Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 Si 1.6 Benz 97r] światła do jazdy dziennje nie świecą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216 Si 1.6 Benz 97r] światła do jazdy dziennje nie świecą
Autor Wiadomość
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 15, 2008 22:56   [R216 Si 1.6 Benz 97r] światła do jazdy dziennje nie świecą

Witam.

Wszystko bylo ok. 3 dni auto stalo, raz padalo, dzis pojechalem i okazalo sie, ze nie mam swiatel do jazdy dziennej. W kabinie wszystko swieci jak powinno. Jak wlaczam swiatla i daje na pierwsza pozycje to swieca, ale jak krece na druga to swieca swiatla jak na pierwszej pozycji. Podczas przelaczenia tylko lekko swiatla mrugna.

Ktos sie z tym spotkal pewnie w tego typu aucie, to styk czy obie lampy poszly? malo prawdopodobne zeby obydwie na raz.

Pozdrawiam

[ Dodano: Sro Lip 16, 2008 00:08 ]
Nocny Marek napisał/a:
okazalo sie, ze nie mam swiatel do jazdy dziennej


mialem na mysli swiatla ktorych uzywa sie w dzien przyz caly rok czyli mijania.
_________________
Nocny Marek
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 15, 2008 22:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zippermann 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 129
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Sro Lip 16, 2008 07:48   

Być może padł przełącznik przy kierownicy... Drogowe (długie) świecą ?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lip 16, 2008 07:54   

Pewnie masz przełącznik zespolony przy kierownicy do wymiany. Niestety w R200 cały prąd na światła idzie przez ów przełącznik, co dośc mocno obciąża styki i powoduje szybsze ich zużycie/wypalenie. Można dołożyć przekaźnik na światłą mijania, co odciaży układ i przy okazji poprawi świecenie świateł (mniejszy spadek napiecia na instalacji) Każdy kumaty elektryk Ci to wykona.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Sro Lip 16, 2008 15:16   

zippermann napisał/a:
Być może padł przełącznik przy kierownicy... Drogowe (długie) świecą ?


tak, dlugie swieca swiatla...


Brt napisał/a:
Można dołożyć przekaźnik na światłą mijania


czyli na same swiatla mijania sygnal pojdzie na cewke przekaznika, a prad roboczy na swiatla przez styki przekaznika? Tylko gdzie ow przekaznik zamontowac fizycznie...
_________________
Nocny Marek
 
 
 
zippermann 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 129
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 08:42   

Długie też raczej nie powinny, ale i tak się czasem zdarza ;)

Rozbierz osłonę kolumny, w wiązce idącej do włącznika połącz przewody Brązowo-szary z niebiesko-czerwonym. Jeśli światła się zaświecą, to na 100% włącznik.
Przekaźnik najprościej podłączyć właśnie tutaj.
Brązowo-szary na styk 30 przekaźnika,
Niebiesko-czerwony od instalacji na styk 87
Niebiesko-czerwony od przełącznika na styk 85
Masę na styk 86.
Styki 85 i 86 możesz stosować zamiennie. Nie ma reguły.
Przekaźnik typu 541

Jakbyś chciał dodatkowo zrobić to samo na światła długie, to do długich jest przewód niebiesko-biały.
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 17, 2008 11:49   

zippermann napisał/a:
Rozbierz osłonę kolumny,


a nie musze najpierw wymienic przelacznika zespolonego calego?

zippermann napisał/a:
Brązowo-szary z niebiesko-czerwonym


brazowo-szary to 12V z akumulatora?, niebiesko-czerwony-to do lampy zasilanie dodatni biegun czyli 12V ?

zippermann napisał/a:
Jakbyś chciał dodatkowo zrobić to samo na światła długie, to do długich jest przewód niebiesko-biały.


ten niebiesko-bialy idzie na zasilanie lampy od dlugich? czyli by szedl na styk przekaznika 30 jakbym to samo chcial robic?

ten przekaznik ma cewke na 12V prawda?
_________________
Nocny Marek
 
 
 
zippermann 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 129
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 12:02   

Do wymiany przełącznika i tak trzeba rozebrać plastiki kolumny. Kierownicę też trzeba zdjąć.

Proponowałem najpierw zewrzeć te przewody, aby na 100% się upewnić i nie wpędzać niepotrzebnie w koszty kupując nowy włącznik.

Na wszystkie pozostałe pytania odpowiedź brzmi TAK.
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 17, 2008 14:42   

zippermann napisał/a:
Niebiesko-czerwony od przełącznika na styk 85
Masę na styk 86.


zatem to sa styki cewki przekaznika?

a jak brazowo szary dam na styk 30 przekaznika i zamknie sie ten obwod z zasilaniem lampy na styku 87 to skad przesle 12V zeby zasterowac cewke przekaznika? Mam rozdwoic brazowo-szary czyli ze styku 30 pociagnac na przelacznik by odebrac ten sygnal na styk 85 od przelacnzika czyli + biegun cewki ?Wtedy w momencie kiedy zewre przelacznik to pociagnie prad tylko potrzebny do podtrzymania zasilania cewki-czyli maly- na stykach przelacznika zespolonego, a prad glowny-zasilania lampy-poplynie przez styki przekaznika?
I zeby z lampa od dlugich zrobic to samo to mostkuje ze styku 30 12V na styk 30 drugiego przekaznika itd a tylko zmienia sie odbiior sygnalu czyli niebiesko-bialy pojdzie na styk 87?
_________________
Nocny Marek
 
 
 
zippermann 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 129
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 15:33   

Brązowo-szary musi być podłączony tak jak jest oryginalnie i dodatkowo do styków 30 obydwu przekaźników.

Reszta tak jak piszesz.
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 17, 2008 16:23   

zippermann, myslkisz, ze w sklepie elektronicznym takie przekazniki kupie? czy tylko w samochodowym?
Na allegro nie widzialem.
_________________
Nocny Marek
 
 
 
zippermann 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 129
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 21:50   

W 99% motoryzacyjnych, elektroniczne sklepy też powinny mieć.

Co do Allegro, to nawet nie trzeba mocno szukać:

http://www.allegro.pl/ite...ik_swiatel.html
http://www.allegro.pl/ite...rzekaznika.html

Ten ludek ma również w ofercie kostki do przekaźników znacząco ułatwiające montaż.
To nie jest reklama tej osoby... to tylko przykład...


Aha, nie stosuj ŻADNYCH szybkozłączy. Tylko i wyłącznie lutowanie !
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 17, 2008 22:09   

zippermann napisał/a:
kostki do przekaźników znacząco ułatwiające montaż.


w jaki sposob? Kostki sluza do szybkiego montazu, jak t sie ma do tego co napisales:
zippermann napisał/a:
Aha, nie stosuj ŻADNYCH szybkozłączy.
_________________
Nocny Marek
 
 
 
zippermann 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 129
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Czw Lip 17, 2008 22:33   

Ehhh

Kostka, przynajmniej ta z linku ma zarobione przewody, więc nie trzeba ich lutować do konektorów (wsuwek), co początkującym sprawia problemy. Dwa przewody połączyć łatwiej.

Są też kostki z konektorami do lutowania. Tutaj ułatwienie polega na pewnym umocowaniu i prawidłowym poukładaniu przewodów.

No i oczywiście na odizolowaniu ich od siebie i elementów sąsiednich. Zapobiega zwarciom.


Szybkozłaczki, to np to: http://www.allegro.pl/ite..._konektory.html

Nie zapewniają odpowiedniego styku przy większych prądach, dlatego je odradzam.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lip 18, 2008 09:47   

konektorów nie trzeba lutować, jak sie dobrze zaciśnie szczypcami (a najlepiej praską) to nie ma prawa siespsuc ;) A te szybkozłączki co podałeś na końcu to nawet do :dupa: się nie nadają ;) :P badziew i tyle.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
zippermann 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 129
Skąd: Hajnówka



Wysłany: Pią Lip 18, 2008 09:55   

Osobiście nie ufam konektorom zaciskanym szczypcami... praską jeszcze może... ale też nie koniecznie... Tam gdzie jest większy prąd zawsze lutuję.

Oczywiście nie zmuszam do tego, każdy robi jak chce :wink:


Co to złączek to mamy identyczne zdanie :wink:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lip 18, 2008 13:35   

ja na zaciskanych własnoręcznie jeszcze się nie zawiodłem ;) :) lutowanie zawsze pewniejsze to fakt niezaprzeczalny ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 19, 2008 21:36   

dziekuje za wszelkie porady, okazalo sie, ze cuda sie zdarzaja, obie zarowki H4 padly jednoczesnie. Ale porady mi sie przydadza azeby dodac owe przekazniki do obu swiatel (mijania oraz dlugie).

Pozdrawiam
_________________
Nocny Marek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si] Światła nie świecą
MarioNH Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Wto Gru 18, 2007 17:52
Gość
Brak nowych postów [214]Przy zamykaniu swiecą się światła stopu
leszczu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Sie 31, 2009 13:16
Brt
Brak nowych postów [R216] Jaki akumulator do r216si lux 97r.benz
nocny_marek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sob Lis 27, 2010 18:28
nocny_marek
Brak nowych postów [R216 Si 1.6 Benz 97r] prawidłowe ciśnienie w oponach ?
nocny_marek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Lip 11, 2008 06:58
nocny_marek
Brak nowych postów [R216 Si 1.6 Benz 97r] tylni spryskiwacz, jak sie dostac...
nocny_marek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Sty 21, 2009 21:55
nocny_marek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink