Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 216SI Vs BMW E46 2.0
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Pon Lip 21, 2008 10:27
Rover 216SI Vs BMW E46 2.0
Autor Wiadomość
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Lip 20, 2008 22:36   Rover 216SI Vs BMW E46 2.0

Opowiem wam coś


Śmigamy sobie kolegi BMW-E46 Coupe 320CI z 2000roku... no to sobie śmigamy...

Wbijamy pod światła a tam Roverek 200... Patrze 216Si... Mówię do kumpla dawaj z nim kreska, a on do mnie jaki to ma motor ja mówię 1.6 to sie zaczął śmiać... Powiedziałem tylko, no śmiej się...

Na szybko do kolesia zagadujemy czy kreska od świateł do świateł on,że ok

No to czekamy sobie... zielone zaświeciło i but 1... koleś Roverkiem do przodu...2 koleś jeszcze dalej... trójki nie zapiął nawet... ale to co... i tak kolejny przypadek gdzie mój kolega myślał że jego 150KM jest nie pokonane bo ma R6 i BMW, zrobiło mu sie głupio a ja sobie swoje pomyślałem...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 20, 2008 22:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 12:59   

Ja też teraz BM-ki i Merce odstawiam na światłach :mrgreen:
A tak ogólnie to R200 jest idealne do ścigania się ze świateł. Miałem przyjemność jechać R200 SDI, z miejsca jest naprawdę bardzo dobry tylko potem mu brakuje. Ale i tak frajda jest :lol:
 
 
 
hawczyn 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 165
Skąd: Chorzów



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 14:16   

Brawo dla roverka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Nie ma słabych aut... są tylko słabi kierowcy
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 17:51   

To to BMW chyba jakies zaglodzone bylo. Jak jezdzilem meganka 2.0 16V 133KM to z takim pare razy sie lapalem, przy dobrych startach do 100kmh bylemz przodu o dl maski, pozniej juz mnie przeganial powyzej 150-170kmh. Chyba kolega musi na hamownie pojechac, bo moze go oszukali i to jest 316 ?:>
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 18:05   

Kamil Luczak napisał/a:
To to BMW chyba jakies zaglodzone bylo. Jak jezdzilem meganka 2.0 16V 133KM to z takim pare razy sie lapalem, przy dobrych startach do 100kmh bylemz przodu o dl maski, pozniej juz mnie przeganial powyzej 150-170kmh. Chyba kolega musi na hamownie pojechac, bo moze go oszukali i to jest 316 ?:>
mialem 2.0 8v meganke i nie latalo to lepiej od 1.4 16v roerka... natomiast lapalem sie z rolki z 16v i niestety wachalem smrod :/

Co do e-46 yo ma katalogowo 9,9s do setki... i patrz na mase wlasna czyli 1430kg + 2 osoby a rover 1025kg + jedna osoba / 111KM :)

rover- 9,9 kg/KM
bmw - 10,4 kg/KM

powinny isc leb w leb :) trza by odpalic cartesta :P
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pon Lip 21, 2008 21:13   

Kamil Luczak napisał/a:
To to BMW chyba jakies zaglodzone bylo. Jak jezdzilem meganka 2.0 16V 133KM to z takim pare razy sie lapalem, przy dobrych startach do 100kmh bylemz przodu o dl maski, pozniej juz mnie przeganial powyzej 150-170kmh. Chyba kolega musi na hamownie pojechac, bo moze go oszukali i to jest 316 ?:>


Hmmmm ja opisuje zapis zajścia... jutro mamy zlot pod Tesco skonfrontujemy to z inna E-46

Mojego Ojca Volvo S40 z 2004 roku 2.0 16v 136KM też wciąga tą E-46 bez problemu...

Cytat:
Co do e-46 yo ma katalogowo 9,9s do setki... i patrz na mase wlasna czyli 1430kg + 2 osoby a rover 1025kg + jedna osoba / 111KM :)


Patrząc na to wszystko E-46 Coupe 150KM do dla mnie kupa... nie zbiera sie to jakoś specjalnie, przy wyprzedzaniu to jeszcze większy Shit... trzeba redukować ile się da.

Jutro posprawdzamy ten jego wóz...

Patrząc po danych tech E-46 to do sleeperów nie należy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dante27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 204
Skąd: 33- 300 Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lip 22, 2008 10:21   

BMW z motorem 2.0 to porażka pali tyle co 2.5 a jedzie tak jak 1.8. Wcale sie nie dziwie że go rover zrobił ja jak miałem 216Si to tez BMW z takim motorem zrobiłem 3 razy z rzędu a dlatego 3 razy bo koleś nie mógł uwierzyć i co start to na coś narzekał a to sprzęgło ślizga a to gumy nie przykleiły itp Ha ha dobre nie?
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lip 22, 2008 18:21   

Popapralo mi sie z E-36 :) meganka 2.0 8V miala 115KM rozumiem ze mowimy o tej coupe. Ja mialem megane II. Ta moja jak mialem brata na pokladzie to ustawilem sie z kumplem ktory mial wlasnie taka coupe, regularne baty dostawal. Co do Rovera 214 103KM to Focusem takiego zjadam :) Musze kiedys upolowac tego 216, ale widzac jak jezdzi foka w porownaniu do meganki ( dzis zlapalem sie z accordem 2.0 155KM i baty dostalem, a megi objezdzalem takie ) to pewnie przeciagu nie bedzie
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Lip 22, 2008 21:46   

jaki silnik w tym focusie?? bo ojciec ma 1.8tddi 90KM :D mocy nie ma ale spalanie 4,5-5l/100 robi swoje:)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Wto Lip 22, 2008 22:17   

:smile: u nas masa robi swoje :) ja calkiem niedawno bmke 730d zrobilem, a wg danych producenta nie mam szans :P a jednak padla
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Lip 22, 2008 22:28   

wszystko wszystkim ale jak kierowca dupa to ...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lip 22, 2008 22:30   

mysle ze 730d to automat byl i tutaj kierownik nie ma co spartolic, procz wcisniecia gazu :] Focus 115KM, jezdzi mniej wiecej jak passat 140KM TDI
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Lip 22, 2008 23:18   

A ja dziś na zlocie u nas zjadłem Honde Civic... 95,5 KM i 117NM

Dziś była Hamowana bo chłopaki mają przenośną Hamownie

Ja się za tydzień Hamuję i E-46 Też

Strach się bać :twisted: :twisted:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lip 24, 2008 23:54   

Widzicie te 150 KM to ma silnik a zanim dojdzie ta moc na koła to sporo jej się zgubi. Tak to już jest w tylnionapedowcach - daleka droga od silnika do tylnego mostu a później na koła - w przednim napędzie traci się znacznie mniej.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lip 25, 2008 09:41   

:shock: a skąd ta teoria :hm: po drodze są może ze dwa łożyska więcej + bezwładność wału, ale moim zdaniem ma to niewielki wpływ na całokształt. Raczej właśnie waga auta + chharakterystyka silnika silnika wiecej robią. Ale może sie mylę ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 25, 2008 11:45   

Marrkus, obejrzyj sobie filmik ze zlotu w Modlinie z 2007 roku. Zobaczysz na co ma wplyw tylny naped :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Lip 26, 2008 03:11   

Brt napisał/a:
:shock: a skąd ta teoria :hm: po drodze są może ze dwa łożyska więcej + bezwładność wału, ale moim zdaniem ma to niewielki wpływ na całokształt. Raczej właśnie waga auta + chharakterystyka silnika silnika wiecej robią. Ale może sie mylę ;)


Tak mi na studiach powiedzieli - co prawda nie kończyłem mechaniki samochodowej a jedynie kierunek na wydziel mechanicznym ale jakoś to do mnie przemawia i wieżę temu wykładowcy.

W autach przednionapędowych skrzynia biegów i mechanizm różnicowy stanowią układ połączeń mechanicznych w którym ograniczone do minimum są zbędne łożyska przekładnie zębate. Zmniejsz się ilość części wirujących które to zawsze posiadają jakieś niewyważenie oraz podpór wałków w łożyskach które to zawsze generują jakieś starty.Każde łożysko po drodze wprowadza stratę mocy (tarcie - w efekcie wydzielanie ciepła - zamiana jednej energii w drugą).

W napędach przekazywanych do osi tylnej straty są większe właśnie ze względu na dodatkowe punkty podparcia. jest jeszcze coś takiego jak przegub Cardana (sprzęgło wychylne lub po prostu krzyżak) na każdy jeden taki element przypadają 4 łożyska a zazwyczaj takich przegubów mamy sztuk 2.

Nie mówię że to pociąga za sobą jakieś kosmiczne straty mocy ale trochę się tego nazbiera.
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sob Lip 26, 2008 08:37   

Marrkus, to co mowisz to oczywiscie prawda. Zawsze jakies tam dodatkowe straty beda, ale.....
Wspomnialem o filmie z Modlina bo bylem tam swoim Polonezem. Z wszystkich obecnych dalo mi rade tylko MG ZR160 i Turbo Tomcat :) Kiedy moj odpychal sie z pelna sila to Roverki piszczaly. Jesli jest naped na przod to przydalby sie torsen tak jak maja Tomcaty. Co z tego ze bedziesz mial pare koni wiecej na kolach jak nie przeciagniesz tego na asfalt.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Sob Lip 26, 2008 15:05   

wygraliście z tym e46 bo tam przepustnica jest sterowana z kompa elektrycznie-serwo.....wszystkie auta z takim sterowaniem (a nie tradycyjnym-na linkę)dostają baty przy porównywalnym stosunku mocy do masy....tam poprostu komp nigdy nie daje pełnego otwarcia przepustnicy przy pełnym wciśnieciu pedału gazu tylko zawsze najlepiej dobrane do warunków pracy silnika.....podobnie było z punto 1 i 2 1.2 16v,w starym linka ,w nowym potencjometr przy pedale gazu i serwo przy przepustnicy,masy porównywalne i 2 zawsze dostawała baty.... :rotfl:
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Lip 26, 2008 21:25   

Jakby bylo cos takiego jak mwoisz to po co by robili elektroniczny pedal gazu ktory by niby nie otwieral max przepustnicy przy max wcisnietym gazie ? Bez sensu byloby cos takiego, bo pogarszaloby to tylko osiagi i np dzis moglbym miec 9s do setki a jutro 9.5 bo komputerowi nie chcialoby sie otworzyc przepustnicy. Punto II jest ciezsze od Punto I to tak gwoli scislosci
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 16:53
kasjopea
Brak nowych postów [rover 216Si 1996r 1.6 16v] Podkręcenie roverka :)
Kamil94 Tuning mechaniczny 16 Wto Lis 15, 2011 19:52
rovek
Brak nowych postów [216si] Modyfikacja drążka zmiany biegów
Tomek925 Tuning mechaniczny 2 Czw Gru 12, 2013 16:09
Markzo
Brak nowych postów [216SI '97] Swap hamulców z Hondy Civic.
Da rade?
kqba Tuning mechaniczny 1 Pon Wrz 17, 2007 10:12
Brt
Brak nowych postów [R200] Rover 200 - lusterka z Rover 25 ?
adamch Tuning mechaniczny 24 Sro Sty 05, 2011 22:46
memphisto



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink