Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Prąd ładowania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Prąd ładowania
Autor Wiadomość
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 18:32   [R400] Prąd ładowania
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam
Jaki powinien byc prad ladowania pod obciazeniem (tj. wlaczone swiatla i klimatyzacja)? Mam 13,45 i wydaje mi sie troche malo.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 19, 2011 23:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 18:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 20:04   

jesli mowisz o 13.45V to jest to napiecie a nie prad, poza tym wydaje mi sie ze to dosc dobry wynik. Jesli jednak nie jestes usatysfakcjonowany mozesz oddac do naprawy alternator ale licz sie z tym ze majster cie zapyta dlaczego chcesz naprawiac sprawny alternator ;-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 14:46   

paff napisał/a:
jesli mowisz o 13.45V to jest to napiecie a nie prad, poza tym wydaje mi sie ze to dosc dobry wynik.

Napięcie ładowania powinno mieścić się w przedziale 13,7-14,3 V.
Moim zdaniem 13,45 to za mało. Sprawdziłbym napięcie ładowania na zaciskach alternatora, bo po drodze mogą być jakieś straty.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 16:26   

Tez mi tak sie wydawalo, 13,9 laduje bez swiatel i klimatyzacji a 13,7 z wlaczonymi swiatlami. Regulator napiecia chyba ok, bo po dodaniu gazu napiecie nie rosnie. Sprawdze sobie ladowanie na alternatorze.

Pozdrawiam
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 17:17   

jesli altek trzyma 13.45 z wlaczonymi swiatlami mijania i drogowyni, z klima i ogrzewaniem tylnej szyby to chyba dramatu nie bedzie ;)

Szukanie zaginonego 0,3-0,5V moze byc trudne i chyba zbyt kosztowne - przynajmniej dla mnie bo ja bym sam alternatora nie wyjal, rozbebeszyl i zdiagnozowal. Poza zasniedzialymi stykami zostaje naciag paska klinowego.

No i czy sam woltomierz jest tak dokladny, bo te 0,2-0,3 V moze sie odlozyc gdzies po drodze od akku do przetowrnika miernika
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 18:59   

Cytat:
Napięcie ładowania powinno mieścić się w przedziale 13,7-14,3 V.


Znam tez inny przedział 13 - 14,5V .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 20:10   

gpredki napisał/a:
Mam 13,45 i wydaje mi sie troche malo.


To nie jest żaden dramat.
Alternator ładuje i nie powinieneś się tym martwić, możesz ewentualnie zmierzyć prąd ładowania wpinając w szereg amperomierz między przewód od alternatora, ten gruby i plus aku...
A te brakujące volty to zapewne błąd woltomierza lub brak dobrej masy alternatora. Możesz to poprawić zakładając dodatkowy kabel z oplotu do mocowania alternatora i karoserii może coś pomoże

Poprawiłem zonk :idea:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Ostatnio zmieniony przez azor77 Pią Wrz 12, 2008 13:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 20:47   

Popieram wszystko wskazuje że jest oki.
_________________
Człowiek nie wielbłąd musi się napić
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 20:48   

ło matko :shock: amperomierz równolegle :shock: :shock:
amperomierz sie wpina szeregowo. ale przy pradzie ladowania siegajacym kilkadziesiat amper to chybiony pomysł, chyba ze chcesz zeby cie przyspawało.

jesli juz to odpiac kleme + i miedzy odpieta kleme a + od akku dac szeregowo rezystor 1R tak bezpiecznie 100W, zmierzyc na nim spadek napiecia i bedzie prad.

generalnie mierzenie pradow tego rzedu jakims chinskim amperomierzem nie przeznaczonym do tego to jest masakra. a tak poza tym to ktory amperomierz ma zakres do 100A na ktorym nalezaloby to zmierzyc :mrgreen:
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 20:50   

Ja mam do 200 z bocznikowym wyjściem,kolejowy amperomierz :lol:
_________________
Człowiek nie wielbłąd musi się napić
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 20:53   

danielsonicl, - takie rzeczy to tylko w Erze dają ;-)

zwykły zjadacz chleba musi sie zadowolic wlasna konstrukcja skladajaca sie z chinskiego miernika za 15-100pln i rezystora mocy za pare pln, :cool:
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 20:57   

paff napisał/a:
zwykły zjadacz chleba musi sie zadowolic wlasna konstrukcja skladajaca sie z chinskiego miernika za 15-100pln i rezystora mocy za pare pln

Nie przesadzaj bo idzie taki kupić za kilkadziesiąt zeta,używany :wink:
Przydaje się do sprawdzania świec żarowych,bez demontażu można wykryć czy jest jakaś spalona.
_________________
Człowiek nie wielbłąd musi się napić
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 21:04   

a to nie wiedzialem ze mozna tak sensownie go kupic, ja bym zastosowal woltomierz+rezystor ;) w sumie efekt ten sam, bo chyba dokladnosci pomiaru nie ma co roztrzasac :D
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 22:03   

ja u siebie mam na stale wpiety amperomierz, wyskalowany jest do 50A
alternator ma max moc 65 A
wskazowka poszla na 50 A przy odpalaniu innego samochodu z kabli
po zwyklym rozruchu wskakuje na ok 20A na pol minuty, oczywiscie stopniowo malejac

jestem tez świeżo po wymianie mostka z diodami i regulatora napiecia w swoim Magneti Marelli
na swiatlach napiecie wynosi ok 13,6 13,8
spada do 12,9 przy wlaczeniu wszystkiego co mam
4 x H4
2x55W halogeny
dmuchawa
ogrzewanie tylnej szyby

wymiana w/w czesci do konca nie wyeliminowala żarzenia sie kontrolki od ladowania, im wieksze obciazenie, tym bardziej sie żarzy, z tym ze to widac dopiero w nocy

z tego co mi przychodzi do glowy to powinienem jeszcze wyczyscic styki calego obwodu wzbudzenia lacznie z kontrolka na desce
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Brak ładowania akumulatora i prąd na karoserii
4r8en Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Lis 02, 2013 22:44
sTERYD
Brak nowych postów [R400] Nie dochodzi prąd do sprężarki
baki-79 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Kwi 27, 2009 23:50
Brt
Brak nowych postów [R400 1.6 16v 99r]Jaki prąd na wyłączonym samochodzie?
Pawson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sob Paź 17, 2009 17:34
Pawson
Brak nowych postów [R400 SDi] Przekaźnik alternatora/ładowania?
Spiewaczek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Sty 29, 2014 09:15
mirwin
Brak nowych postów [R400] Kontrolka ładowania oraz brak wspomagania
Dannybow Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Lis 16, 2016 07:02
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink