Forum Klubu ROVERki.pl :: [R-400 1.6 16v 98r] Wybrór sprężyn - RT czy XW ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R-400 1.6 16v 98r] Wybrór sprężyn - RT czy XW ?
Autor Wiadomość
Raver
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sie 12, 2008 13:20   [R-400 1.6 16v 98r] Wybrór sprężyn - RT czy XW ?

Witam,

Chciałbym obniżyć swojego roverka, ale chciałbym się upewnić jaki mam model żeby wybrać dobre sprężyny. Są dwa typy sprężyn jakie oferuje producent VOGTLAND:

1. Rover 200, 400, Typ XW - 05.90>05.96 link: http://tnij.org/typ-xw
2. Rover 400, Typ RT, 414, 416, 420, bis / up to 85 kW - 02.96> link: http://tnij.org/typ-rt

Jestem prawie pewien, że mam model RT bo nawet w numerze VIN występuje "RT" ale wolę mieć 100% pewności, a może jednak doradzicie coś innego ;)

Poniżej podaje to co wyskoczyło mi w sprawdzarce numeru VIN:

Model MG Rover, Rover 400, 45 and MG ZS
Aspiration Normal Aspirationsilnik wolnossący
Body Style 5 Door Saloon
Camshaft/VVC DOHC dwa wałki rozrządu przypadające na jeden rząd cylindrów
Class (Trim) Class 3.1 klasa wyposażenia
Drive LHD kierownica po lewej stronie
Engine CC 1600 cc pojemność silnika 1600 cc
Engine cylinders 4 Cylinder 4-cylindrowy rzędowy
Engine Fuel System MPi wielopunktowy wtrysk paliwa
Fuel Type Petrol benzyna
Series Engine K Series
Transmission Manual manualna skrzynia biegów
Transmission 5 Speedpięć biegów
Transmission Type 5C37 5-biegowa skrzynia biegów R65 o przełożeniu głównym 3,74
Valves per engine 16V silnik 16-zaworowy
Model Year 1999 rok modelowy (nie musi oznaczać roku produkcji)
S/N 363177

A drugie pytanie to: przy założeniu krótszych sprężyn przydałoby się skrócić także skok amortyzatora o te 35mm. Do tego znalazłem coś takiego:

http://tnij.org/skok-amortyzatora

co o tym myślicie ?? ??.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 12, 2008 13:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 12, 2008 13:46   

XW to kanciaki, a RT to te okrągłe po '95 :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sie 12, 2008 14:02   

Raver przydać to by sie przydało obniżyć albo przynajmniej utwardzić najlepiej jedno i drugie bo to sprężyny progresywne. Była kiedyś dyskusja na ten temat i parę osób zadeklarowało ze jeździ bez żadnych zmian na serii i są zadowolone bo faktycznie jeździć sie da. Czy zrobisz coś czy zostawisz serie wybór należy do Ciebie :) Podpowiem tylko ze skrócenie i utwardzenie znacznie poprawi parametry jezdne jednak obniży komfort.

PS co do tych pierdołek z ebay to nie polecam...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Raver
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sie 13, 2008 09:00   

Dobryziom, z tymi pierdółkami co nie polecasz to rozumiem, że chodzi Ci o te ograniczniki amortyzatorów ? Czy tyczy się to także tych sprężyn ? Jeśli tak to dlaczego ? ;) . Jeśli chodzi o to że ebay jest niemiecki i nie bawić się w przesyłki to akurat nie problem bo aktualnie mieszkam w niemczech i dla mnie to nawet łatwiej.

Aha, wyczytałem gdzieś na jakiejś stronie, że sprężyny obniżające o 35mm obniżają w praktyce tylko jakieś 1-2cm ? Wiecie czy to prawda ? Bo mi się wydaje to trochę dziwne.

A może ktoś poleci jakieś inne sprężyny, widziałem komplet zawieszenia gwintowanego od KONI ale on kosztuje około 4000zł. A tyle jak na razie nie uśmiecha mi się wydawać na samo zawieszenie ;) . Jeszcze trzeba kupić jakieś ładne felgi ;)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sie 13, 2008 09:05   

nie nie sprężynki jak najbardziej oki :) odnośnie obniżenia to z tego co sie orientuje to są krótsze o 35mm lecz jednocześnie są twardsze wiec w praktyce po założeniu mogą sie mniej "zgnieść" od serii i efekt wizualny może być dokładnie taki jak mówisz.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Raver
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sie 13, 2008 09:22   

Aha, no ale to akurat dobrze bo całkiem gleby to nie chce, miałem już taką w poprzednim autku i ciężko nieraz było.

A druga sprawa może coś będziesz wiedział na ten temat, jak już sobie go trochę posadzę, to jak obliczyć jakie felgi mi wejdą, teraz mam koła 195/55/15 i mam dosyć dużą lukę między oponą a nadkolem. Chciałbym włożyć 205/50/16 tylko za cholerę nie wiem jak sprawdzić czy wejdą, chyba że kupie w sklepie ale jak na razie zastanawiam się nad czymś konkretnym ale używanym żeby było taniej no i jak kupie i nie będą pasowały ? No i rozchodzi się jeszcze o ET i otwór centrujący. U mnie ET felgi to 45 i koła są za bardzo schowane w karoserie, i im mniejsze ET to koło będzie bardziej wysunięte tak ?? ? A co do otworu centrującego to wiadomo felga musi mieć równy lub większy 56,1mm bo taki u mnie jest, ale lepiej szukać czegoś równego czy rozwiązanie z zastosowaniem (nie wiem właśnie jak to się nazywa - pierścień centrujący ?) też będzie dobre ??
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sie 13, 2008 09:39   

Odnośnie opon ja korzystam z kalkulatora opon: http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
wychodzi ze optymalnym rozmiarem jest 205/45/16 jednak przy 205/50/16 tez nie będzie problemu. ET 45 jak nie uda ci sie znaleźć takiego rozmiaru to warto żeby nie różnił więcej niż 7 oczek wiec od 38 do 52 chociaż lepiej celować w dól i mniejsze tym bardziej na zewnątrz im więcej tym bardziej w głąb. (felg o rozmiarze ET38 jest bardzo dyzo wiec nie będzie problemu) Odnośnie pierścieni są raczej niezbędne żebyś nie miał bicia na kierownicy. Jak nie znajdziesz felgi o podanej 56,1 dokupujesz pierścienie i po problemie. Powodzenia :)

PS mam jeszcze pytanie ale wysłałem na PW :ok:
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS 180] Wymiana sprężyn
m13_94 Tuning mechaniczny 2 Pon Kwi 28, 2014 12:15
Precello
Brak nowych postów Wymiana sprężyn w R200
krzysiek9o Tuning mechaniczny 10 Czw Sty 07, 2010 17:56
chudson
Brak nowych postów [ALL] Oznaczenia sprężyn zawieszenia/kolory farb
xbialyx5 Tuning mechaniczny 3 Czw Kwi 09, 2015 22:11
xbialyx5
Brak nowych postów [R 200] zmiana zmiana spręzyn w zawiasie MGZR`
muzyczny_rover Tuning mechaniczny 8 Sro Cze 16, 2010 19:54
Krzysi3k



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink