Wysłany: Wto Sie 12, 2008 12:54 [R400] Problem z dynamiką
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam serdecznie . Mój problem polega na tym że autko przy przyśpieszaniu traci moc i zaczyna strzelac (przepraszam ale nie mam ci) .dzieje sie sie tak od jakiś dwóch tygodni i nie wiem co robic. Byłem już u kilku mechaników , u diagnosty i skrzyniarza i nic nie mogli ustalic ,albo ich przypuszczenia mocno sie różniły . Najpierw że to wina wybitych poduszek pod silnikiem..(są troszkę zużyte) i wina przegubu ale ten nie dawał oznak zużycia i nadal nie daje. Silnik pracuje na wolnych obrotach w miarę stabilnie ..od czasu do czasu zatrzęsie się , sonda wskazuje wszystko w porzo , katalizator przeczyszczony , wymieniłem palec i kopułke...i choroba nie wiem co mam dalej robic...zaznaczam że autem jeżdżę na benzynie bo gaz mi strzela jak chol....a. po jakimś tam wystrzale pół roku temu wywaliło mi obudowe filtra powietrza i mechanik zamienił na filtr stożkowy i przez te pół roku jeżdził jak tralala...i na gazie i na benzynie. może ktoś sie już spotkał z taką usterką...strzelaniem i dławieniem.
pozdrawiam i dziękuje
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 18, 2011 23:54, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 12, 2008 12:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Wto Sie 12, 2008 15:18
Panowie mechanicy jakieś dziwne historie opowiadają... Co mają poduszki silnika do strzelania w filtr???
Spróbował bym podmienić cewkę zapłonową ewentualnie kable wysokiego napięcia na początek...
Strzelanie i dławienie to często objaw niewłaściwie ustawionego zapłonu. Oczywiście w nowych silnika nie ostawia się go ręcznie lecz za kąt wyprzedzenia odpowiada komputer. Można więc zgadywać, że dostaje on niewłaściwe dane z czujników. Odpowiedzialny może być czujnik podciśnienia (wężyk podpięty do puszki komputera) albo np. czujnik położenia przepustnicy.
Podobne objawy są przy źle ustawionym rozrządzie (o jeden ząbek na pasku). Czy nie miałeś wymienianego paska?
EDIT:
Teraz doczytałem, że to automat... Skoro tak to tam chyba nie jest silnik K? Niech mnie ktoś poprawi ale czy to nie jest silnik Hondy? No i wg danych na stronie klubowej ma ręcznie ustawiane zawory... Może tu tkwi problem?
tak, to silnik serii D i ma ręcznie ustawiane zawory.
ciśnienie w cylindrach sprawdza się mocując specjalny ciśnieniomierz w gniazdo świecy i kręcąc rozrusznikiem przy otwartej na max przepustnicy... koszt myślę, że nie wiecej niż 50 plnów
i jeśli zawory będą miały skrajnie małe luzy, to sprężanie też będzie do
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
nie miałem wymienianego rozrządu i jest to silnik K ...bo tak jest na nim napisane...chociaz sam juz nie wiem..bo tyle rzeczy ostatnio odkryłem że ola boga...
po południu przesle zdjęcie z pod machy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum