Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
witam wszystkich,
dziś zaczął mi bez powodu wyć alarm, później podczas jazdy komputer zaczął pokazywać otwarte drzwi, zamknięte , otwarte i tak na przemian.
doszedłem do wniosku , że w zamku jest jakiś czujnik, zdjąłem z przednich prawych drzwi tapicerkę i odłączyłem kostkę z kablami od zamka,
prawdopodobnie padł czujnik w zamku, i tu mam pytanie bo zamka jeszcze nie wykręcałem, czy można kupić sam czujnik czy trzeba kupić cały zamek, a może można to jakoś inaczej naprawić??
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Cze 13, 2011 11:33, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 19, 2008 20:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie wiem jak tam jest z czujnikiem ale ja nic nie widzialem a rozbieralem bo chcialem silniczki zobaczyc.No chyba ze nie pamietam.jest plytka i dzwigienki.Sa silniczki ale zadego pstryczka nie pamietam.Jak co to od strony pasazera mozesz kupic z anglika,od kierowcy nie pasuje
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Przede wszystkim musisz wyjąć zamek i sprawdzić co się z nim stało. To bardzo rzadki przypadek. Można go w zasadzie uszkodzić jedynie mechanicznie, ale tez nie wykluczone, że na przykład nadpaliły się styki i zwarły. Ja byłem bliski zrujnowania takiego wyłącznika przy montowaniu zamka po naprawie. Dostrzegłem go w ostatniej chwili i cudem uratowałem. Możesz spróbować go wyjąć i ponaciskać śrubokręcikiem, sprawdzić czy w ogóle pstryka. Wpuścić jakiegoś preparatu, może się uruchomi i znów zacznie działać.
[ Dodano: Pią Sie 22, 2008 22:30 ]
Dodam jeszcze, że w drzwiach kierowcy są co prawda 3 mikrowyłaczniki, ale 2 z nich (umieszczone u góry) służą do otwierania drzwi kluczem. Ten który pokazuje otwarte drzwi jest tak samo jak w przypadku pozostałych zamków umieszczony na samym dole (przyjmując, że zamek trzymasz w takiej pozycji jakiej jest zamocowany w drzwiach). Przeczytałem jeszcze raz uważnie twojego pierwszego posta. Skoro komputer na zmianę pokazuje otwarte lub zamknięte drzwi, to wygląda raczej na to, że mikrowyłacznik nie zepsuł się zupełnie, a jedynie się zacina.
Jest tak mały, że można go nie zauważyć, ale z pewnością jest. Odkryłem go przy montażu zamka, kiedy jedno z cięgien o niego zaczepiło i o mało go nie uszkodziłem.
jeśli jest trafiony mikrostyk to w grę wchodzi jedynie wymiana ja mam zakieś części do zamków więć jak trzeba będzie to moge je ci odsprzedać tylko musisz sie określić co ci padało
_________________ ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
Wysłany: Wto Sie 26, 2008 17:16 [ r 75 cdti], pokazuje otwarte drzwi, padł czujnik??
posprawdzaj przewody, ja miałem kiedyś podobny przypadek, przetarł mi się przewód przy wejściu wiązki w słupek i robił czasem zwarcie- Pozdrawiam tomek0019
Tomek
to raczej nie wina przetartych przewodów, jak stał bez ruchu na parkingu to też wariował, załączał mu się alarm. Raz co 10 min innym razem za pół godziny.
Ale dzięki za każdą radę
pozdrawiam
Wysłany: Pią Sty 23, 2009 08:26 Re: [ r 75 cdti], pokazuje otwarte drzwi, padł czujnik??
phuss napisał/a:
witam wszystkich,
dziś zaczął mi bez powodu wyć alarm, później podczas jazdy komputer zaczął pokazywać otwarte drzwi, zamknięte , otwarte i tak na przemian.
doszedłem do wniosku , że w zamku jest jakiś czujnik, zdjąłem z przednich prawych drzwi tapicerkę i odłączyłem kostkę z kablami od zamka,
prawdopodobnie padł czujnik w zamku, i tu mam pytanie bo zamka jeszcze nie wykręcałem, czy można kupić sam czujnik czy trzeba kupić cały zamek, a może można to jakoś inaczej naprawić??
No i jak się rozwiązał problem? Wystarczyło przeczyścić styki czy wymiana czujnika lub zamka?Pytam,bo mnie spotkało wczoraj to samo,też w przednich drzwiach pasażera.
I jeszcze jedno,czy jeżeli padł ten czujnik to wymienia sięsam czujnik czy trzeba cały zamek?W ogóle gdzie jest ten czujnik,w środku w zamku?
mialem podobny przypadek
mi swiecilo non stop otwarte drzwi takze nawet alarmu nie moglem wlaczyc...
teoretycznie idzie wymienic ten styk tylko musisz miec z uzywki taki sam,
u mnie bylo mechaniczne uszkodzenie tzn taka blaszka ktora go zwiera sie zawiesila...
kiedys walczylem tez z tymi zamkami bo notorycznie padaly mi w nich silniczki
(mam wlaczona automatyczna ryglacje po ruszeniu auta) nawet jeden rozebralem na czesci
i poskladalem z 2, najgorsze ze ten zamek jest na nitach i ciezko pozniej go doprowadzic
do pierwotnego stanu
pozdrawiam
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
witam. miałem dziś problem z "otwartymi drzwiami", załanczającym się alarmem i co chwila zapalającym się światłem w kabinie...a wszystko przez stycznik w zamku prawych drzwi który nie stykał...albo przez tapicerkę-jeszcze raz zatrzasnołem poprawnie, albo przez jego zawieszenie/zabrudzenie-wiec popsikałem elektrosolem w miejscu oznaczonym żółta strzałką (na zdjęciach ze starego spalonego zamka poniżej) przy zamkniętym zamku. stycznik jest poniżej (zielona strzałka) wiec elektrosol dopłynął na 100%. jak na razie problem rozwiązany
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum