No bo przeciez nie beda parowaly jak jest cieplo.Para to nic innego jak wilgoc a skad niby ma sie brac wilgoc jak nie z...wilgoci Mamy zawsze w jakims stopniu wilgotno w autach i jak sie ochladza to sie wytwarza para.Klima osusza powietrze i problem znika na jakis czas.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Witam,
Wg mnie, to nie należy ustawiać nawiewu na szybę gdy włączona jest klima, bo oczywiście po wyłączeniu klimy na schłodzonej szybie skrpli się natychmiast para.Nadmuch ma być ustawiony na wnętrze auta, wówczas powietrze jest schładzane i osuszane równomiernie w całej kabinie i szyby nie powinny tak szybko zachodzić parą, Pozdr.....
to włącz sobie ogrzewanie i nie wyłaczaj klimy, przecież się nie pogryzą
ok spróbuje, ale słyszałem że nie powinno sie, przy włączonej klimatyzacji , ustawiać ciepłego powietrza bo klima wtedy intensywniej pracuje
Stacho napisał/a:
Wg mnie, to nie należy ustawiać nawiewu na szybę gdy włączona jest klima, bo oczywiście po wyłączeniu klimy na schłodzonej szybie skrpli się natychmiast para
no ale wytłumacz to panu tetryk, , który twierdzi :
tetryk napisał/a:
mylisz się-para skropli się na parowniku i spłynie wężykiem odpływowym pod auto....
tak pozatym to ja tego tematu nie zakładałem, jak będę potrzebował pomocy to napewno napisze a nie będę sie podpinał pod cudzy
Stacho napisał/a:
Wg mnie, to nie należy ustawiać nawiewu na szybę gdy włączona jest klima, bo oczywiście po wyłączeniu klimy na schłodzonej szybie skrpli się natychmiast para
no ale wytłumacz to panu tetryk, , który twierdzi :
tetryk napisał/a:
mylisz się-para skropli się na parowniku i spłynie wężykiem odpływowym pod auto....
No bo tu i tu jest racja.nawiew nie na szybe bo jak ja za bardzo schlodzisz to zapapruje a co do wezyka pod aytem to tez racja tylko tu chodzi o powietrze w kabinie jak juz Stacho pisal ze na kabine a nie na szybe.
Ciufcia napisał/a:
Brt napisał/a:
to włącz sobie ogrzewanie i nie wyłaczaj klimy, przecież się nie pogryzą
ok spróbuje, ale słyszałem że nie powinno sie, przy włączonej klimatyzacji , ustawiać ciepłego powietrza bo klima wtedy intensywniej pracuje
Nie pracuje ontensywniej.Wlacz sobie na najnizsza temperature i zaraz Ci sie wlaczy wiatrak od klimy a jak podniesiesz to sie wylaczy bo klima ma lzej.W samej klimatyzacji tez masz opcje grzania wiec nie ma przeciwskazan do uzywania temperatury np.28st. Auto Ci spali litr wiecej na setke a w koncu sie wysuszy moze ten srodek.Wilgoc jest wszedzie,w dywanikach w fotelach w boczkach a zoabczcie sobie jeszcze czy nie macie zatkanych odplywow w drzwiach bo wtedy bedzie tam male jeziorko
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Czw Lip 17, 2008 04:23
Mój sposób na parę w aucie to bardzo czyste szyby.
1. Myjemy pięknie szyby z zewnątrz
2. Myjemy szyby wewnątrz dobrym płynem do mycia szyb.
3. Bierzemy miękką szmatkę lub ręcznik papierowy jednorazowy i polerujemy szybę (oczywiście od środka). To właśnie ten ważny moment. Przetarcie nic nie da. Na przednią szybę trzeba poświęcić około 5 minut, że aż ręce bolą. Ale w trakcie pracy da się zauważyć jak szyba robi się coraz gładsza (po prostu zbieramy z niej tłuszcz/brud).
Mając czyste szyby z zewnątrz to w słońcu nawet da się zobaczyć efekt lśniącej szyby. Widać gdzie jeszcze trzeba popracować, a gdzie jest ok.
Spostrzeżenia: Trzeba włożyć w to trochę pracy- wszystkie szyby- około pół godziny.
Efekt: Pierwszy deszcz i zero pary na szybach w środku... U mnie zadziałało...
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Wlacz sobie na najnizsza temperature i zaraz Ci sie wlaczy wiatrak od klimy a jak podniesiesz to sie wylaczy bo klima ma lzej.W samej klimatyzacji tez masz opcje grzania wiec nie ma przeciwskazan do uzywania temperatury np.28st.
eeeee ja mam manualną klimatyzacje, nie climatronic
Zukowaty napisał/a:
Wilgoc jest wszedzie,w dywanikach w fotelach w boczkach
w fotelach nie mam wilgoci (skórzane)
dzieki za rady
Zukowaty napisał/a:
Wlacz sobie na najnizsza temperature i zaraz Ci sie wlaczy wiatrak od klimy a jak podniesiesz to sie wylaczy bo klima ma lzej.W samej klimatyzacji tez masz opcje grzania wiec nie ma przeciwskazan do uzywania temperatury np.28st.
eeeee ja mam manualną klimatyzacje, nie climatronic
To tk troche nie teges z moja sygestia o temp ale i tak przeciez mozesz przekrecic wajche na troche cieplejsze.Zobacz czy zadziala jak pojezdzisz i daj znac,klima to przezyje,gwarantuje.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
No tak a jak mi nie działa klima bo niesprawna to jak z tym walczyć
A wogóle chyba są jakieś płyny żeby szyby nie parowały, warte to czegoś?
Pryskam u siebie po umyciu szyb od wewnątrz preparatem w spray'u FOX window i przecieram do sucha. Niby pomaga na jakis czas, rano pary na szybach od wewnątrz nie ma przez okolo 2 tygodnie. potem zabieg nalezy powtórzyc.
To tk troche nie teges z moja sygestia o temp ale i tak przeciez mozesz przekrecic wajche na troche cieplejsze.Zobacz czy zadziala jak pojezdzisz i daj znac,klima to przezyje,gwarantuje.
zrozumiałem co nalezy zrobic ale napisałes jak to wygląda w przypadku automatu
jak pojezdze dam znac
dzieki za pomoc
Koledzy- jestem tu pierwszy raz i z dużą uwagą przeczytałem wątek dotyczący parujących szyb. Każdy wiąże ten problem tylko z różnicą temperatur- otoczenia i wnętrza samochodu lub z zanieczyszczonymi szybami. A czy ktoś z was zauważył zależność parowania szyb i ubywającego płynu chłodniczego?
U mnie występują oba te czynniki, które podobno są ze sobą ściśle powiązane przez uszkodzoną (nieszczelną) nagrzewnicę.
Miał ktoś z Was podobny problem?
Proszę o konsultacje i ewentualne info ile może kosztować nagrzewnica do 45tki z 2000r.
Dzięki i pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum