Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SD, 97'] Co z tym rozrzadem?! ad. wymiana,
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SD, 97'] Co z tym rozrzadem?! ad. wymiana,
Autor Wiadomość
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sro Sie 06, 2008 22:41   [R220 SD, 97'] Co z tym rozrzadem?! ad. wymiana,

witam,

Z uwagi na fakt iz czeka mnie wymiana kompletnego rozrzadu, spedzilem dzis kilka godzin na edukowaniu sie w tym zakresie i zasieganiu tzw. jezyka (a ze pikus straszny jestem w mechanice samochodowej, trza bylo zaczac od podstaw), w zwiazku z powyzszym mam kilka pytan i sprzecznych informacji do wyjaznienia, tak wiec:

1. co nalezy wymienic aby bylo "po Bozemu", p.mechanik powiedzial ze: pasek rozrzadu, pasek pompy (tylny), napinacz rozrzadu, napinacz popmy wtryskowej, rolka prowadzaca - czy faktycznie wszystkie te elementy sa niezbedne, czy mozna sobie jakis odpuscic aby zaoszczedzic nieco?

2. jak wyglada sprawa z uszczdelniaczami i pompa wody - co do tych pierwszych wyczytalem na formu ze mimo tego iz sa suche i nie cieknal nalezy je wymienic aby za 10kkm nie okazalo sie ze trzeba robote robic od nowa przy ich wymianie, czy tak (jesli tak to ktore uszczelaniacze nalezy kategorycznie wymienic)?
i jak jest z kwestia pompy wody, mechanik powiedzial ze jest ona polaczona z rozrzadem i nalezy ja bezwzglednie wymienic, natomiast na forum wyczytlame ze w 220 SD jest ona zupelnie oddzielnie i nie ma zadnego zwiazku z wymiana rozrzadu, jak to jest faktcznie? i jesli faktyucznie trzeba ja wymienic to jaka firma jest ok w stosunku jakosc/cena (polecono mi Graf - 120zl, Hepi - 140zl)

3. wyczytalem takze ze rocznik 97 to rocznik graniczny jesli chodzi o dlugosci paskow, 143 lub 145 zebow, moj R jest wlasnie z 97 - zatem ktory bedize odpowiedni? chyba ze diagnozujemny po VIN?! czy rozni sie tylko dlugosc czy takze rodzaj paskow?

4. co do zamego rozrzadu, zjezdzilem sie dzis po sklepach motoryzacyjnych w kwestii orientacyjno-rozeznawczej ad. jakie firmy, ceny etc. i tak:

- ktora firme najlepiej wybrac jesli chodzi o paski: Gates, Contitech czy moze GoodYear lub Bosh?! jak sie dobrze poszuka to ceny sa w miare porownywalne,
- jelsi chodzi o napinacze i rolke prowadzaca - polecono mi SKF lub Ruville ale wyczytalem takze na forum ze firma INA to takze wiadacy i wart zakupu producent,

i teraz tak: skladajac calosc z z Gates i SKF bez pompy wody wychodzi to okolo 465zł (paski GATES 74zl i 47zl, napinacz rozrzadu SKF 115zl, napinacz pompy SKF 101zl, rolka SKF 128zł) natomiast na Allegro znalazlem zestawy Gates+INA lub Gates+Ruville w cenie 370-380zl za komplet (czyli jakby nie patrzec ok 100zl nizej, czyli jak dobrze poszukac to bedzie na wymiane) - czy warto zakupic takie gotowe zestawy i czy stosunek cena/jakosc jest warta zaoszczedzenia tych 100zl? zalezy mi na oszczednosciach, ale wolabym uniknac przykrych wypadkow ponizej 60kkm,
ponizej podaje linki zestawow z allegro:

http://allegro.pl/item405...cord_civic.html
http://allegro.pl/item409...cord_civic.html
http://allegro.pl/item402...sdi_tdi_td.html

5. Ile powinna kosztowac przyzwoita wymiana rozrzadu - u mnie w miescie mechanik powiedzial 200zl, ale na forum wyczytalem ze przy 8V mozna to zrobic nawet za 100zl, czy zna ktos moze zaufanego i niedrogiego mechanika z okolicy Nowego Sacza (ewent. do 50km) bylbym wdzieczny

Pozdrawiam, KP

[ Dodano: Sro Sie 06, 2008 23:50 ]
PS. chyba ze gdzies mozna dostac lepsze ceny?!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 06, 2008 22:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sie 06, 2008 23:02   

masz diesla, czyli serię L
pompa wody, i zmiana pasków w roku '97 Ciebie nie dotyczą.
jeśli chodzi o wymianę pasków i napinaczy/rolek prowadzącyh (u Ciebie to jedno i to samo) to jest normalne i nie powinno Cię dziwić (wyobraź sobie co się stanie z nowym paskiem, jak za 30 tysięcy kilometrów zatrze się któraś rolka :/ )
co do 5 to chyba 8v benzyny dotyczyło... 200 plnów za robotę (zwłaszacza rzetelną) w dieslu L to atrakcyjna cena...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sro Sie 06, 2008 23:35   

Zatem reasumujac Twoja wypowiedz:

- rozumiemi wiec ze nie trzeba wymieniac pompy wody jesli jest jeszcze w porzadku i mozna ja spokojnie wymienic jelsi padnie po wymianie rozrzadu bez komplikacji i dodatkowych kosztow

- zamiana paskow - rozumiem ze w dieslu nie bylo rozgraniczenia na 143 i 145 zebow, i to mnie nie dotyczy,

- co do rozrzadu wymieniamy zatem bezwzglednie wszystko to co wyszczegolnilem w pkt. 1,

- cena wymiany takze jesli przystepna z tego co piszesz zatem sie ciesze ze dobrze trafilem,

A jak wyglada sprawa z uszczelniaczami, i calym zagadnieniem z pkt 4...?
 
 
Yassu
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sie 07, 2008 00:17   

Cześć :)
Jak kupiłem auto od razu kupiłem rozrząd, możesz kupić zestawy z INA lub Ruvilla, ja mam rolki napinające i prowadzące z Ruvilla, paski Gates, słyszałem też że Contitech są dobre, pozostałe sobie odpuść... Wydaje mi się że nie warto ładować kasy w rolki z SKF, wiem są lepsze od w/w ale czy tak naprawdę warto? Aż takiej różnicy chyba nie ma :)

Uszczelniacze...hmmm....jeśli nie ciekną to raczej sobie odpuść, ja nie wymieniałem u siebie i jak na razie zrobiłem 30tys w rok i jest ok. Pompy u siebie przy rozrządzie czyli rok temu nie wymieniałem i teraz jak robiłem klimę, koleś mi powiedział że pompa wody do wymiany, więc trzeba było wymienić...ale Tobie radzę od razu, ja u siebie po prostu zapomniałem...;/

200zł za wymianę rozrządu to naprawdę dobra cena ja też miałem zapłacić podobną cenę, ale po wszystkim szef zakładu powiedział mi że trzeba dorzucić, bo ciężko było, brak miejsca itd. dzwonił do mnie i mnie uprzedził wcześniej więc nie było zaskoczenia... :)

Tylko z uszczelniaczami to naprawdę uważaj, zależy jaki zakład, ale lepiej być i sprawdzić, zapytać, bo wymiana uszczelniaczy to kupa roboty i mogą też przymknąć oko, żeby się nie narobić... Więc licz też na to że po wymianie uszczelniaczy zawołają więcej...

Pozdrawiam
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 00:37   

zatem mamy zdania podzielone co do wymiany pompy wody, przyznam szczerze ze jesli faktycznie nie ma ona zwiazku z rozrzadem i mozna ja bez problemu wymienic wtedy kiedy bedzie sie kwalifikowala do wymiany i jest to i tak dodatkowa robota za ktora trzeba zaplacic - to wole wymienic ja pozniej xe wzgl na brak funduszy, ale jesli okaze sie ze trzeba zrobic e sama robote jak przy wymianie rozrzadu to juz wysuplam jakos na nia zeby pozniej nie wydawac 2 raz za robocizne...

co do uszczelniaczy, z tego co czytalem to warto wymienic, bo jak zacznie lac, to robota ta sama od nowa z wymiana, stad moje pytanie

no i wlasnie - czy kupic zestaw z allegro, cyz moze warto dolozyc do tego lepszego skladaka - watek nadal widze otwarty...?!
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 08:04   

pompa jest w zupełnie innym miejscu i nie ma związku z rozrządem, więc moesz sobie ją spokojnie odpuścić. Lepiej właśnie uszczelniacze wymienić, bo jak padnie to znowu rozrząd do rozbiórki. U mnie po 5kkm od wymiany paska, puścił uszczelniacz na wale I zaś rozbieranie.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 08:39   

dzieki Brt - jak zwykle konkretnie i na temat: )
zatem pozostaje kwestia zakupu mechanizmu rozrzadu - czyli pkt 4 - kto sie wypowie...?
nie widze chetnych...to moze Brt: )
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 08:51   

ale już masz napisane ;) na allegro są gotowe zestawy ;) a uszczelniacze dostaniesz u Tomiego, zresztą sam rozrząd też tam możesz kupić.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 08:57   

nie ma to jak arcyDyplomatyczna odpowiedz: ) to jesli padlo na zestaw allegro - to teraz pytanie ktory z trzech wymienionych, na ktorych "klockach"?!

[ Dodano: Czw Sie 07, 2008 10:12 ]
wlasnie patrze na uszczelniacze na stronce TT - ktore nalezy zakupic, i ile ich ma byc? wystarcza uszczelniacze walka rozrzadu, czy jeszcze trza jakies?! pozdrawiam, KP
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 09:43   

Krzysztof, poczekaj aż Tomi wróci z urlopu, zadzwoń do niego i kup u niego cały zestaw. Tomi doradzi co i jak a cena będzie porównywalna jak ta z allegro. No i zaoszczędzisz na kosztach jednej przesyłki, bo przyśle Ci od razu uszczelniacze. Tylko dzwoń do skutku, bo czasem po prostu Tomi coś załatwia i nie jest w stanie od razu odebrać ;) . Naprawdę polecam zakupy u niego, bo zna się na roverkach i dobierze Ci odpowiednie części.
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 09:55   

slyszalem o nim wiele dobrego i o tym ze czlowiek ma faktycznie niebanalne pojecie...ale mowiac szczerze cisnie mnie nieco finansowo, stad moje poszukiwania czegos tanszego - inaczej bym nie kombinowal...ale jesli Tomi jest w stanie faktycznie tak jak mowisz zrobic konkurencyjna cene, to jasne ze chetnie zakupie u niego wraz z uszczelniaczami w komplecie...ok, mialem ustawionego mechanika na przyszly tydzien - ale poczekam do 17go porwot z urlopu Tomi'ego...
co do uszczelniaczy, wlasnie rozmawialem ze znajomym mechanikiem (faktycznie zaufany i pewny gosc, majacy duze pojecie) i co do uszczelniaczy radzi by sie wstrzymac, bo wymiane chce uzaleznic od stanu obecnych, mowi ze jesli obecne leza dobrze i wszstko jest ok to czasem nie warto ich ruszac, bo czesto zdaza sie tak ze nowe po wymianie trzymaja gorzej niz te stare...chyba ze zalezy to od rodzaju zakupionych uszczelniaczy....jak to z tym jest - prawda czy falsz?!
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 10:01   

krzysztof_ns napisał/a:
co do uszczelniaczy radzi by sie wstrzymac, bo wymiane chce uzaleznic od stanu obecnych, mowi ze jesli obecne leza dobrze i wszstko jest ok to czasem nie warto ich ruszac, bo czesto zdaza sie tak ze nowe po wymianie trzymaja gorzej niz te stare...chyba ze zalezy to od rodzaju zakupionych uszczelniaczy....jak to z tym jest - prawda czy falsz?!
Jeden z najbardziej polecanych mechaników na tym forum ma dokładnie takie samo zdanie, zatem jeśli nie będziesz się od razu nastawiał na ich wymianę, to możesz śmiało brać któryś z zestawów z allegro.
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 10:08   

zatem jednak brac z allegro a nie u Tomi'ego jesli ma byc bez uszczelniaczy i te z allegro to dobry i wart zakupu towar - dobrze zrozumialem?
co do allegro - ktory zestaw polecasz/polecacie, bo slyszalem rozne opinie o paskach i mechanizmach...?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 12:25   

Polecam zakupy u Tomiego, ale jeżeli zależy Ci na czasie (Tomi ma urlop obecnie) i nie chcesz na razie kupować uszczelniaczy, to możesz brać z allegro (te same firmy są producentami części). Konkretnego zestawu Ci nie polecę, bo szczerze mówiąc nie wiem które paski czy rolki są lepsze. Poszukaj na forum tematów o tych zestawach może będą tam jakieś opinie na temat konkretnych producentów.
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 20:19   

jelsi uda mi sie przesunac mechanika, poczekam na powrot Tomi'ego, ale gdybym mial jednak brac z allegro - orientuje sie ktos moze ktoy z zestawow jest wart zakupu? widze ze najlepiej sprzedaja sie jednak te najtansze zestawy Gates + INA,
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Sie 07, 2008 20:59   

krzysztof_ns napisał/a:
widze ze najlepiej sprzedaja sie jednak te najtansze zestawy Gates + INA
Pewnie dlatego, że najtańsze ;) Weź Ruville i Conti ;)
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Sie 08, 2008 08:47   

ok, dzieki za pomoc i podjecie tematu, pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.4 8V 1997r.] Problem z rozrządem
zmienilem uszczelke pod glowica i mam problem z odpaleniem
Piotor7676 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Sty 11, 2010 11:34
zloty506
Brak nowych postów [R220 SDI] Wymiana chłodnicy
wroblikns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 30 Nie Lut 20, 2011 18:20
szoso
Brak nowych postów [R220] Wymiana Silnika ...
unnical333 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Sie 13, 2012 19:53
kipy
Brak nowych postów [R220] Wymiana na dach z szyberdachem
Sabz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Kwi 21, 2013 09:22
kadzaf
Brak nowych postów [R220] Wymiana uszkodzonego silnika
zywy30 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sob Lis 20, 2010 14:38
xtek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink