Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Filtr przeciwpyłkowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Filtr przeciwpyłkowy

gdzie w R75 umieszczono filtr przeciwpyłkowy
Autor Wiadomość
Dobromir_2004 




Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 39
Skąd: Krosno



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 15:41   [R75] Filtr przeciwpyłkowy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Oto kolejna porcja pytań: Gdzie w R75 umieszczono filtr przeciwpyłkowy i jak się do niego "dobrać" ?
_________________
Dobromir
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 16:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 17, 2008 15:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blazi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sie 17, 2008 15:53   

Filterek jest po stronie pasażera w komorze silnika, między silnikiem a kabiną. Najlepiej zdjąć wycieraczki, plastikową obudowę podszybia i juz masz prawie filterek na wierzchu. dostanie się tam zajmie ci ok 15-20 min.
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Sie 17, 2008 15:59   

Nie trzeba zdejmowac wycieraczek.Otwierasz klapke w podszybiu od strony pasazera,okrecasz plastikowe wkrety,zdejmujesz ta pozioma uszczelke w poprzek auta i Twoim ocza po delikatnym namowieniu plastiku do wspolpracy ukazuje sie pionowo umieszczony filtr.Jest on praktycznie przy komputerze i ja demontowalem kompa zeby wlozyc filtr na miejsce.Calosc zajela do 4 min.Juz to gdzies opisywalem na forum
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Piotrass 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 430
Skąd: Lubsko

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 17, 2008 22:00   

Dobromir_2004, szukałeś na forum zanim zadałeś pytanie?
_________________
F.T.H8TER5 and join the music!
 
 
 
Dobromir_2004 




Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 39
Skąd: Krosno



Wysłany: Pon Sie 18, 2008 16:54   

Zawsze od tego zaczynam. Co najmniej 80 % interesujących mnie rzeczy znalazłem bez zadawania nowego pytania. Możliwe, że są tu już odpowiedzi na wszystkie możliwe pytania, a jedynie ja źle szukam...?
_________________
Dobromir
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Sie 18, 2008 17:02   

Niekiedy poprosty ciezko znalezc bo sie ktos podlacza i temat sie pratycznie zmienia w stosunku do tematu poczatkowego
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
jar_son 



Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 28
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lis 06, 2008 19:29   

Witam!
Znalazłem na allegro filtry "węglowe" do R75 w cenie 40-50 zł, np. takie:
http://moto.allegro.pl/it...5_wroclaw.html,
http://moto.allegro.pl/it...5_i_mg_zt.html,
http://moto.allegro.pl/it...y_weglowy.html.
Czy ktoś z Was używa może takich "wynalazków", a jeśli tak to jaka jest ich jakość i jak się sprawdzają? Pytam bo np. najtańszy filtr "węglowy" w Inter-Carsie kosztuje prawie 3 razy tyle. Czy w tym przypadku działa zasada, że skoro nie widać różnicy to po co przepłacać? :smile:
pzdr
j
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Lis 06, 2008 19:47   

A ja zdjąłem wycieraczki,powyciągałem te owalne zatrzaski,uszczelkę i komputer.Może inni robią to inaczej,ale podejdź do tego poważnie i intuicyjnie.Warto to zrobić,bo filtr-ważna rzecz,a poza tym lepiej poznasz swoje auto.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lis 07, 2008 00:09   

dodam, że przy okazji warto wyczyscić odpływy wody z podszybia :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
zbig1967 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 57
Skąd: okolice Gniezna



Wysłany: Sob Lis 08, 2008 17:10   

Witam. Uwazaj aby kupić filtr z plastikową ramką bo niektóre te tanie jej nie mają, Bez ramki są do niczego luźno wchodzą i wypadają bo nie ma zatrzasków. Pozdro
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lis 08, 2008 17:13   

No i uwazaj, przy montazu ten komputer sie ciezko montuje na swoim miejscu ;)
U mnie tak skutecznie, ze do konca nie wiadomo czy uderzeniem reka w kant szyby nie doprowadzlilem do jej pekniecia ;)

No ale nic... tak jak koledzy pisza, zwlaszcza Zukowaty - musisz zrobic ;)

Brt tez dobrze pisze... sprawdz kanaly czy sie nie stoi woda. Czasami zdarza sie, ze komputer stoi "po pas" w wodzie ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Dobromir_2004 




Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 39
Skąd: Krosno



Wysłany: Nie Lis 09, 2008 20:03   

Ja właśnie popełniłem taki błąd. Szukałem na Allegro filtra przeciwpyłkowego. Nie chciałem pakować dużych pieniędzy w filtr, więc wybrałem tańszy. Miałem świadomość, że nie kupuję oryginału, a jedynie substytut, ale do głowy mi nie przyszło, że w ogóle występują takie bez plastikowej ramki. Zdjęcie przedmiotu było, ale wraz z opakowaniem, więc nie było widać wszystkich szczegółów, zaś opis towaru to pomijał. Dopiero gdy rozpakowałem dostarczony towar, moim oczom ukazał się zaskakujący i zarazem smutny widok. W tym momencie już wiedziałem, że będą kłopoty. Po wymianie chwilę się trzymał na miejscu, a teraz się zdeformował, kształt się utrwalił i wypada. Szukam więc jakiegoś prowizorycznego rozwiązania, żeby temu zapobiec. W filtrze z ramką oprócz tego, że zatrzaski utrzymują filtr na miejscu, to ramka sprawia, że się nie odkształca i doskonale przylega do wszystkich krawędzi, powodując szczelność układu. A ten? Żeby go wcisnąć, już na wstępie trzeba go lekko zdeformować. Potem jest już tylko gorzej. Nawet jeśli nie wypada, to i tak przy krawędziach powstaje nieszczelność, mimo gąbkowej uszczelki na całym obwodzie.
_________________
Dobromir
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lis 09, 2008 21:18   

Ja mam zalozony filtr weglowy MAN za 120zl. Filtruje i co tu wiecej pisac.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Dobromir_2004 




Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 39
Skąd: Krosno



Wysłany: Nie Lis 09, 2008 22:04   

Domyślam się, że ten filtr jest z ramką? Przy następnej wymianie ramka będzie pierwszą rzeczą, na którą zwrócę uwagę. Żadnej "lipy" za 40 PLN.
Szkoda, że człowiek musi uczyć się na błędach. Choć z drugiej strony - jak głosi dewiza Zukowatego - trzeba je wszystkie popełnić, żeby móc zostać ekspertem :wink: To świetna maksyma :grin:
_________________
Dobromir
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Filtr przeciwpyłkowy
Pytam bo nie wiem gdzie go znalezc
Barthas Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Maj 26, 2009 15:26
apples
Brak nowych postów [R75] Filtr kabinowy przeciwpyłkowy....
Jolcia Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Sie 22, 2007 22:16
Jolcia
Brak nowych postów [R75] Filtr odpowietrzenia korbowodu (filtr odmy)
Orint Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Maj 19, 2012 08:43
Orint
Brak nowych postów [R75] Filtr k&n
trawis25 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Mar 26, 2010 12:21
SeniorA
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [filtr paliwa]
jowisz1969 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Lip 15, 2013 22:34
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink