Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Kontrolki silnika + parę innych pytań
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Kontrolki silnika + parę innych pytań
Autor Wiadomość
Mibec 



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 8
Skąd: Telford



Wysłany: Wto Lip 01, 2008 21:57   [R45] Kontrolki silnika + parę innych pytań
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam!

Niedawno stałem się posiadaczem roverka 45 idt i mam parę pytań :

1. Czy w moim roverku (anglik) powinny palić się na włączonym zapłonie dwie czy jedna kontrolka
check ?
Jedna po środku tablicy z wykrzyknikiem dział normalnie pytanie co z tą po lewej stronie
u góry, żarówka w niej jest tylko czy powinna się palić?

2. Czy po wymianie przepływomierza trzeba kasować błędy? Miałem sytuacje taką że po
odłączeniu starej przepływki za pierwszym razem dostał kopa takiego ze aż mnie
zaskoczył :lol: ale po kolejnym uruchomieniu już nie było tego efektu więc podłączyłem
ją z powrotem. późniejsze odłączenia tez nie dawały aż takiego rezultatu jak za
pierwszym razem. Teraz mam nową przepływkę i powiem szczerze ze spodziewałem sie czegoś
lepszego i stąd moje pytanie o błędy.

Generalnie szukam mocy w autku bo jeździ jakby go coś trzymało. Czujnika hamulca nie znalazłem, to znaczy w kostce przy pedale są tylko dwa zielono białe przewody Rury od IC i turbiny sprawdziłem , turbina pompuje ładnie, ale w czasie jazdy nie bardzo czuć jej włączania a jeżeli juz jest to w okolicach 2800 obr. dzisiaj znalazłem mały wyciek (?) oleju na łączeniu kolektora dolotowego z dolotem powietrza i EGR , po rozebraniu okazało się że na ściankach zalega po ok 3-5 mm czarnej smolistej mazi która skutecznie ograniczała przepływ.Po wyczyszczeniu (czyt wyskrobaniu ) z braku nowej uszczelki poskładałem wszystko do kupy na silikonie temperaturowym i zobaczę jutro rezultaty. Tylko dlaczego było tam tyle syfu? coś jest nie tak z egr ?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 17, 2011 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 01, 2008 21:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lip 09, 2008 21:49   

Mibec napisał/a:
Czy po wymianie przepływomierza trzeba kasować błędy? Miałem sytuacje taką że po
odłączeniu starej przepływki za pierwszym razem dostał kopa takiego ze aż mnie
zaskoczył :lol: ale po kolejnym uruchomieniu już nie było tego efektu więc podłączyłem
ją z powrotem. późniejsze odłączenia tez nie dawały aż takiego rezultatu jak za
pierwszym razem. Teraz mam nową przepływkę i powiem szczerze ze spodziewałem sie czegoś
lepszego i stąd moje pytanie o błędy.

Nie trzeba nic kasować.

Czy pomoże ktoś koledze w pozostałych kwestiach?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Mibec 



Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 8
Skąd: Telford



Wysłany: Czw Lip 10, 2008 00:01   

Dziękuję za zainteresowanie piter34,

Skoro ktos się odezwał to odświeżę:

egr odłączyłem, podkreciłem turbinę - pokłony dla klubowiczy za wklejenie fotek

W międzyczasie wyszło że gruszka (pompka) przepuszcza i trzeba rano długo kręcić - uszczelniłem - puszczało na obejmie- teraz pali na cyka. :mrgreen:

I nie wiem co tak naprawdę pomogło ale autko zaczeło jeździć jak wsciekłe :twisted: , tzn benzyna to nie jest ale jeździło tak że byłem naprawdę happy... aż do dzisiaj kiedy przyszło wracać z pracy - wieczór po ostrym deszczu. Niby odpalił ładnie, ruszyłem i w tym momencie się zdławił jakby mu paliwa brakło to znaczy z około 1800 obr spadł na 1000 przy wciśniętym gazie. Po chwili odzyskałem gaz ale auto z powrotem jest mulaste (rano było git :cry: ) i nie słychać turbiny żeby chodziła (a był taki fajny gwizd ok 3000 ). Przeglądnę jutro jeszcze raz wszystkie kable z puszką kontaktu w ręku, odłączę przepływkę i zobaczymy.

Co do moich pytań z pierwszego postu najbardziej (choc to niby głupie) nurtuje mnie ta kontrolka silnika bez wykrzyknika w środku - rave na ten temat jest dla mnie niejasny, a niby z angielskim problemów nie mam :roll:

pozdrawiam!
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Czw Lip 10, 2008 07:36   

Mibec, Sprawdź układ paliwowy, filtr powietrza w stosunku czy nie jest zapowietrzony, gruszke paliwa czy trzyma, korek wlewu paliwa czy puszcza powietrze do baku, sprawdź także wszystkie przewody...
Jeżeli przepływkę sprawdziłeś i nie ma znaczącej różnicy, turbina pompuje normalnie i wszystkie weżę są szczelne, te za i przed turbiną... To może ktos skręcił doładowanie? Może masz zapchany kat? Może trzeba przyjrzeć sie przewodzikom wokół silnika?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416 99r 117tys]pare pytan ???????
merlin11228 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 29 Wto Maj 19, 2009 11:16
mielony22
Brak nowych postów [r400.98]pare pytan technicznych
bolec0000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Kwi 18, 2010 19:34
bolec0000
Brak nowych postów [R400] Parę pytań dotyczących zawieszenia.
cypiss Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Mar 07, 2012 16:29
sTERYD
Brak nowych postów [416Si] dobity Rover 416 si 1.6 - pare pytań
kacpextreme Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 49 Wto Lut 28, 2012 20:45
pablo773
Brak nowych postów [R45] pare ogolnych pytan moze ktos cos doradzi.
lukasz17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Paź 31, 2012 10:17
lukasz17



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink