Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Nie Lip 20, 2008 22:36 Rover 216SI Vs BMW E46 2.0
Opowiem wam coś
Śmigamy sobie kolegi BMW-E46 Coupe 320CI z 2000roku... no to sobie śmigamy...
Wbijamy pod światła a tam Roverek 200... Patrze 216Si... Mówię do kumpla dawaj z nim kreska, a on do mnie jaki to ma motor ja mówię 1.6 to sie zaczął śmiać... Powiedziałem tylko, no śmiej się...
Na szybko do kolesia zagadujemy czy kreska od świateł do świateł on,że ok
No to czekamy sobie... zielone zaświeciło i but 1... koleś Roverkiem do przodu...2 koleś jeszcze dalej... trójki nie zapiął nawet... ale to co... i tak kolejny przypadek gdzie mój kolega myślał że jego 150KM jest nie pokonane bo ma R6 i BMW, zrobiło mu sie głupio a ja sobie swoje pomyślałem...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 20, 2008 22:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Pon Lip 21, 2008 12:59
Ja też teraz BM-ki i Merce odstawiam na światłach
A tak ogólnie to R200 jest idealne do ścigania się ze świateł. Miałem przyjemność jechać R200 SDI, z miejsca jest naprawdę bardzo dobry tylko potem mu brakuje. Ale i tak frajda jest
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lip 21, 2008 17:51
To to BMW chyba jakies zaglodzone bylo. Jak jezdzilem meganka 2.0 16V 133KM to z takim pare razy sie lapalem, przy dobrych startach do 100kmh bylemz przodu o dl maski, pozniej juz mnie przeganial powyzej 150-170kmh. Chyba kolega musi na hamownie pojechac, bo moze go oszukali i to jest 316 ?:>
To to BMW chyba jakies zaglodzone bylo. Jak jezdzilem meganka 2.0 16V 133KM to z takim pare razy sie lapalem, przy dobrych startach do 100kmh bylemz przodu o dl maski, pozniej juz mnie przeganial powyzej 150-170kmh. Chyba kolega musi na hamownie pojechac, bo moze go oszukali i to jest 316 ?:>
mialem 2.0 8v meganke i nie latalo to lepiej od 1.4 16v roerka... natomiast lapalem sie z rolki z 16v i niestety wachalem smrod
Co do e-46 yo ma katalogowo 9,9s do setki... i patrz na mase wlasna czyli 1430kg + 2 osoby a rover 1025kg + jedna osoba / 111KM
rover- 9,9 kg/KM
bmw - 10,4 kg/KM
powinny isc leb w leb trza by odpalic cartesta
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pon Lip 21, 2008 21:13
Kamil Luczak napisał/a:
To to BMW chyba jakies zaglodzone bylo. Jak jezdzilem meganka 2.0 16V 133KM to z takim pare razy sie lapalem, przy dobrych startach do 100kmh bylemz przodu o dl maski, pozniej juz mnie przeganial powyzej 150-170kmh. Chyba kolega musi na hamownie pojechac, bo moze go oszukali i to jest 316 ?:>
Hmmmm ja opisuje zapis zajścia... jutro mamy zlot pod Tesco skonfrontujemy to z inna E-46
Mojego Ojca Volvo S40 z 2004 roku 2.0 16v 136KM też wciąga tą E-46 bez problemu...
Cytat:
Co do e-46 yo ma katalogowo 9,9s do setki... i patrz na mase wlasna czyli 1430kg + 2 osoby a rover 1025kg + jedna osoba / 111KM
Patrząc na to wszystko E-46 Coupe 150KM do dla mnie kupa... nie zbiera sie to jakoś specjalnie, przy wyprzedzaniu to jeszcze większy Shit... trzeba redukować ile się da.
Jutro posprawdzamy ten jego wóz...
Patrząc po danych tech E-46 to do sleeperów nie należy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 204 Skąd: 33- 300 Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lip 22, 2008 10:21
BMW z motorem 2.0 to porażka pali tyle co 2.5 a jedzie tak jak 1.8. Wcale sie nie dziwie że go rover zrobił ja jak miałem 216Si to tez BMW z takim motorem zrobiłem 3 razy z rzędu a dlatego 3 razy bo koleś nie mógł uwierzyć i co start to na coś narzekał a to sprzęgło ślizga a to gumy nie przykleiły itp Ha ha dobre nie?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 22, 2008 18:21
Popapralo mi sie z E-36 meganka 2.0 8V miala 115KM rozumiem ze mowimy o tej coupe. Ja mialem megane II. Ta moja jak mialem brata na pokladzie to ustawilem sie z kumplem ktory mial wlasnie taka coupe, regularne baty dostawal. Co do Rovera 214 103KM to Focusem takiego zjadam Musze kiedys upolowac tego 216, ale widzac jak jezdzi foka w porownaniu do meganki ( dzis zlapalem sie z accordem 2.0 155KM i baty dostalem, a megi objezdzalem takie ) to pewnie przeciagu nie bedzie
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Lip 24, 2008 23:54
Widzicie te 150 KM to ma silnik a zanim dojdzie ta moc na koła to sporo jej się zgubi. Tak to już jest w tylnionapedowcach - daleka droga od silnika do tylnego mostu a później na koła - w przednim napędzie traci się znacznie mniej.
a skąd ta teoria po drodze są może ze dwa łożyska więcej + bezwładność wału, ale moim zdaniem ma to niewielki wpływ na całokształt. Raczej właśnie waga auta + chharakterystyka silnika silnika wiecej robią. Ale może sie mylę
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Lip 26, 2008 03:11
Brt napisał/a:
:shock: a skąd ta teoria po drodze są może ze dwa łożyska więcej + bezwładność wału, ale moim zdaniem ma to niewielki wpływ na całokształt. Raczej właśnie waga auta + chharakterystyka silnika silnika wiecej robią. Ale może sie mylę
Tak mi na studiach powiedzieli - co prawda nie kończyłem mechaniki samochodowej a jedynie kierunek na wydziel mechanicznym ale jakoś to do mnie przemawia i wieżę temu wykładowcy.
W autach przednionapędowych skrzynia biegów i mechanizm różnicowy stanowią układ połączeń mechanicznych w którym ograniczone do minimum są zbędne łożyska przekładnie zębate. Zmniejsz się ilość części wirujących które to zawsze posiadają jakieś niewyważenie oraz podpór wałków w łożyskach które to zawsze generują jakieś starty.Każde łożysko po drodze wprowadza stratę mocy (tarcie - w efekcie wydzielanie ciepła - zamiana jednej energii w drugą).
W napędach przekazywanych do osi tylnej straty są większe właśnie ze względu na dodatkowe punkty podparcia. jest jeszcze coś takiego jak przegub Cardana (sprzęgło wychylne lub po prostu krzyżak) na każdy jeden taki element przypadają 4 łożyska a zazwyczaj takich przegubów mamy sztuk 2.
Nie mówię że to pociąga za sobą jakieś kosmiczne straty mocy ale trochę się tego nazbiera.
Marrkus, to co mowisz to oczywiscie prawda. Zawsze jakies tam dodatkowe straty beda, ale.....
Wspomnialem o filmie z Modlina bo bylem tam swoim Polonezem. Z wszystkich obecnych dalo mi rade tylko MG ZR160 i Turbo Tomcat Kiedy moj odpychal sie z pelna sila to Roverki piszczaly. Jesli jest naped na przod to przydalby sie torsen tak jak maja Tomcaty. Co z tego ze bedziesz mial pare koni wiecej na kolach jak nie przeciagniesz tego na asfalt.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Sob Lip 26, 2008 15:05
wygraliście z tym e46 bo tam przepustnica jest sterowana z kompa elektrycznie-serwo.....wszystkie auta z takim sterowaniem (a nie tradycyjnym-na linkę)dostają baty przy porównywalnym stosunku mocy do masy....tam poprostu komp nigdy nie daje pełnego otwarcia przepustnicy przy pełnym wciśnieciu pedału gazu tylko zawsze najlepiej dobrane do warunków pracy silnika.....podobnie było z punto 1 i 2 1.2 16v,w starym linka ,w nowym potencjometr przy pedale gazu i serwo przy przepustnicy,masy porównywalne i 2 zawsze dostawała baty....
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Lip 26, 2008 21:25
Jakby bylo cos takiego jak mwoisz to po co by robili elektroniczny pedal gazu ktory by niby nie otwieral max przepustnicy przy max wcisnietym gazie ? Bez sensu byloby cos takiego, bo pogarszaloby to tylko osiagi i np dzis moglbym miec 9s do setki a jutro 9.5 bo komputerowi nie chcialoby sie otworzyc przepustnicy. Punto II jest ciezsze od Punto I to tak gwoli scislosci
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum