Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] PRZESTAŁ ODPALAĆ!!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] PRZESTAŁ ODPALAĆ!!!

Brak iskry...
Autor Wiadomość
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



  Wysłany: Sro Lip 30, 2008 08:30   [R600] PRZESTAŁ ODPALAĆ!!!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam...
Zwracam się do was z prośba pomocy gdyż osobiście wykorzystałem wszystkie możliwe czynności w celu uruchomienia na nowo Roverka. Jako iż napewno bardziej znacie sie ode mnie na benzynie a więc opisze swój problem z moim Roverkiem 2.0 Si + LPG z 97r. Samochód w chwili obecnej jest przygotowany do malowania a więc jest golaskiem w środku jaki na zewnątrz. Po wymianie silnika z rozbitka auto odpalało normalnie z jednym mankamentem iz wkręcało sie na 1500 obr. a gdy dodawałem gazu gasło. Niestety musiałem wymienić linki idące do skrzyni i przy wymianie rozłączałem parę kostek w środku i pod maska. Po włożeniu linek włożyłem aku i za poźno rozłączyłem alarm(nieoryginalny) auto zaczeło wyć i samochód sie zamknął, rozłączyłem kleme - podłączyłem na nowo i wszystko wróciło do normy. Problem pojawił sie gdy chciałem odpalic R, kręce kręce i nie łapie, wyjąłem przewód(pałke) i podłączyłem świece w celu zobaczenia iskry, no nie dziwota że nie odpala jak nie ma iskry a więc zacząłem sie bawic z elektroniką, jako że za bardzo byłem zdenerwowany to wyciąłem nieoryginalny alarm samemu czyli porozłączałem wlutowywane przewody i podłaczyłem oryginalne. Po przejżeniu przewodów pod maska postanowiłem wymienic wiązke silnikową na inną w o wiele lepszym stanie, wszystko popodłączałem i nadal nic. Gdyż jestem w kontakcie stałym z Marianem(mariusz418) po dłuższych namowach postanowiłem sprawdzić i podmienic aparat zapłonowy, podmienic czujnik wstrząsowy, sprawdzic impuls przy aparacie no i nadal nic, impuls jest na kablu - a na plusie nic. Osobiscie spojrzałem na komputer i był wlutowany tam przekaźnik którego wylutowałem a wiec podłączyłem oryginalne kable, podmieniłem sam komputer bez stacyjki NO I DO TEJ PORY JAK PRZESTAŁ PALIĆ TAK STOI!!! Nie mam juz bladego pojecia co mam sprawdzać... Help :bezradny:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 24, 2011 00:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 30, 2008 08:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
gucwiz 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 114
Skąd: sosnowiec



Wysłany: Sro Lip 30, 2008 12:05   

a sprawdziles moze cewke zaplonowa .bo masz 4 elementy modul zaplonowy, palec rozdzielacza , noi jeszcze kopulka
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Lip 30, 2008 13:57   

gucwiz, wymieniałem cały aparat, w aucie siedzi silnik 115kM, komputer od 136kM, aparat od 136kM... Wcześniej palił a nagle przestał...

[ Dodano: Sob Sie 09, 2008 08:29 ]
Pomoże ktoś? Problem dalej nie rozwiązany bo przygotowywałem samochód do lakierowania, dziś już projekt zakończony także zostało auto odpalić a tu kaput... :sad:

[ Dodano: Pon Sie 11, 2008 10:38 ]
Iskre już mam na aparacie od 1.8 z 97r i kompie z 95r (aparat 2.0 97r, 2.0 95r. nie ma iskry), naprawiona zaśniedziała masa pod bezpiecznikami pod maska którą ledwo widać... Następny problem to taki że dalej nie odpala, nie załączają się wtryski, gaz mam Landi Renzo nie do końca podłączony a więc potrzebuję schematu co i jak powinno byc podłączone... Pomocy
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 11, 2008 10:07   

Jeśli nie masz wtrysku "a masz nie do końca podłączone LPG" to ja bym całkowicie odłączył LPG, bo przecież instalacja LPG odcina wtryski benzynowe, więc może tu jest problem...

Kiedyś mi R600 nie paliło na 1 gar na benzynie - okazało się, że jeden z kableków od wtrysku przechodzący przez komp gazowy był uszkodzony w wiązce i po przejściu na benzynę wtrysk się nie otwierał...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 10:19   

maciej, Impuls od gazu mam złapany od 4 wtrysku, mogę to odłączyć ale wolałbym podłączyc do konca gaz...
Mam podłączony impuls do wtrysku, impuls do aparatu zapłonowego, na błotniku mam 2 komputery LPG jeden do sondy lambda a drugi 4 cylinders coś tam czyli do wtrysków... Mam wolnych ok. 7 kabli, nie mam żadnego podłączonego do parownika ani z tyłu do zbiornika, nie ma także podłączonego żadnego do sondy lambda oraz do TPS... :cry:

Przydałby sie fotki podobnej instalacji Landi...
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 11, 2008 10:31   

Ale ja bym najpierw odpalił go na benzynie, a potem podłączał LPG, bo inaczej to masz 2 razy bardziej wszystko pogmatwane.

A tak jak pisałem - u mnie wszystkie przewody od kompa bezynowego do wtrysków są rozpiete i podłączone do wiązki LPG tak, że sygnał z kompa do każdego wtrysku przechodzi przez komp LPG, żeby odciąć wtryski benzyny, gdy LPG chodzi - inaczej miałbyś jednocześnie podawane LPG i benzynę.

Jak jeden z kabli w wiązce LPG był uszkodzony to nie dostawał benzyny na jeden cylinder, bo wtrysk benzyny się nie otwierał.

Jak masz częściowo wpiętą instalację LPG to możesz mieć więcej takich bonusów, bo np. instalacja ma funkcję odcinania pompy paliwa w baku, żeby wogóle nie była podawana benzyna w czasie działania LPG, pomijając to, że jakoś różnych elementów instalacji LPG może być różna i w czasie przekładki coś mogło ulec uszkodzeniu, a mając na raz problemy z LPG i z benzyną nigdy nie dojdziesz gdzie jest problem.

Ja mam instalację Stag-200/Thomassetto, więc nie pomogę.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 11, 2008 10:38   

maciej napisał/a:
Ale ja bym najpierw odpalił go na benzynie, a potem podłączał LPG, bo inaczej to masz 2 razy bardziej wszystko pogmatwane.

Popieram.
Najpierw odłączyć wszystko co związane z LPG. :ok:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 10:40   

Łopatologicznie wyjaśniając instalacja gazowa była inna niz ta którą zamontowałem gdyz samochód rozkradli z parownika, czujnika ilości gazu itd. zmieniłem cała wiązke z samochodu w którym był gaz lecz kabelki były pourywane i teraz mam parownik, kompy i wiązkę od instalacji Landi Renzo, odepne impulsy od wtrysku i od aparatu i bedę próbwał a wieczorkiem podeśle fotki może ktoś coś skojarzy...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 11, 2008 10:43   

NEOSSS, odłącz wszystko co "gazowe" i połóż gdzieś daleko od auta. :razz:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Sie 12, 2008 07:25   

Odpiąłem wszystko od gazu i dalej nic...
Co najdziwniejsze tylko na jednym aparacie ma iskre tym od 1.8 z 97r. lecz nie chodzą wtryski a silnik jest z 94r 2.0... :roll: Komp wsadzałem z 94, 95, 97 i du.. Aparat z 95, 97 nie ma iskry ani nie chodzi pompka paliwowa...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 12, 2008 09:57   

NEOSSS napisał/a:
lecz nie chodzą wtryski

Nie są wyzwalane/sterowane, czy nie leją?

NEOSSS napisał/a:
nie chodzi pompka paliwowa...

Sprawna jest?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Sie 12, 2008 11:22   

piter34, Pompka chodzi na aparacie od 1.8 gdzie jest iskra, na innych nie chodzi, a wtryski nie dostaja prądu... nie otwierają się
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 12, 2008 13:58   

A próbowałeś na kompie od tego 1.8, od którego masz aparat? :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Sie 12, 2008 21:56   

piter34, próbowałem... i na kompie od 1.8 97r, i na 2.0 97r, 2.0 95, 94, 93r... I DOOPAAA, co najgorsze przywiazlem dzisiaj automata z 98r i ma to samo!!! Obydwa samochody staly 3 lata!!!
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 13, 2008 09:39   

A wiązki do wtrysków sprawne? :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 09:55   

piter34, sprawdzalem kable calej wiazki i sa cale nie popekane, czyscilem wtyczki itd, zmienilem cala puszke bezpiecznikow od Angola ktory pali, przeczyscilem wszystkie masy, posprawdzalem kazda wtyczke i NIC!!! Mariusz chce zebym mu przyprowadzil obydwa auta ale ja chce do tego dojsc sam bo juz szczerze to mnie to wkurzac zaczyna...
Nie wiem czy jakies styczniki poprostu siadly, czy jakas masa gdzies nie laczy bo obydwa auta staly okolo 3 lat, ja juz posprawdzalem to co zauwazylem, dalej czekam na sugestie... :cry:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 13, 2008 14:20   

Schemat i miernik w dłoń. :/
Czy impuls do wtryskiwaczy jest w ogóle na wyjściu komputera, czy ginie gdzieś po drodze?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Sie 13, 2008 14:52   

piter34, nie znam schmatu elektroniki na pamięć a Rave jest dla mnie nie czytelny takze nie wiem czy idzie prąd do wtryskiwaczy ale z tego co mi wiadomo to prąd najpierw idzie do aparatu zapłonowego i to on steruje wtryskami równoczęśnie-podaje napięcie
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sie 13, 2008 20:09   

NEOSSS napisał/a:
piter34, nie znam schmatu elektroniki na pamięć a Rave jest dla mnie nie czytelny

W takim razie ciężko Ci będzie zdiagnozować problem...
Co znaczy "nieczytelny"? Schematy elektryczne są jakie są i po prostu trzeba umieć je czytać (tak jak mapę ;-))

NEOSSS napisał/a:
ale z tego co mi wiadomo to prąd najpierw idzie do aparatu zapłonowego i to on steruje wtryskami równoczęśnie-podaje napięcie

Wtryskiwaczami steruje komputer, a nie aparat zapłonowy. Aparatem (momentem wyzwolenia iskry) też steruje komputer.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Nie chce odpalać na zimnym
dymeq2 Rover serii 600, Honda Accord 6 Pon Sie 24, 2009 20:12
dymeq2
Brak nowych postów [R600] Pilot przestał działać.
Dreamowy Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Lut 13, 2015 10:35
kruszan
Brak nowych postów [R620] Przestał działać pilot od alarmu
...po wymianie baterii
decostal Rover serii 600, Honda Accord 17 Pon Gru 03, 2007 23:13
ADAM1
Brak nowych postów [R600] AUTOMATYCZNA skrzynia biegów w R600 i Hondach Accord
czy te same w każdej wersji silnikowej?
Mayson Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Sie 11, 2008 14:05
NEOSSS
Brak nowych postów [R600] Pokrętła Nawiewu R600 Pilnie potrzebne info
Matbia Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Sie 19, 2011 22:03
Matbia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink