Witam!
Mam do was 2 pytanka:
1. Po pierwszym baku jestem lekko zszokowany - mój roverek łyknął cyklu mieszanym 9l/100km benzyny. Czy to normalne ? Wersja 1.4 75KM.
2. Chciałbym zaopatrzyć się w instalacje gazową i proszę o poradę. Czy ten silnik jest dobry do LPG, jaką instalacje założyć, na co zwracać uwagę i ile gazu powinno mi to spalić ?
Z góry dziękuję za odpowiedz
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pon Sie 11, 2008 10:43, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 08, 2008 23:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja jezdziłem Roverkiem 200 z slinkiem 105KM mial poj 1.4 wciagal mi też tyle bezyny a gazu spalal okolo 10-12 zalezynosci o jazdy
Musisz zadać se pytanie ile jezdzisz i jak dlugo chcesz tym autem jezdzic
1) Pewnie mile widziana bedzie instalacja sekwecyjna ta nie jest tania okolo 2.6-3.2 tys zl:)
zwrot przy spalniu 9 bezyny a 11 gazu wychodzi po okolo 15 tys km samej instacji potem bijesz juz na twoja korzysc ale gaz kolejna czesc ktora psuje sie
2) Instacja tansza hmm nie zawsze zaleca sie ja stosować w zaleznosci od kolektora itp ale tez okolo 2 tys:) wiec 10 tys km i jestes na 0
3)Jesli załozysz sekwecje to i tak bezyne wciaga za te 50 zl miesiecznie na odpalnie i poczatek jazdy:) swiece szybciej sie zuzywaja potrzebna lepsza iskra itp przeglad droszy a i cena wlozonej instacji nie zwroci ci przy sprzedazy wiec jesli auto planujesz sprzedać w ciagu 2 lat to lepiej se darowac instacje tym bardziej jak sie nie stuka ponad 1 tys km miesiecznie
A co do spalania sprawdz na forum jest dokladnie opisane jaki slinik ile powien spalac:) a Rover lub swoje spalic ale tez i masz tego kopa:)
Mi udaje się zejść do 8 litrów gazu na 100 km.
Mam sekwencje za 2600. Jazdę tym autem na LPG jak dotąd sobie chwalę.
Robiłem 1000 km miesięcznie. Odkąd mam LPG jeżdżę więcej i tak wychodzi minimum 1500 km na miesiąc a czasem nawet 2000 km.
Zakładać czy nie zakładać to zawsze jest wielka niewiadoma tak jak z kupnem używanego auta.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
no musisz wziąsc wszystkie za i przeciw.
ja niedawno miałem taki sam problem bo też się wachałem czy zakładać czy nie, no i w końcu padło na tak.założyłem sekwencję Staga 300 za 2.5 tyś więc cena nie jest chyba wygórowana.
narazie zrobiłem 1200 km i sobie chwalę,spalanie mam na poziomie ok 8 litrów na 100km więc wychodzi mi mniej więcej tyle samo co na benzynie.ale decyzję musisz podjąć sam.
U mnie instalacja już rok czasu 8 sierpnia przejechane 33tys na gazie i nie psuje się gaz
spalanie od 7l w trasie (bez klimy i grzeczna jazda)
7,6L w trasie (klima i nadal grzeczna jazda)
8,5L w trasie (klima, full sqad i jazda do 160km/h)
9L to całkowicie średnie spalanie przez ten rok czasu
9L spalanie przy jeździe mieszanej (spokojnie/niespokojnie , miasto/kawałek trasy)
9,5L spalanie w mieście (przy niespokojnej jeździe)
10L cały czas miasto i korki (bardzo niespokojna jazda), dojazdy do pracy 3km
11L udało mi się raz to był pełen hardcore i po mieście
To spalanie na gazie na benzynie nieco mniej by mi wyszło
Instalacja sekwencyjna DT Gas system
Jazda tylko i wyłącznie na dobrej jakości gazie (u mnie Orlen)
Twoja wersja 1.4 8V posiada metalowy kolektor dolotowy, więc w przypadku instalacji gazowej drugiej generacji koszt nie powinien przekroczyć 1500zł. Jeśli zdecydujesz się na sekwencyjną to minimum 1000zł więcej...
Pamiętaj, że wiele zależy od właściwego zakładu zajmującego się montażem i regulacją układu zasilania gazem LPG.
Jak pisali wcześniej Koledzy, częstsza wymiana świec, przewodów zapłonowych i droższe badanie techniczne oraz okresowe przeglądy instalacji należy wziąć pod uwagę.
Spalania oczekuj na poziomie 8L trasa i 11L miasto / 100km. ( oczywiście w zależności od jazdy może tylko wzrosnąć ).
Według mnie lepiej założyć instalację drugiej generacji w zakładzie znającym się na rzeczy, którzy ją poprawnie wyregulują, a niżeli sekwencję w zakładzie mającym pojęcie dużo poniżej średniej i uczącego się na Twoim samochodzie...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wysłany: Sob Sie 09, 2008 16:21 Re: [r200] Instalacja Gazowa
Daroo napisał/a:
Witam!
Mam do was 2 pytanka:
1. Po pierwszym baku jestem lekko zszokowany - mój roverek łyknął cyklu mieszanym 9l/100km benzyny. Czy to normalne ? Wersja 1.4 75KM.
2. Chciałbym zaopatrzyć się w instalacje gazową i proszę o poradę. Czy ten silnik jest dobry do LPG, jaką instalacje założyć, na co zwracać uwagę i ile gazu powinno mi to spalić ?
Z góry dziękuję za odpowiedz
1. Zalezy jak jezdzisz, ale nie ma sie co spodziewac, ze spali duzo mniej.
2. Wedlug mnie przy dzisiejszysz cenach tylko sekwencja, ja zalozylem we czwartek do r400 1,6 instalacje stag300 za 2200zl.
Mam R200 8v z instalką drugiej generacji
spalania - cykl mieszany 10 do 12L przy normalnej jeździe zależy jak się uda:]
do wad tej instalki również należy dodać niewielki spadek mocy na LPG i benzynie.
Jak chcesz na dłużej zachować fure i dużo jeździsz to lepiej dołóż do LPG IV generacji
jest mniej kłopotliwa
Odnosnie spalania, wlasnie zrobilem trase 350km, 2 osoby, klima, V max 130km/h, szybciej sie nie dalo, bo strasznie glosno w tym aucie powyzej tej predkosci Spalanie wyszlo rowne 9l LPG/100km (Rover 400 1,6), wiec chyba warto dolozyc te pare zlotych do sekwencji.
Nie jest dziurawy, jak szukalem dla dziewczyny auta to tak szybciej jechalem 4 roverami i wszytskie szumia. Tylko, ze ja na codzien jezdze autem wyzszego segmentu i jestem troche inaczej przyzwyczajony do pewnych spraw
Hehe, u mnie 8V przy 140kmh chce uszy urwać gdy te 75 ogierów pędzi - i za to go właśnie lubię . Przynajmniej są mocne wrażenia. A co do gazu: Daroo, mi na mieście pali 7-7,5 litra benzynki przy dynamicznej ale oszczednej jezdzie .
Ogólnie nigdy nie byłem za gazem i mówiłem że nie założył bym do auta, ale kupiłem autko już z gazem, Sekwencja BRC. Ogólnie nie narzekam, autko dużo na dynamice nie traci, na początku był muł ale po 2 regulacjach i wymianach filtrów jest ok. Pali 11-12l, zależy od jazdy i czy miasto czy bardziej trasa. Najwięcej na baku 36l udało mi się zrobić 350km, czyli za jakieś 80zł Wiadomo benzynki też trzeba co jakiś czas nalać bo bez tego nie ruszę Ale i tak jazda bardzo tanim kosztem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum