Wysłany: Pon Sie 04, 2008 22:18 [R6007] Szarpanie na wolnych obrotach
Typ: Ti Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Proszę was o poradę bo choć jednostka napędowa dość oryginalna to mimo wszystko sterowanie MEMS powoduję że jest ona blisko spokrewniona z serią K (pod względem funkcjonalnym, bo pod względem mechanicznym już jest całkiem inna bajka).
Mam taki problem: gdy jadę na niskich obrotach samochód strasznie mi szarpie, wygląda to jak gdyby dostawał "czkawki", podobnie podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu najpierw szarpnięcie później zaczyna ciągnąć. Najbardziej wkurzająca jest jazda w korkach gdzie trzeba wolno snuć się na niskich obrotach na jedynce - jest masakra - ciągle szarpie i robi zajączki.
Z rzeczy które próbowałem zrobić mogę wymienić: wymiana świec i przewodów WN, czyszczenie przepustnicy (mniej więcej dokładnie - nie wykręcałem wszystkich śrubek regulacyjnych ale przedmuchałem sprężarką pod znacznym ciśnieniem i wymyłem wnętrze z nagarów) - żadnych zmian nie zaobserwowałem
Proszę poradźcie co mogę jeszcze sprawdzić bo już mam dość jeżdżenia ma półsprzegle - wówczas jest nieco lepiej - jak zaczyna szarpać wciskam i odłączam napęd (kiedyś się skończy i wtedy to będzie) - dzięki z góry
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 24, 2011 00:05, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 04, 2008 22:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a może to właśnie wina układu przeniesienia napędu a nie silnika
Też się zastanawiałem czy to nie sprzęgło (bo chyba to miałeś na myśli) ale nie wydaje mi się by się ślizgało - trzyma tak jak należy - myślę że gdyby było zjechane to przy~240Nm ciągu jaki sie pojawia w okolicach 2500obr/min było by to czuć.
Największy problem jest przy całkowitym odpuszczaniu gazu ( zamknięta przepustnica) wówczas poszarpując schodzi z obrotów a następnie dodając gazu znowu poszarpuje - jedynie gdy dodaje się gazu tak bardzo delikatnie, "po aptekarsku" silnik przyspiesza wolno ale bez szarpnięć. coraz bardziej mnie to denerwuje - no chyba że ten typ tak ma?
a posprawdzaj czy układ dolotowy jest szczelny, czy jakieś przewody podciśnienia nie są popękane, może to też filtr paliwa albo pompa paliwa, wtryskiwacze mogą być zapchane, spróbuj też komputer zresetować
Tak jak pisałem w pierwszym poście wymieniane ostatnio i przewody i świece.
herc napisał/a:
może to też filtr paliwa albo pompa paliwa, wtryskiwacze mogą być zapchane, spróbuj też komputer zresetować
Problem z tym że w momencie przełączenia na LPG nic się nie zmienia - a tam jest inny filtr paliwa i inne wtryskiwacze (powiedzmy że drugi komplet specjalnie dla LPG )
dobryziom napisał/a:
ja stawiam na nieszczelności układu albo sprężarkę... ewentualnie powaliło EBC i ci ucina doładowanie stąd szarpanie przy dociskaniu gazu...
Szczelność posprawdzam przy najbliższej okazji - choć nie chce mi się wierzyć. Ostatnio na forum wypowiadał się gość który nie miał zaślepki na takim króćcu przy kolektorze dolotowym - silnik brał lewe powietrze i normalnie chodził
A co do EBC - jest jakiś sposób na jego sprawdzenie? Jeżeli dobrze kojarzę to EBC ma nr 5 na rysunku poniżej. Może da sie go jakoś wywalić? lub czymś zastąpić? Bo domyślam się że z jego zdobyciem może być problem - pod warunkiem że to EBC rzeczywiście jest niesprawne
zgadza sie numerek 5 na schemacie, wywalić to raczej bym nie próbował ja u siebie tylko odpiąłem od rurki i zastąpiłem MBC z ustawieniem na sztywno doładowania. Jednak wtyczki od EBC nie wypiąłem żeby mi komp błędu nie wywalił
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum