Wysłany: Czw Sie 14, 2008 16:03 [R75] Kontrola trakcji, VIS
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Świeci mi się kontrola trakcji, z tego co poczytałem może to być uszkodzony czujnik ABSu. W jaki sposób mogę sprawdzić taki czujnik? Czy da się to zrobić w "domowych" warunkach czy konieczny warsztat?
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 13:58, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 14, 2008 16:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2007 Posty: 18 Skąd: Polik k. Łodzi
Wysłany: Pią Sie 15, 2008 06:30 Najlepiej komp
Witam
Co prawda nie mam juz roverka bo go z ciężkim sercem sprzedałem ale mialem ten sam problem
Więc najprosciej bylo by podjechac na kompa ale to troche moze kosztowac.
Ja rozpinałem kazdy czujnik i sprawdzalem omomierzem. Po za tym sprawdz wizualnie bo moj najzwyczajeniej sie przetarł.
Po mimo tego ze nie mam roverka to i tak służę pomocą. Jak by cos to wal smialo
Pozdrawiam
blazi [Usunięty]
Wysłany: Sro Sie 27, 2008 15:03
Pojechałem na kompa, wyszły takie błędy:
P1475 VIS 1 zawór kompensacyjny Przerwa/zwarcie do masy)
P1470 VIS 1 zawór kompensacyjny Zawór(-ory) zawsze otwarty
P1472 VIS 2 zawory obciążenia Zawór(-ory) zawsze otwarty
P1477 VIS 2 zawory obciążenia Przerwa/zwarcie do masy
I jeszcze podczas badania sterowników ABS/ASR
39 Błąd siłownika ustaw. przepustnicy
Po skasowaniu pozostały mi błędy P1475 i 39.
Możecie mi to przełożyć na polski znaczy co powinno się z tym zrobić, jakie koszty, czy można jeździć na razie, itd.
Dzięki.
U mnie na trakcję pomogło poruszanie przewodami przy silniczku na podszybiu po stronie pasażera
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
blazi [Usunięty]
Wysłany: Pią Maj 08, 2009 21:12
No to jestem po naprawie mojej kontroli trakcji i chyba się udało
U mnie sprawa wyglądała tak że kontrola trakcji świeciła cały czas, na kompie wychodziło że jest błąd 39 (błąd ustawienia siłownika przepustnicy).
Po przekręceniu kluczyka w stan zapłonu, kiedy powinno odbywać się uruchomienie siłownika celem zrobienia testu (teraz to już wiem ) - to u mnie nie działo się nic, poza zapaleniem się na stałe żółtej lampki - kontroli trakcji.
Celem sprawdzenia siłownika można sobie podpiąć pod niego 12V na chwilę i zobaczyć czy kręci w jedną albo drugą stronę (zmieniając polaryzację). U mnie silniczek dawał odgłos buczenia (tak jakby go coś trzymało).Wziąłem się za to i rozebrałem ten siłownik, poniżej kilka fotek - fotki nie moje (z forum angielskiego MG), ale są ok. Mnie pomogły.
Tak jak wspomniałem u mnie coś się zablokowało i silnik nie mógł kręcić, sprawa sprowadzała się do wyjęcia, przeczyszczenia, przesmarowania zębatek, założenia wypadniętej taśmy - sprężyny - 0,5h myślenia i założenia wszystkiego spowrotem. Kontrolka już nie świeci, a ASR działa - sprawdzane na piachu.
BEAR_75,
Witam jak sprawdzic czujnik absu omomierzem? jakie powinien wskazywać wartosci, i czy musi być odłączony od piasty gdy sie go sprawdza? Z gory dziki za odpowiedz
jak jest uszkodzony to najczęściej pokazuje przerwę w obwodzie lub zwarcie pozostałe przypadki można zakwalifikować jako sprawny, gdzieś na forum było że ma mieć chyba 1000 ohm ale nie wiem tego na pewno
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum