Wysłany: Czw Sie 07, 2008 22:08 [R420] Przegrzewanie się silnika
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
witam.mam maly problem,mianowicie nie wlacza mi sie wentylator kiedy silnik nabierze zbyt wysokiej temperatury np.podczas stania w korkach.czujnik temperatury juz wymienilem ale dalej nie wlacza sie wentylator. w sumie poprowadzilem kabel i przelacznik do kabiny na tryb awaryjny wentylatora,czasami pomaga wlaczenie klimy i temperatura spada no ale trzeba zwracac uwage na tewmperature caly czas... ...czy ktos ma jakis pomysl co to moze jeszcze byc???
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 18, 2011 21:53, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 07, 2008 22:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Sie 07, 2008 22:15
A który czujnik wymieniłeś? Ten który załącza wentylator? Rozumiem, że obejście czujnika powoduje załączanie się wentylatora. W zasadzie powinny być dwa czujniki dla wolnego i szybkiego biegu wentylatora. Czy po włączeniu klimy kręcą się oba wentylatory?
Wysłany: Pią Sie 08, 2008 10:04 Re: [R 420 Si 1999] przegrzewanie sie silnika
Luigi napisał/a:
witam.mam maly problem,mianowicie nie wlacza mi sie wentylator kiedy silnik nabierze zbyt wysokiej temperatury np.podczas stania w korkach.czujnik temperatury juz wymienilem ale dalej nie wlacza sie wentylator. w sumie poprowadzilem kabel i przelacznik do kabiny na tryb awaryjny wentylatora,czasami pomaga wlaczenie klimy i temperatura spada no ale trzeba zwracac uwage na tewmperature caly czas... ...czy ktos ma jakis pomysl co to moze jeszcze byc???
pozdrawiam
Jeśli silnik wentylatora chłodnicy jest sprawny i działa jego zasilanie (przekaźnik, bezpiecznik cały, itd..) to trzeba sprawdzić włącznik wentylatora, który umieszczony jest w chłodnicy (taki korek wkręcany w bok chłodnicy, na klucz chyba nr 19 albo coś w tym rodzaju).
Dochodzą do niego dwa przewody (bo to nie jest czujnik, jak się zwyczajowo pisze, ale po prostu - włącznik termiczny, najprostsza rzecz pod słońcem, tam siedzi z tego co pamiętam (fiat, polonez) po prostu blaszka bimetalowa ze stykiem, który załącza obwód sterowania przekaźnika silnika wentylatora. Obieg niskoprądowy, przekaźnik być musi, bo silnik kilka amperów ciągnie i bimetal nie wyrobiłby takiego prądu, styki by się sfajczyły).
Sprawę trzeba sprawdzić tak - włączyć zapłon w silniku (silnik pracować nie musi), zdjąć te dwa przewody z włącznika wentylatora i zewrzeć je razem (ja u siebie robiłem to spinaczem drutowym). Jak po zwarciu silnik nie zadziała - to trzeba sprawdzić jego obwód - bezpiecznik, przekaźnik, linie doprowadzające prąd, itd..
Wg mnie, jeśli nikt nie mieszał w elektryce samochodu, nie była ona łatana przez "pana Zenka", to po zwarciu tych przewodów silnik wentylatora zadziała. A jak nie - nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie obwodów zasilania silnika. Mało prawdopodobne jest, żeby poleciał przekaźnik silnika, choć nie jest to niemożliwe. Może bezpiecznik trzasnął i od tego się nie włącza, pomimo sprawnego włącznika, może wiązka (złączka) obwodu wentylatora dostała gdzieś niekontaktu i od tego to wszystko jest.
Podsumowując - sprawa jest prosta do sprawdzenia i naprawienia, na spokojnie każdy kierowca - laik może sobie z tym dać radę z powodzeniem.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Obejscie czujnika powoduje ze wentylator zalacza sie na tryb awaryjny na te wyzsze obroty.jak klime wlacze to dzialaja oba wentylatory,wiec moze tak jak piszecie to wlacznik badz bezpiecznik od wentylatora. czujnik temperatury ktory wymienilem byl tez walniety (sprawdzilem opornosc).to jest ten ktory jest przy termostacie,i kosztowal mnie stowke uzywany...
narazie dzieki za za info pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum