie to kojarzy z zaworem upustowym.
Ale to tylko moja sugestia i nie do konca musi sie pokrywac z rzeczywistoscia.

Co do porad techninczych chyba trzeba zaczekac na kogos, kto w temacie wie wiecej :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 21:39   

Purge Valve to dosłownie - zawór przedmuchu
W Twoim przpadku chodzi o Evaporative emission system purge valve czyli Zawór pochłaniacza par paliwa. to czesc układu odprowadzania par paliwa ze zbiornika



_________________
Rover 75 2.0i
 
 
porek333 




Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 42
Skąd: london



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 22:56   

Dziekowa za wytlumaczenie!
A orientujecie sie czy klekotanie zaworu przedmuchu jest szkodliwe i dlaczego wymiana nie pomogla(moze wezyk jest zapchany?)?Ogolnie jezdze z tym juz ponad miesiac ale za 2 tygodnie podroz do Polski i bym nie chcial zadnych niespodzianek po drodze.I tak za tydzien bede jechal podpiac Moje Cacko pod komputer zeby wszystko sprawdzic ae z tym bym wolal sbie sam poradzic!
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 23:30   

ten zawór powinien sobie cykać, jeśli cyka głośno, to znaczy, że jest dużo oparów w układzie paliwowym, czyli jest gorąco i masz mało paliwa...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Lip 08, 2008 07:50   

Jeszcze inna nazwa to "zawór recyrkulacji oparów paliwa".
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
porek333 




Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 42
Skąd: london



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 23:59   

ale te cykanie jest stanowczo za glosne,rowniez jak sie dotyka ten zawor to czuc dosyc mocne bicie.Jestem przekonany ze cos jest nie wlasciwie.No coz,jak sobie z tym jakos poradze to dam Wam znac.
Dzieki za wszystko!
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Lip 09, 2008 07:09   

U mnie też cyka, nawet rzekłbym że klekocze. Nie zawsze - jak zauważyłem jest to związane z temperaturą otoczenia i samego silnika. W zasadzie w moim aucie jest to odczuwalne jedynie zimą.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Purge Control Valve
raffi5000 Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Maj 22, 2010 21:35
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Co to jest "purge control valve" ?
roadking Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Wrz 22, 2010 10:10
PTE
Brak nowych postów [R75] Silnik kolektora ssącego (BALLANCED VALVE)
krzysztof_kann Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Paź 02, 2009 00:01
krzysztof_kann
Brak nowych postów [R75] Problem z aku?
Rowan Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Lis 01, 2008 10:29
PHJOWI
Brak nowych postów [R75] Vis-problem
maciej75v6 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Cze 09, 2013 12:25
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink