Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Problem z odpaleniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
carmagedon 



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: lublin



  Wysłany: Sro Sie 27, 2008 09:57   [R420] Problem z odpaleniem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam
Problem wyglada nastepujaco:
silnik jesli jest zimny odpala bezproblemowo ale po przejechaniu 10-20 kilometrow i zgaszeniu nie chce odpalic , rozrusznik kreci ,kontrolki tez sie pala. Po uplywie godziny mozna siasc i jechac dalej silnik odpali po krotkim kreceniu rozrusznikiem ,dodam ze na trasie nie gasnie i nie ma problemow z przyspieszaniem ,prosze o sugestie i porady
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 19, 2011 21:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 27, 2008 09:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
krystianshoota 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 49



Wysłany: Sro Sie 27, 2008 10:58   

Sprawdź jakie masz błędy. Ten link Ci pomoże:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420
Napisz,co wyszło, wówczas postaramy się pomóc.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Sro Sie 27, 2008 14:47   

Do sprawdzenia kąt wtrysku ...
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
carmagedon 



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: lublin



  Wysłany: Czw Sie 28, 2008 14:16   

sprawdzilem komputer i nie pokazuje zadnych bledow -"check engine" daje caly czas kod 12 - czyli diagnozowanie i poza tym nic wiecej. Wczoraj wracajac z Radomia musialem stac okolo 1,5 godziny na stacji paliw az silnik ostygnie i zapali - krew sie mi gotuje bo czlowiek sie nieraz spieszy a auto nie pali ,dodam ze wczesniej mialem roverka 220 sdi silverston`e i nie mialem z nim najmniejszych problemow .Mialem go przez jakies 150 tys km i oprocz serwisu nie robilem kompletnie nic wiecej, tak ze na temat silnika diesla nie narzekalem a teraz bylem w 4 punktach i nikt nie potrafi zdiagnozowac problemu. Dodam ze poprzedni roverek palil na dotyk a ten pali strasznie ociezale musi ze 2-3 razy przekrecic dopiero zaskakuje-czekam na dalsze sugestie :bezradny:
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 14:21   

Sprawdź również czujnik położenia wału.
 
 
carmagedon 



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: lublin



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 14:23   

juz zostal wymieniony-to byla pierwsza sugestia mechanika
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Czw Sie 28, 2008 21:09   

Sprawdź ten kąt wtrysku. Zależnie od temperatury silnika jest inny, ponadto dzięki temu samochód ma więcej mocy i pali mniej po rozgrzaniu, a ponadto samochód podczas rozruchu na zimnym silniku pali więcej przez to lepiej odpala. Jego złe ustawienie może powodować problem który masz, lub (w drugim skrajnym ustawieniu kąta) problem z dynamiką i spalaniem. Kąt wtrysku powinien ustawić jakiś lepszy warsztat- niestety oni zrobią to z pewnym przybliżeniem przez co komputer może wystukiwać dalej ten błąd co jakiś czas, ale nie będzie problemów, lub pojechać do serwisu gdzie mają testbook'a. Jak jest "trochę" rozgrzany, lub po krótkim postoju to pali normalnie?
 
 
 
carmagedon 



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: lublin



Wysłany: Czw Sie 28, 2008 21:31   

jesli sie go zgasi i po chwili odpala to nie ma problemu z rozruchem lecz gdy odczeka sie ok 20 min nie ma szans na odpalenie przez nastepna godzine -jade jutro do firmy ktora zajmuje sie serwisowaniem diesla i poprosze o sprawdzenie wyprzedzenia kata wtrysku

[ Dodano: Pią Sie 29, 2008 10:45 ]
Sprawa raczej sie wyjasnila - po schlodzeniu pompy zimna woda samochod odpala od razu-mechanik stwierdzil ze do wymiany jest sekcja pompy-koszt ok 1200 zl bez robocizny
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 13:28   

carmagedon napisał/a:
Sprawa raczej sie wyjasnila - po schlodzeniu pompy zimna woda samochod odpala od razu-mechanik stwierdzil ze do wymiany jest sekcja pompy-koszt ok 1200 zl bez robocizny
Lepiej się z tym nie spiesz. Do wymiany nie koniecznie cała pompa. Może się okazać że np. sam zawór odcinający paliwo, który wariuje pod wpływem temperatury, a to już dużo mniejszy koszt. A może sama sprężynka w zaworze. Zmień mechanika póki co, bo ten chyba od razu chce się pozbyć problemu nie patrząc na koszty.
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 14:00   

Witam to prawda jeżeli po oblaniu wodą pali świadczy to o zużytych sekcjach,chociaż Rover ma pompe (wirową) i tam to inaczej się nazywa,ale widziałem na własne oczy taką metodę diagnozy pompy i odziwo regeneracja pompy pomogła całkowicie.
 
 
carmagedon 



Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 7
Skąd: lublin



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 14:02   

@thef
Czy moglbys bardziej szczegolowo opisac mi te przypadlosci tz chodzi mi o zawor i sprezynke

[ Dodano: Pią Sie 29, 2008 15:07 ]
mam jeszcze jedno pytanie:
czy przy zuzytych sekcjach samochod bedzie mial dobra dynamike i doskonale przyspieszal?
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 14:12   

carmagedon napisał/a:
czy przy zuzytych sekcjach samochod bedzie mial dobra dynamike i doskonale przyspieszal?


Napewno nie :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 15:42   

danielsonicl napisał/a:
Witam to prawda jeżeli po oblaniu wodą pali świadczy to o zużytych sekcjach,chociaż Rover ma pompe (wirową) i tam to inaczej się nazywa,ale widziałem na własne oczy taką metodę diagnozy pompy i odziwo regeneracja pompy pomogła całkowicie.
Pompa wtryskowa w dieslu rovera to ta sama pompa co w analogicznych silnikach TDi grupy VAG, czyli VP37.
carmagedon napisał/a:
@thef
Czy moglbys bardziej szczegolowo opisac mi te przypadlosci tz chodzi mi o zawor i sprezynke

[ Dodano: Pią Sie 29, 2008 15:07 ]
mam jeszcze jedno pytanie:
czy przy zuzytych sekcjach samochod bedzie mial dobra dynamike i doskonale przyspieszal?
Niestety dokładniej tych przypadłości nie znam. Dobrze jednak wiem o czym myśli większość mechaników widząc skomplikowany problem. Bardzo często zdaje sobie sprawę, że nie podoła znalezieniu dokładnej jego lokalizacji i wymusza na zielonym w tej kwestii użytkowniku auta wymianę całego podzespołu za grube pieniądze. Potem okazuje się u prawdziwego fachowca, że wystarczyło zlutować przewód lub zmienić sprężynkę. Nie twierdzę na 100%, że tak jest w tym wypadku, ale na pewno drążyłbym temat dokładniej lub szukał potwierdzenia u fachowca od pomp, że tylko wymiana wchodzi w rachubę.
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 17:45   

Czyli to może mu pomóc jeżeli VP37
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Sie 29, 2008 18:54   

danielsonicl napisał/a:
Czyli to może mu pomóc jeżeli VP37
Owszem może, ale nie koniecznie jest to to czego potrzebuje ta pompa. Zresztą wykonanie tego to nie takie znowu "hop siup". Dobre warsztaty specjalizujące się w pompach wtryskowych posiadają urządzenie, które pozwala oczyścić nastawnik z opiłków bezinwazyjnie, a do tego zdiagnozować całą pompę, łącznie z przewodami. Po prostu najpierw trzeba znaleźć porządny warsztat, który poszuka dokładnie usterki i potem ewentualnie zapyta o podjęcie konkretnych napraw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] problem z odpaleniem
adrian_1992 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lis 26, 2013 20:34
Karoligor
Brak nowych postów [R420 Si 96r] Problem z odpaleniem.
cooladrian Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lut 11, 2010 21:19
cooladrian
Brak nowych postów [R420]problem z odpaleniem
paulina2011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Sty 29, 2012 22:04
bizon
Brak nowych postów [R420]problem z odpaleniem rover 420 si lux
paulina2011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Sty 27, 2012 08:00
paulina2011
Brak nowych postów [R420 Di/SDi 98] kolejny problem z odpaleniem
artokolos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Sty 25, 2010 13:03
borsi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink