Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Koniec turbinki?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Koniec turbinki?
Autor Wiadomość
zuko123456 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Koszalin



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 22:21   [R420] Koniec turbinki?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Od jakiegoś czasu odczuwałem spadek mocy silnika. Postanowiłem więc pogrzebać troszkę na forum i wygrzebałem info o zaworku wastegate'a. Postanowiłem przy nim pomajstrować z kluczem :/ Wszystko było ok choć wielkiego przyrostu mocy nie było, dopiero po 4000obr/min miał niezłego kopa i głośno świszczała turbinka, co cieszyło me, niczego niespodziewające się, ucho. Równocześnie zmieniłem olej z Shella na Castrola Magnateca (oba półsyntetyki).
Dziś postanowiłem troszkę pogrzebać przy samochodzie. Zacząłem od zdjęcia pokrywy silnika i zauważyłem, że rura od intercoolera przy kolektorze jest mokra:( Zdemontowałem ją, a oczom mym ukazały się krople oleju kapiące z kolektora :beczy: Sprawdziłem poziom oleju a ty chyba z litra brakuje :beczy: !! !!!
No i co tu robić? Jutro skręcę zaworek wastegate'a tak jak był, a od Was drodzy koledzy oczekuję info czy moje podejrzenia są słuszne. Pozdrowienia dla wszystkich roverowiczów z urlopu:D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 17, 2011 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 07, 2008 22:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lip 07, 2008 23:24   

to, ze jest oleun=m w rurach d powetrza to nrmalne. NIenormalne jest jak jest go duzo. Czy silnik kopci na niebiesko?? Ten litr oleju to na jakim odcinku został zuzyty?? Zaworek możesz skręcić, ale nie wiem, czy to zmieni sytuację :roll: ja bym narazie obserwował i sprawdzał stan oleju. Czy gdzieś indziej Ci nie ucieka ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 07:43   

Brt napisał/a:
to, ze jest oleun=m w rurach d powetrza to nrmalne. NIenormalne jest jak jest go duzo.

Sory za OT.... Ale chyba imprezka była.... xD xD :D :D
Tak po literkach wnioskuję....
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 08:19   

zuko123456, Posprawdzaj na rozgrzanym silniku rury za turbinka czy nie popuszczaja, oraz wymacaj sama turbine czy gdzies nie puszcza oleju bokiem, jezeli wszystko bedzie suche moze wypijac ten olej, lecz narazie dajmy turbinie spokoj. Nastepna rzecza ktora jest do zrobienia to posprawdzaj wszystkie przewody olejowe bo maja one mentalnosc mocnego pocenia sie, moze ktorys ma mala dziureczke i tyle oleju juz zeszlo? Gdybac dalej nie bede bo nie mam weny :roll:
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 09:31   

mcteusz napisał/a:
Sory za OT.... Ale chyba imprezka była.... xD xD
Tak po literkach wnioskuję....

:lol: akurat tylko winko + klawiatura do której się nie mogę przyzwyczaić :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lip 08, 2008 09:43   

Padająca Turba będzie dawać olej w wydech a przy tej ilości co mówisz to byś na pewno to zauważył i poczuł tak jak radzą koledzy sprawdź najpierw czy gdzieś nie kapie :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
zuko123456 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Koszalin



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 11:50   

Generalnie turbina zawsze była w oleju. Nie mocno,nie kapało z niej, ale zawsze na niej był olej. Nawet gdy ją wytarłem to po jakimś czasie zaczęła się pocić. Samochód nigdy nie kopcił mocno, a ostatnio jakoś jeszcze mniej niż jakiś rok temu. Ubytek oleju zanotowałem na odcinku ok 5000 km. Wezmę i doleję i zacznę często kontrolować. Dodatkowo sprawdzę wszystkie te miejsca, o których piszecie przy najbliższej okazji (wymiana oleju w skrzyni).
A tak przy okazji - po czym poznać koniec żywota turbiny?
Pytanie nr 2: Co może powodować słabnięcie auta? (jak go kupiłem 18tys km temu był znacznie żywszy) Czy na to może mieć wpływ wymiana kompletnego rozrządu (paski, napinacz i dwie rolki, oczywiście przy pompie też)? A może przyczyna leży gdzie indziej? Samodiagnostyka nie generuje żadnych błędów, nawet po zresetowaniu kompa. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 12:00   

litr na 5000 km to jeszcze nic strasznego. ;)
Co do słabnięcia, to moze być np. nieszczelnosć w układzie dolotowym, co powoduje zmniejszenie ciśnienia doładowania. Wymiana rozrzadu, też może spowodować przestawienie kąta wtrysku, co moze osłabić silnik.
A to, że był znacznie żywszy, to stwierdziłeś obiektywnymi pomiarami, czy to Twoja subiektywna ocena?? Proponujęzmierzyć przyspieszenie auta i to dopiero pozwoli ocenić czy auto ma niewłaściwą dynamikę ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
wojtas80 



Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 17
Skąd: brzeg



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 22:45   

może trzeba posprawdzać gumowe rury od IC :idea: , lubią sobie popękać przy opaskach szczególnie , najlepiej poodkręcac wszystkie opaski i dokładnie obejrzeć rury na zgięciach ,
u mnie po reanimacji jest lepiej :grin:

[ Dodano: Wto Lip 08, 2008 22:55 ]
a co do oleju to castrola lałem do escorta 1,6D 88 i też mi go znacznie ubywało , choć miałem przelane ponad stan to po 10tys było min , zalałem lotos i było ok aż przy wymianie zdziwko szczelili :shock:
nietam żebym ci polecał lotosa ale to może być wina oleju :!:
 
 
zuko123456 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 36
Skąd: Koszalin



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 00:36   

Co do osiągów auta to oczywiście jest to moja subiektywna ocena co do dynamiki. Litr na 5000 km nie byłby dużą ilością gdyby nie fakt że wcześniej auto nie brało oleju.
W każdym bądź razie dzięki za pomoc. Na koniec tylko pytanie: Jak sprawdzić szczelność układu dolotowego? Szczególnie odcinka za turbo (na jałowym biegu nie do sprawdzenia - po włączeniu się turbiny powyżej jakichś 1900-2000obr/min warunki ciśnieniowe w dolocie są znacznie różniące się od tych"normalnych")? Robicie to w jakimś warsztacie? Dzięki i pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Lip 09, 2008 08:16   

zuko123456, Po wcisnieciu pedalu gazu i dojechaniu do 2500tyś obrotów węże zaczynaja puchnąć...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [civic 2.0 itd] syczenie z turbinki?
piter-t Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Kwi 26, 2014 14:16
Remigiusz
Brak nowych postów [R400, 2.0 TD 99r] totalnie zamulony:( wymiana turbinki?
Marsik88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Gru 16, 2009 23:09
Brt
Brak nowych postów [R400] Zgasł i koniec (chyba)
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Pią Lut 06, 2009 21:55
McGAJveR
Brak nowych postów [R45 idt] Check engine, szarpaniecie i koniec jazdy
Remigiusz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Kwi 29, 2012 19:25
Remigiusz
Brak nowych postów [400Di 98r]- Koniec żywota Turbiny czy może inna przyczyna?
luki_pj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Sro Lut 08, 2012 08:05
Zuzinho7



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink