Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Problemy z hamulcami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Problemy z hamulcami
Autor Wiadomość
kociu1982 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 26
Skąd: Kłobuck



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 21:14   [R416] Problemy z hamulcami
Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam serdecznie

Mam następujący problem. Podczas jazdy słychać tarcie. Na początku myślałem, że są to przednie tarcze a dokładnie ranty, po przeszlifowaniu znowu tarło więc wymieniłem tarcze i klocki - nadal trze :-(. Postanowiłem zająć się tyłem, w kolejności wymieniłem klocki, tarcze nie bo są w dobrym stanie, wszelkie gumowe uszczelnienia zacisków (które przeczyściłem i nasmarowałem) i zero efektów nadal trze. Tarcie nie jest słyszalne cały czas lecz cyklicznie "cyk" przerwa "cyk" przerwa. Bardziej szczegółowo nie umiem opisać ;-) . Problem ten występuje odkąd kupiłem samochód. Proszę o pomoc

Ps. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 17, 2011 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 07, 2008 21:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 00:34   

Takie "tarcie" cyk przerwa, cyk przerwa, bardziej wyglada mi na lozysko kola niz na tarcze czy klocki.
Sprawdz tak: ustaw kola prosto i poszarp nimi do przodu i tylu (do wewnatrz i na zewnatrz samochodu). Jak uslyszysz tykanie to raczej lozysko.
 
 
kociu1982 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 26
Skąd: Kłobuck



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 07:17   

A to nie jest tak, że łożysko raczej buczy i to głośniej na zakrętach?
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 08:45   

kociu1982 napisał/a:
Postanowiłem zająć się tyłem, w kolejności wymieniłem klocki, tarcze nie bo są w dobrym stanie, wszelkie gumowe uszczelnienia zacisków (które przeczyściłem i nasmarowałem) i zero efektów nadal trze. Tarcie nie jest słyszalne cały czas lecz cyklicznie "cyk" przerwa "cyk" przerwa.

:shock: ktos ma taki sam problem jak ja, tylko że u mnie objawia sie to dopiero po baaaardzo gwałtownym hamowaniu no i puszcza dopiero po kilku kilometrach :/
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 10:05   

U mnie było podobnie, kiedy jedna z metalowych blaszek w które wsuwa sie klocki hamulcowe (nie wiem jak te blaszki fachowo sie nazywają) delikatnie ocierała o tarcze.
 
 
kociu1982 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 26
Skąd: Kłobuck



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 11:11   

Czy to chodzi o te cieniutki blaszki ??
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 11:12   

tak
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
kociu1982 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 26
Skąd: Kłobuck



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 13:51   

I jak temu zaradzić??
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Lip 08, 2008 13:52   

Miałem ten sam problem ( po gwałtownym hamowaniu lub po rozgrzaniu tarcz cykliczne "cykanie")......zacisk sie zawieszał wymiana na nowy pomogla
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
kociu1982 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 26
Skąd: Kłobuck



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 14:06   

U mnie występuj to cały czas, bez różnicy czy wcześniej gwałtownie hamowałem czy nie. Jedyne co zauważyłem to brak tarcia przy wyhamowaniu samochodu.
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Lip 08, 2008 14:17   

.....stawiam na "przytarty" zacisk, nie cofa sie do końca i klocki ocieraja o tarcze a ze słychac to jako cykliczne tarcie poniewaz z tego co sie orientuje tarcza powinna byc lekko "zwihnieta"....moze rozkrec zacisk i na poczatek wyczysc
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
kociu1982 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 26
Skąd: Kłobuck



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 14:23   

Tylko ja już zaciski przeczyściłem, wymieniłem reperaturki. Problem jest ten sam. Może to faktycznie te blaszki
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Lip 08, 2008 14:25   

hmmmm no to mozliwe ze tak
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
kociu1982 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 26
Skąd: Kłobuck



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 14:28   

Mam nadzieję, że tak ;) Bo z tego co się orientowałem to nowe zaciski kosztują ok 500zł :( A Ty kiedy wymieniałeś i jakie koszty ??
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Wto Lip 08, 2008 14:36   

ja mam to szczęście ze mieszkam niedaleko kol. Tomi_114 i znamy sie na tyle dobrze ze zwykle mam "klopoty z płatnościa" za jego pomoc hehehe Tomasz zamienil zacisk z innego uzywanego Roverka i problem gadajacych hamulców skończyl się
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
kociu1982 




Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 26
Skąd: Kłobuck



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 14:57   

Pozazdrościć znajomości ;)

[ Dodano: Wto Lip 08, 2008 20:31 ]
Co zrobić z tymi blaszkami jeżeli, okaże się że to one??
 
 
xkrzychux 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 132
Skąd: Rawa



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 12:38   

Na początek sprawdz czy to faktycznie te blaszki. Samochodzik na lewarek i kontrola.
U mnie jedno koło po obróceniu go dawało własnie takie cykliczne cykanie (jeden "cyk" na jeden obrót koła). Co do blaszek to w moim przypadku złapały troche luzu prawo-lewo (można je było swobodnie wyjąć) i ocierały o rant tarczy. Naprawa polegała na rozgięciu blaszek tak aby wchodziły ciasno w zacisk.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Problemy z hamulcami
ciamajda Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Lis 07, 2008 00:20
Brt
Brak nowych postów [R416] Problem z hamulcami
rafal2008rafal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Sty 10, 2009 14:02
danielsonicl
Brak nowych postów [R416] Problemy ze wspomaganiem
lysy229 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Paź 26, 2008 11:36
lysy229
Brak nowych postów [R416] Problemy z odpaleniem
wiesiur68 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Maj 29, 2007 19:34
PHJOWI
Brak nowych postów [R416] Problemy z odpalaniem
grzesiu1982 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Gru 14, 2008 22:55
TARADAJA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink