Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1,4 8V 98] Światła pozycyjne wyłączają wentylator cd
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1,4 8V 98] Światła pozycyjne wyłączają wentylator cd
Autor Wiadomość
dudekmis 




Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 281
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Sie 31, 2008 18:10   [R200 1,4 8V 98] Światła pozycyjne wyłączają wentylator cd

Problem jest następujący . Po włączeniu zapłonu wentylator na chłodnicy zaczyna pracować niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły . Sprawdziłem czujnik temperatury płynu chłodzącego i wskazania są zgodne z FAQ techniczny ze strony klubowej . A dokładniej wykonałem 2 pomiary . Pierwszy popołudniu po pracy , samochód stał cały dzień na słońcu , drugi po nocy przed wyjazdem . Na zimnym silniku przy pomiarze 1 wskazał 1,6 kohm przy pomiarze 2 wskazał 2,2 kohm. Natomiast przy pomiarach ciepłego silnika oba pomiary były w gronicach 0,3 kohm. Dodatkowo po odpięciu czujnika wentylator przestaje działać . Wnioskuje ze czujnik jest sprawny .

Drugim problemem jest to ze po właczeniu świateł pozycyjnych wentylator przestaje działać niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły , niezałeżnie czy silnik chodzi czy tylko jest przekręcony kluczyk w stacyjce . Poprostu po włączeniu świateł zanika napiecie na przewodzie do wentylatora .


Ktoś wie o co chodzi , bo dzisiaj z 3 mechanikami mieliśmy dobry ubaw a żaden nie wiedział co z tym zrobić . Pokierowali mnie do elektryka/ elektronika .
Ostatnio zmieniony przez dudekmis Pon Wrz 08, 2008 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 31, 2008 18:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Nie Sie 31, 2008 18:16   

no jak by nie patrzeć to mechanicy maja racje a kiedy kupiłeś swój samochód ??jak nie dawno to chyba ktoś bardzo i to bardzo na skróty poszedł ,chyba schematu połączeń elektrycznych na oczy nie widział nic innego nie pozostaje tylko ściągnąć ,wydrukować i do elektryka samochodowego uderzyć
 
 
 
dudekmis 




Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 281
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Sie 31, 2008 18:22   

Samochód w moich rekach jest od 3 miesięcy . Schematy z RAVE juz wydrukowałem żeby elektryk za bardzo nie musiał wysilać :) Pozatym już sie przyzwyczaiłem ze mam nietypowy samochód jak na polski rynek i wycieczki do mechanika to tylko po porządnym przygotowaniu sie teoretycznie żeby mu podpowiedzieć gdzie co jest i jak to wygląda i ile kosztuje :P
 
 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Nie Sie 31, 2008 19:00   

eh te nasze Roverki :) mam podobnie jak mam iść do mechanika z jakaś nietypową usterką to pierwsze sam szukam na forum i na logikę podchodzę do sprawy . Elektryk będzie miał troszku roboty ,jak tak popatrzyłem na schematy to ktoś fajnie zamieszał :) ale jak to mówią najgorszą usterką jest poprzedni właściciel
 
 
 
dudekmis 




Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 281
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Sie 31, 2008 19:05   

Dodam może ze mechanicy w warsztacie zwrócili mi uwagę na to ze chłodnica jest jakaś taka za ładna , znaczy sie jest całkiem nowa . I pewnie ktos go składał na szybko i coś pomieszał . Ale patrząc na to logicznie to te 2 układy nie maja nic wspólnego ze soba . Jak się nie myle to czujka podaje odczyt do komputera a ten daje sygnał na przekaźnik od wentylatora , jakoś nie widze w tym układzie połączenia z instalacją oświetlenia :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Nie Sie 31, 2008 20:48   

Sprawdż masy przy akumulatorze idące na nadwozie. Może tam się coś oberwało. :?:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 20 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Nie Sie 31, 2008 21:10   

jak by masy nie było podpiętej to jeszcze dziwniejsze rzeczy by się działy :) a jeśli chodzi o połączenie tych dwóch układów to mają coś wspólnego idą w jednej wiązce ......tak mi się wydaje jutro to dokładnie sprawdzę ja mam podobny problem lecz nie taki sam czeka mnie rozbieranie całego przodu bo zamiast wentylatora klimy włącza sie ten od chłodnicy, tylko mnie zastanawia w którym miejscu jakiś magik zrobił połączenie mam nadzieje ze pod przekaźnikami a wentylator od klimy jest walnięty :(
 
 
 
dudekmis 




Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 281
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 03, 2008 19:45   

Awaria dot . wentylatora usunięta :)

Teraz elektryk tak namieszał ze mam problemy z odpalaniem i zawieszają mi sie obroty. Przeczyciłem silnik krokowy i przepustnicę , problem nie zniknoł . Dzisiaj podjechałem do elektryka z reklamacją . Co sie okazało , po wyjęciu stycznika od wentylatora chłodnicy wszystko wraca do normy : obroty spadają , zapala odrazu :)

[ Dodano: Nie Wrz 07, 2008 09:41 ]
niestety naprawa była chwilowa objawy powróciły .

Diagnoza komputerowa wskazała błąd silnika krokowego . Silnik zakupiłem i wymieniłem . Dalej bez zmian ;(

Sprawdziłem połączenie miedzy silnikiem krokowym a komputerem , wszystkie przewody są sprawne . Po wyjęciu silnika z obudowy i przekręceniu stacyjki silniczek wykonuje pełny skok . Wnioskuję więc ze jest sprawny .

Może ktoś wie co powoduje ze komputer steruje ( wysyła sygnał ) do silniczka krokowego i jak to można zdiagnozować ??

[ Dodano: Pon Wrz 08, 2008 22:24 ]
dzisiaj przeprowadziłem 2 testy

1 Wstrzymanie dopływu powietrza do silniczka krokowego
Sposób : Zdjęcie wężyka łączącego przepustnicę z silnikiem krokowym i zatkanie palcem dolotu do silniczka

Obserwacje : Silnik momentalnie zszedł na niższe obroty powiedzmy ze była nawet 900 (powiedzmy bo trudno mi było zatykać palcem dolot powietrza i patrzeć na zegary ) Otwieranie przepustnicy powodowało całkiem normalny zwrost obrotów . Brak zawieszania sie przy 2500 obr/min . Moim zdaniem silnik podczas tego testu pracował całkiem normalnie .

2 Wstrzymanie dopływu powietrza do przepustnicy
Sposób : Zdjęcie łącznika miedzy filtrem powietrza a przepustnica

Obserwacje : Silnik pracował bez zmian na podwyszonych obrotach . Czułem jak powietrze jest zasysane przez kolektor mimo zamknięcia przepustnicy .


Czy to jest prawidłowe zachowanie ??
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 16, 2008 12:51   

dudekmis, czy udało się rozwiązać problem?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
dudekmis 




Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 281
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 23:18   

Jutro wymieniam czujkę temperatury płynu chłodzącego bo jeszcze ten błąd wyskakuje na KTS . Jak nie pomoże to będę musiał poszukać czarodzieja :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Wrz 18, 2008 09:46   

timer napisał/a:
ale jak to mówią najgorszą usterką jest poprzedni właściciel

przykre ale prawdziwe :| a wyjątki tylko potwierdzają regułę ...
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
dudekmis 




Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 281
Skąd: Warszawa

Rover 200

  Wysłany: Pią Wrz 19, 2008 21:58   

Czujka wymieniona i ...............

Totalne zero poprawy , ciągle te same objawy :sad:

Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co to może być i jak to zbadać bez kupowania całego silnika kawałek po kawałku ?? ?????????????????????????????????????????????????????????????
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Wrz 20, 2008 07:36   

dudekmis napisał/a:
Po włączeniu zapłonu wentylator na chłodnicy zaczyna pracować niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły ... po właczeniu świateł pozycyjnych wentylator przestaje działać ... po wyjęciu stycznika od wentylatora chłodnicy wszystko wraca do normy : obroty spadają , zapala odrazu ...

wydaje mi się, że rozwiązanie Twojego zasugerował już kolega timer
timer napisał/a:
jeśli chodzi o połączenie tych dwóch układów to mają coś wspólnego idą w jednej wiązce

sam przecież napisałeś: "...ktos go składał na szybko i coś pomieszał" więc może udaj się tym właśnie tropem ? :cool:
moim zdaniem powinieneś poszukać zwartych, nadtopionych przewodów w tej właśnie wiązce, ewentualnie rozejrzałbym się po przewodach przy kierownicy - włącznik zespolony, stacyjka (na wszelki wypadek ;) nie zapomnij rozłączyć akumulatora podczas "zabawy" z kierownicą)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
dudekmis 




Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 281
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 04, 2008 19:49   

Problem Rozwiązany !! !!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen:

Wystarczy wstawić samochód do porządnego mechanika ( czyt. Mariusz )


Okazało sie ze stopiła sie wiązka w kokpicie . Wiązka naprawiona i Rover chodzi lepiej niż szwajcarski zegarek .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] problem światła pozycyjne/zegary
szczytek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Paź 29, 2012 18:04
szczytek
Brak nowych postów [R200 1.1 '99'] Nie działają tylne światła pozycyjne
slaszysz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Mar 19, 2008 16:26
Gość
Brak nowych postów [214 Si]Nie działające światła pozycyjne z przodu + ABS, SRS
smalternative Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Paź 28, 2012 14:39
Guciek
Brak nowych postów [R200 '98] Swiatla pozycyjne
Papaa2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Gru 29, 2009 16:29
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink