Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Alternator - co się mogło spalić?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Alternator - co się mogło spalić?
Autor Wiadomość
Kysior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 142
Skąd: Trzebinia



Wysłany: Nie Lip 20, 2008 21:13   [R400] Alternator - co się mogło spalić?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Uszkodziła mi się uszczelka gdzieś w okolicy pokrywy zaworów lub simering wałka rozrządu. Nie zauważyłem tego za wczasu i w efekcie olej zalał alternator. Zorientowałem się dopiero dziś popołudniu - wyjeżdżając z garażu poczułem smród i zobaczyłem dym, zapaliła się też kontrolka ładowania. Po otwarciu maski stwierdziłem, że dym poszedł z alternatora. Samochód był zapalony nie więcej niż pół minuty.

Alternator wymontowałem i jutro będę szukał fachury, który podejmie się naprawy (lub stwierdzenia jej nieopłacalności), ale możecie mi powiedzieć, co mogło się spalić? Wydaje mi się, że wirnik raczej nie, coś z układów mostka prostowniczego lub regulatora napięcia chyba - mam rację, czy też się mylę i mam nastawić się na duuże pieniądze?

I jeszcze jedno pytanko:
Czy kupując używany alternator mogę kupić od innego modelu? Mój to 1,6 16V z klimą, ale z tego, co doczytałem, to od wersji bez klimy różni się tylko wspornikiem przy silniku, sam alternator jest taki sam. Ale od jakich innych wersji silnikowych pasowałby? A od modelu 45 1,6? Od 200/25? Podejdzie coś?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 18, 2011 14:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 20, 2008 21:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10928
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 20, 2008 23:15   

bez klimy nie różni się niczym, możesz kupić od 1,4; 1,6 i 1,8 bez problemu, ale taka awaria w alternatorze to dziwne i zacząłbym od porządnego elektromechanika..pewno znajdzie coś co warto sprawdzić...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kysior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 142
Skąd: Trzebinia



Wysłany: Nie Lip 20, 2008 23:22   

Dzięki za odpowiedź.

Na razie alternator solo pójdzie do sprawdzenia, potem auto na usunięcie wycieku, a potem to już zależy co powie elektromechanik - czy awaria mogła być spowodowana zalaniem olejem, czy też raczej szukać przyczyny gdzie indziej.

A przypomniało mi się jeszcze, że nie tak dawno dwa razy żarzyła mi się kontrolka od ładowania, ale przegazowanie powyżej 2000 obr/min spowodowało jej zgaśnięcie. Potem, aż do dziś, był spokój.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Alternator
AndrzejekA8 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pią Lut 13, 2009 17:54
paff
Brak nowych postów [r400] Alternator
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Gru 20, 2011 20:18
Bialy1990
Brak nowych postów [R400 SDi] Alternator z R200 do R400.
Spiewaczek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sty 28, 2014 14:01
Spiewaczek
Brak nowych postów [R400] Jaki alternator
mieszko555 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pią Lis 29, 2013 23:12
mieszko555
Brak nowych postów [R400] Alternator - problem?
bartek-mrc Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Pią Kwi 23, 2010 15:17
bartek-mrc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink