Wysłany: Wto Sie 12, 2008 13:20 [R-400 1.6 16v 98r] Wybrór sprężyn - RT czy XW ?
Witam,
Chciałbym obniżyć swojego roverka, ale chciałbym się upewnić jaki mam model żeby wybrać dobre sprężyny. Są dwa typy sprężyn jakie oferuje producent VOGTLAND:
Jestem prawie pewien, że mam model RT bo nawet w numerze VIN występuje "RT" ale wolę mieć 100% pewności, a może jednak doradzicie coś innego
Poniżej podaje to co wyskoczyło mi w sprawdzarce numeru VIN:
Model MG Rover, Rover 400, 45 and MG ZS
Aspiration Normal Aspirationsilnik wolnossący
Body Style 5 Door Saloon
Camshaft/VVC DOHC dwa wałki rozrządu przypadające na jeden rząd cylindrów
Class (Trim) Class 3.1 klasa wyposażenia
Drive LHD kierownica po lewej stronie
Engine CC 1600 cc pojemność silnika 1600 cc
Engine cylinders 4 Cylinder 4-cylindrowy rzędowy
Engine Fuel System MPi wielopunktowy wtrysk paliwa
Fuel Type Petrol benzyna
Series Engine K Series
Transmission Manual manualna skrzynia biegów
Transmission 5 Speedpięć biegów
Transmission Type 5C37 5-biegowa skrzynia biegów R65 o przełożeniu głównym 3,74
Valves per engine 16V silnik 16-zaworowy
Model Year 1999 rok modelowy (nie musi oznaczać roku produkcji)
S/N 363177
A drugie pytanie to: przy założeniu krótszych sprężyn przydałoby się skrócić także skok amortyzatora o te 35mm. Do tego znalazłem coś takiego:
Raver przydać to by sie przydało obniżyć albo przynajmniej utwardzić najlepiej jedno i drugie bo to sprężyny progresywne. Była kiedyś dyskusja na ten temat i parę osób zadeklarowało ze jeździ bez żadnych zmian na serii i są zadowolone bo faktycznie jeździć sie da. Czy zrobisz coś czy zostawisz serie wybór należy do Ciebie Podpowiem tylko ze skrócenie i utwardzenie znacznie poprawi parametry jezdne jednak obniży komfort.
PS co do tych pierdołek z ebay to nie polecam...
_________________ Tomcata na części info na PW
Raver [Usunięty]
Wysłany: Sro Sie 13, 2008 09:00
Dobryziom, z tymi pierdółkami co nie polecasz to rozumiem, że chodzi Ci o te ograniczniki amortyzatorów ? Czy tyczy się to także tych sprężyn ? Jeśli tak to dlaczego ? . Jeśli chodzi o to że ebay jest niemiecki i nie bawić się w przesyłki to akurat nie problem bo aktualnie mieszkam w niemczech i dla mnie to nawet łatwiej.
Aha, wyczytałem gdzieś na jakiejś stronie, że sprężyny obniżające o 35mm obniżają w praktyce tylko jakieś 1-2cm ? Wiecie czy to prawda ? Bo mi się wydaje to trochę dziwne.
A może ktoś poleci jakieś inne sprężyny, widziałem komplet zawieszenia gwintowanego od KONI ale on kosztuje około 4000zł. A tyle jak na razie nie uśmiecha mi się wydawać na samo zawieszenie . Jeszcze trzeba kupić jakieś ładne felgi
nie nie sprężynki jak najbardziej oki odnośnie obniżenia to z tego co sie orientuje to są krótsze o 35mm lecz jednocześnie są twardsze wiec w praktyce po założeniu mogą sie mniej "zgnieść" od serii i efekt wizualny może być dokładnie taki jak mówisz.
_________________ Tomcata na części info na PW
Raver [Usunięty]
Wysłany: Sro Sie 13, 2008 09:22
Aha, no ale to akurat dobrze bo całkiem gleby to nie chce, miałem już taką w poprzednim autku i ciężko nieraz było.
A druga sprawa może coś będziesz wiedział na ten temat, jak już sobie go trochę posadzę, to jak obliczyć jakie felgi mi wejdą, teraz mam koła 195/55/15 i mam dosyć dużą lukę między oponą a nadkolem. Chciałbym włożyć 205/50/16 tylko za cholerę nie wiem jak sprawdzić czy wejdą, chyba że kupie w sklepie ale jak na razie zastanawiam się nad czymś konkretnym ale używanym żeby było taniej no i jak kupie i nie będą pasowały ? No i rozchodzi się jeszcze o ET i otwór centrujący. U mnie ET felgi to 45 i koła są za bardzo schowane w karoserie, i im mniejsze ET to koło będzie bardziej wysunięte tak ? A co do otworu centrującego to wiadomo felga musi mieć równy lub większy 56,1mm bo taki u mnie jest, ale lepiej szukać czegoś równego czy rozwiązanie z zastosowaniem (nie wiem właśnie jak to się nazywa - pierścień centrujący ?) też będzie dobre
Odnośnie opon ja korzystam z kalkulatora opon: http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
wychodzi ze optymalnym rozmiarem jest 205/45/16 jednak przy 205/50/16 tez nie będzie problemu. ET 45 jak nie uda ci sie znaleźć takiego rozmiaru to warto żeby nie różnił więcej niż 7 oczek wiec od 38 do 52 chociaż lepiej celować w dól i mniejsze tym bardziej na zewnątrz im więcej tym bardziej w głąb. (felg o rozmiarze ET38 jest bardzo dyzo wiec nie będzie problemu) Odnośnie pierścieni są raczej niezbędne żebyś nie miał bicia na kierownicy. Jak nie znajdziesz felgi o podanej 56,1 dokupujesz pierścienie i po problemie. Powodzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum