Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Autko szarpie przy 2k-3k obrotach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Autko szarpie przy 2k-3k obrotach
Autor Wiadomość
poti 




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 12
Skąd: Małopolska



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 20:07   [R75] Autko szarpie przy 2k-3k obrotach
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam serdecznie,

Od pewnego czasu w moim roverku 75 pojawił się problem.
Objawia się on tym, że w okolicach 2k-3k obrotów auto jak by na sekundę się "odcina" - ja mu gazu a on nic, szarpie. Po pierwszych szarpnięciach wrzucam następny bieg i znowu koło 2k-3k obrotów delikatne szarpnięcia (auto nie ma tej płynności). Co najlepsze, nie dzieje się to zawsze. Czasami usterka dopada mnie nagle w trasie i po kilku/kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrach samo nagle ustaje, czasami wystarczy wyłączyć auto a następnie włączyc ponownie i problem znika.

Co może być nie tak? Może miał ktoś podobny problem i wie co należy sprawdzić.

Dziękuję serdecznie za wszystkie posty!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 01:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 20:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 20:18   

Radzę sprawdzić a najlepiej wymienić olej , jeżeli nie pomoże to zrobić test komputerowy skrzyni biegów (w tych skrzyniach zdarzały się felerne czujniki prędkości.
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
rafal214si 




Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 12
Skąd: kobyłka



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 20:42   

ja mam 214Si i ma podobny problem jak tutaj kolega.Auto się tak jak by "przydławiło" na chwile,czy to faktycznie moze byc wina oleju??? nie mam pojecia. Dodam że auto nie jest w gazie . Prosimy o pomoc jezeli ktos coś wie na ten temat... :)
 
 
poti 




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 12
Skąd: Małopolska



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 20:44   

przemo285 napisał/a:
Radzę sprawdzić a najlepiej wymienić olej , jeżeli nie pomoże to zrobić test komputerowy skrzyni biegów (w tych skrzyniach zdarzały się felerne czujniki prędkości.


Olej był wymieniany całkiem niedawno - wszystko z nim raczej jest w porządku.

Odnośnie skrzyni to nie wiem - nie robiłem takiego testu. Najpierw chciałbym udać się aby podpiąc komputer pod silnik jednak napisałem tutaj topic z nadzieja, że ktoś znajdzie dla mnie cudowne rozwiązanie i obejdzie się bez komputera :)
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 20:48   

Chyba się wkradła mała niejasność ja piszę odnośnie skrzyni automatycznej Jatco. :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
ajpinus 



Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 42
Skąd: Redditch



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 20:53   

Czy to wyglada tak ze dodajesz gazu, a on przez sekunde lub dwie wogole nie reaguje na gaz i nagle sie zbiera juz na wyzszych obrotach?? Jezli masz taki objaw wymien regulatar cisnienia paliwa w listwie wtryskujacej (albo najpierw przedmuhaj stary). Mialem taki objaw jak napisalem powyzej i wina byl regulator cisnienia paliwa (zawor jak kto woli). Sprawdz jeszcze jak silnik chodzi na jalowym. Czy nie zaczyna szatkowac od czasu do czasu.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 21:14   

czy masz kontrole trakcji ? trzeba wykonać kompletną diagnoze połączoną z adaptacją czujników
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
poti 




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 12
Skąd: Małopolska



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 22:34   

ajpinus napisał/a:
Czy to wyglada tak ze dodajesz gazu, a on przez sekunde lub dwie wogole nie reaguje na gaz i nagle sie zbiera juz na wyzszych obrotach?? Jezli masz taki objaw wymien regulatar cisnienia paliwa w listwie wtryskujacej (albo najpierw przedmuhaj stary). Mialem taki objaw jak napisalem powyzej i wina byl regulator cisnienia paliwa (zawor jak kto woli). Sprawdz jeszcze jak silnik chodzi na jalowym. Czy nie zaczyna szatkowac od czasu do czasu.


Tak - powiedzmy, że tak to wygląda. Zmieniam bieg, wciskam gaz i nagle przez dosłownie chwile (2 sekundy na pewno nie, troszku krócej) czuje jako kierowca, że jest problem z obrotami i nagle takie delikatne szarpnięcie, jak by nagle samochód dostał kopa.

Można to porównać do zachowania samochodu gdy zaczyna brakować paliwa i auto jedzie na oparach...

A mógłbyś coś więcej powiedzieć nt. tego regulatora cisnienia paliwa? Gdzie go dokładnie znajdę? Jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę więc tylko z dokładnymi wskazówkami i radami jestem w stanie cokolwiek przedmuchać ;)
 
 
ajpinus 



Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 42
Skąd: Redditch



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 22:50   

poti: ta mialem ten sam objaw. W zasadzie bardzo niebezpieczny jak chcesz wyjechac z podporzadkowanej a nie masz duzo czasu zeby sie zmiescic mozesz spowodowac wypadek dlatego musisz to zrobic. Wciskasz gaz a tu kupa, nagle po 1,5 sekundy sie zbiera zrywajac kapcia juz na obrotach o jakies 500 wyzszych. Sprawdz jeszcze jaedna rzecz, odpal auto i wsluchaj sie jak na jalowym biegu chodzi silnik przez pierwsze 5 minut. Zobacz czy obroty faluja przez te pierwsze minuty i czy silnik szatkuje, nierowno obraca.
Zrob tak - znajdz gdzie jest listwa wtryskujaca (nie wiem jak jest u ciebie w aucie) u mnie z prawej strony laczy sie z przepustnica, pod nia jest silniczek krokowy a jeszcze nizej silnik. Z lewej storny listwy jest taki gumowy przewod zwrotny paliwa. Dorwij metalowy zacisk i zaczisnij tak by zmniejszyc srednice tego przewodu tak o polowe (zwiekszysz tym cisnienie w listwie wtryskujacej jezeli regulator jest padniety). Przewod zaczisnij tak 2 cm od jego wyjscia z listwy. Przejedz sie i zobacz czy zachowuje sie normalnie. Jak jestes laikiem to dorwij kogos kto sie zna i niech ci to zrobi. To taka Polska prowizorka, jezeli to pomoze to nie jezdzij z zaciskiem zbyt dlugo tylko wymien regulator cisnienia paliwa w listwie. Jak bedziesz samemu wymienial regulator cisnienia paliwa zrob to na zimnym silniku, a jak bedziesz robil na cieplym to miej pod reka gasnice :)
 
 
poti 




Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 12
Skąd: Małopolska



Wysłany: Pią Wrz 05, 2008 00:04   

ajpinus napisał/a:
poti: ta mialem ten sam objaw. W zasadzie bardzo niebezpieczny jak chcesz wyjechac z podporzadkowanej a nie masz duzo czasu zeby sie zmiescic mozesz spowodowac wypadek dlatego musisz to zrobic. Wciskasz gaz a tu kupa, nagle po 1,5 sekundy sie zbiera zrywajac kapcia juz na obrotach o jakies 500 wyzszych. Sprawdz jeszcze jaedna rzecz, odpal auto i wsluchaj sie jak na jalowym biegu chodzi silnik przez pierwsze 5 minut. Zobacz czy obroty faluja przez te pierwsze minuty i czy silnik szatkuje, nierowno obraca.
Zrob tak - znajdz gdzie jest listwa wtryskujaca (nie wiem jak jest u ciebie w aucie) u mnie z prawej strony laczy sie z przepustnica, pod nia jest silniczek krokowy a jeszcze nizej silnik. Z lewej storny listwy jest taki gumowy przewod zwrotny paliwa. Dorwij metalowy zacisk i zaczisnij tak by zmniejszyc srednice tego przewodu tak o polowe (zwiekszysz tym cisnienie w listwie wtryskujacej jezeli regulator jest padniety). Przewod zaczisnij tak 2 cm od jego wyjscia z listwy. Przejedz sie i zobacz czy zachowuje sie normalnie. Jak jestes laikiem to dorwij kogos kto sie zna i niech ci to zrobi. To taka Polska prowizorka, jezeli to pomoze to nie jezdzij z zaciskiem zbyt dlugo tylko wymien regulator cisnienia paliwa w listwie. Jak bedziesz samemu wymienial regulator cisnienia paliwa zrob to na zimnym silniku, a jak bedziesz robil na cieplym to miej pod reka gasnice :)


Dziękuję serdecznie kolego :)
Gdy wstanie słońce to postaram się do tego popatrzyć zgodnie z Twoimi instrukcjami.

Nie mniej jednak ciężko będzie od razu sprawdzić czy sposób pomógł czy nie gdyż tak jak mówiłem - szarpanie objawia się nieregularnie. Kilka dni temu robiłem trase od siebie do Kielc (200 km w jedną stronę) i nagle w połowie drogi zaczęło szarpać, nic - jechałem dalej. Aż nagle ustąpiło. Tak więc kilka dni będę musiał dopiero obserwować.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Wrz 05, 2008 08:28   

ajpinus napisał/a:
listwa wtryskujaca (nie wiem jak jest u ciebie w aucie) u mnie z prawej strony laczy sie z przepustnica

to chyba kolektor dolotowy... zapewniam Cię, że listwa wtryskiwaczy nie łączy się z przepustnicą :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Wrz 05, 2008 09:29   

poti napisał/a:
Zmieniam bieg, wciskam gaz i nagle przez dosłownie chwile

Czy tak jest w każdym zakresie obrotów, czy tylko pomiędzy 2-3k jak napisałeś w temacie wątku?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 75] przy dodawaniu gazu autko szarpie [i]
taba19 Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Maj 06, 2016 11:21
taba19
Brak nowych postów [R75] LPG - benzyna - problem na niskich obrotach - szarpie
slawkop Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Lis 20, 2010 09:28
Boncky
Brak nowych postów [R75] 2.0 Cdt gaśnięcie przy niskich obrotach
wojtekhan Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Gru 31, 2017 00:23
wojtekhan
Brak nowych postów [R75] Gaśnie przy wyższych obrotach
Eros Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Paź 06, 2014 21:45
Eros
Brak nowych postów [R75] Buczenie przy spadających obrotach silnika
voltman Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Kwi 18, 2011 16:54
voltman



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink