Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z ABS'em
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z ABS'em
Autor Wiadomość
gipsy2 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 160
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 10:12   [R75] Problem z ABS'em
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,

Ostatnio coś szwankuje mi ABS,ale nie jest to typowy objaw częstego padania czujnika ABS. Otóż przy hamowaniu z niskiej prędkości od około 30 km/h (np. do skrzyżowania) zawsze włącza mi się ABS. Oczywiście hamuję bardzo spokojnie. Podczas tego hamowania słychać charakterystyczne stuki ABS'u i co ważne , im wolniej jadę (czyli tym samym koła się wolniej obracają) tym coraz rzadziej stuka ABS. Czyli mniej więcej przy 25 km/h stuki są co 0,5 sek a przy 5 km/h są co 1 sek ,a prawie przy super powolnym toczeniu co około 2 sek. Dodam dla przypomnienia że jest to ewidentnie stuk,"charczenie" ABS'u, więc nie jest to jakieś bicie tarczy czy stuki z zawieszenia itp.

Co to jest? Pękniety pierścień na kole ?

Pozdrawiam
_________________
Diaboł was zeżre!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 01:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 25, 2008 10:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 10:42   

Cytat:
Co to jest? Pękniety pierścień na kole ?

no pierwsza rzecz do sprawdzenia :roll: zazwyczaj to było przyczyną takiego zachowania ABSu ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 12:00   

75 ma pierścień w Łożysku nie jest to korona jak w 200.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
ANDY21 



Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 16:57   

Witam
Mam podobny problem . Nawet jest gdzieś mój stary wątek na ten temat.
Z początku wydawało się, że ABS uruchami sie przy każdym hamowaniu, ale jest inaczej.Przy dośc mocnym wciśnięciu pedału ABS pracuje normalnie tzn. uruchamia się tylko przy zerwaniu przyczepności. Za to przy delikatnym hamowaniu działa cały czas.Strasznie to denerwujace.
Kupując auto , miałem uszkodzony tylni lewy czujnik - odczyt z komputera serwisowego , więc wymieniłem go na nowy (Phjowi pytałeś czy to jest czujnik przeznaczony na tył - tak jest na tył,sprawdziłem opakowanie) .
Zastanawiam się czy nie uszkodziłem piasty z której czujnik bierze odczyt, przy wymianie starego czujnika musiałem go odwiercić i może zahaczyłem wiertłem o element za czujnikiem hmmmm.
W każdym razie przyłączam sie do proźby o pomoc w tej materii.
Pozdrawiam

[ Dodano: Pon Sie 25, 2008 17:59 ]
....a gdzieś wyczytałem , ze warto by podłączyć R75 pod komputer serwisowy i w trakcie jazdy sprawdzić prędkość obrotową kół przy jakiej uruchamia sie ABS .....
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 17:03   

PHJOWI napisał/a:
75 ma pierścień w Łożysku nie jest to korona jak w 200.

Mowisz o tym pierscieniu magnetycznym??Czy on nie jest tylko z tylu??
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
ANDY21 



Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Wto Sie 26, 2008 10:56   

jakieś pomysły ?? ?

[ Dodano: Sro Sie 27, 2008 08:36 ]
Phjowi, czy można uszkodzić ten pierścień ABS na łożysku przy odwiercaniu starego czujnika ?? ?
 
 
jedrek13 




Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 5
Skąd: Świdnica/Wrocław



Wysłany: Sro Sie 27, 2008 11:48   

PHJOWI napisał/a:
75 ma pierścień w Łożysku nie jest to korona jak w 200.



....rozumiem ,ze zasada działania jest taka sama
 
 
gipsy2 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 160
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Sro Sie 27, 2008 16:56   

jakieś podpowiedzi?

PhJowi może napiszesz dokładniej zasadę działania ABS w R75, chodzi mi głównie o te pierścienie (gdzie są), czy ich wymiana łączy się z wymianą piasty z łożyskiem itp.

Dodam że problem z ABS powstał nagle.
_________________
Diaboł was zeżre!
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Sie 27, 2008 17:45   

na tyle to wiem ze piarscien jest czescia lozyska.Jest to bieznia magnetyczna na lozysku a z przodu nie wiem.Niech sie fachowcy wypowiedza
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Sie 27, 2008 21:38   

Z przodu pierścień jest także w łożysku i można uszkodzić przy odwiercaniu jak i przy wkładaniu półosi ale z reguły przy takim punktowym uszkodzeniu słychać cykliczne pukanie ABS-u czyli im szybciej się jedzie tym częstotliwośc pukania wzrasta (oczywiście przy delikatnym powiedzmy nawiercenieu) jeżeli to uszkodzenie jest duże to nawet po skasowaniu błędu i ponownym ruszeniu zapali się kontrolka ABS-u , po waszym opisie można wnioskować uszkodzony modulator ABS-u.
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
ANDY21 



Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 08:18   

przemo285 napisał/a:
Z przodu pierścień jest także w łożysku i można uszkodzić przy odwiercaniu jak i przy wkładaniu półosi ale z reguły przy takim punktowym uszkodzeniu słychać cykliczne pukanie ABS-u czyli im szybciej się jedzie tym częstotliwośc pukania wzrasta (oczywiście przy delikatnym powiedzmy nawiercenieu) jeżeli to uszkodzenie jest duże to nawet po skasowaniu błędu i ponownym ruszeniu zapali się kontrolka ABS-u , po waszym opisie można wnioskować uszkodzony modulator ABS-u.


Dziękuje za pomoc Przemo285 :smile:
Hmmm rzeczywiście objawy przy uszkodzeniu łożyska są inne niż nasze.
Czy sprawdzenie systemu ABS na komputerze ..np Boscha będzie w stanie wykryć uszkodzenie modulatora ABS ? .

[ Dodano: Czw Sie 28, 2008 09:26 ]
Gdzie w R75 znajduje się modulator ? :?:
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 08:33   

w tym poście http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=26768 też o tym, ja dalej się bujam z tym, ale zauwazylem że to się dzieje jak skręcę kołami, choć nie zawsze, np jak wracałem 1700 kilosów z Chorwacji kontrolka nie włączyła się ani razu.
 
 
 
ANDY21 



Dołączył: 18 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Czw Sie 28, 2008 17:38   

Czy sprawdzenie systemu ABS na komputerze ..np Boscha będzie w stanie wykryć uszkodzenie modulatora ABS ? .
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 09:42   

modulator znajduje się w pompie abs i każdy tester boscha powinien coś pokazać , ale 100 % usterki modulatora nie pokaże.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
gipsy2 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 160
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 10:32   

Spróbuje wymienić pompę.

Czy to urządzenie co jest na tej auckji to pompa , a w niej w środku jest modulator?
http://moto.allegro.pl/it...s_2_0_cdti.html
Czyli kupując pompę ,kupuję tym samym modulator ABS?

Jak ma się wymiana pompy? Trzeba demontować pół auta czy raczej nie jest tak źle?
_________________
Diaboł was zeżre!
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 11:04   

żeby wywalić pompe to trzeba wymontować podstawe aku, i przy kupnie należy uważać ponieważ niektóre mają kontrole trakcji niektóre nie , ale ja bym się wszczymał z tą pompą zobacz lepiej okablowanie , miałem podobny problem w 25 też wywalał błąd o czujniku .Zamontowałem nowy też nic inna pompa nic , a okazało się że kabel był walnięte na lini pompa-czujnik, na zgięciu osłona była dobra i nie było go widać że pęknięty.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
gipsy2 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 160
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 23:30   

u mnie nie ma wskazania na zdechły czujnik... nie świeci mi się kontrolka ABS (święci tylko po przekręceniu zapłonu i po chwili gaśnie) , prędkościomierz też chodzi.

poprostu włącza się ABS podczas delikatnego wciśnięcia pedału hamulca od około 50km/h , i jak jadę te 50km/h to szybko stuka ,zaś jak zwalniam stuka coraz powoli - im wolniej jadę tym rzadziej stuka.

pamiętam że w R200 było to objawem pękniętego pierścienia, i w R200 też było że jak szybko jadę to często stuka,jak wolniej to rzadziej stuka ... tylko dziwi mnie czemu u mnie włącza się to dopiero od około 50km/h a nie np. przy 90km/h ...

nie mam kontroli trakcji , co się stanie gdy taką pompę założę ? mam niebieską wtyczkę na konsoli środkowej (co oznaczało chyba kabel od kontroli trakcji) :grin:

już niewiem co to może być ...
_________________
Diaboł was zeżre!
 
 
 
willy4x4 



Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 1
Skąd: poznań



Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 12:58   

Witam. auto kupilem 3 tyg temu.palil sie air bag (lewy czujnik bocznej poduchy - juz wymieniony na nowy-szlag go trafil od wilgoci)

I kontrolka abs.- czujnik w lewym kole (wykaz z komputera).przy wymianie na nowy i odwiercaniu uszkodzilem pierscien magnetyczny w lozysku i abs dziczal od 30 km/h przy hamowaniu.wiec lozysko poszlo do wymiany i teraz sporadycznie (co drugie hamowanie przy 10 km/h) delikatnie puka .

jeszcze wymienie drugi czujnik bo koszt nowego to tylko 120zl.i zobaczymy.

jak dojde do ladu z tym abs.em to dam znac.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 13:17   

a zamontowałes koronke na łożysku
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
gipsy2 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 160
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 09:32   

czujniki ABS zczytują dane z wszystkich czterech kół?
_________________
Diaboł was zeżre!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT-T] LPG - problem
pajda Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Lis 11, 2010 12:42
hudy23_1985
Brak nowych postów [R75] Problem z EGR
marcin.misek Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Sie 24, 2014 07:37
Comrade
Brak nowych postów [R75] Problem z CPU
Malyszido Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Lis 02, 2010 09:42
apples
Brak nowych postów [R75] Problem z aku?
Rowan Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Lis 01, 2008 10:29
PHJOWI
Brak nowych postów [R75] Problem z ABS
wojcio0 Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Lut 15, 2013 14:53
zawisza



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink