OK. wszystko jasne, wielkie dzieki za podpowiedź, dzisiaj będę grzebał, mam nadzieję, ze z sukcesem
Kliknąłem dla Ciebie POMÓGŁ.
pozdrawiam
[ Dodano: Wto Wrz 09, 2008 14:29 ]
PHJOWI napisał/a:
obok filtra jest zaworek jeśli się będzie przytykał może być problem ze smarowaniem , ja z niemiec przywiozłem taki model z zatartym przez ten zawór silnikiem, zawór z filtrem idzie kupić w BMW za chyba 90zł cały komplet.
jeszcze odnośnie tego zaworku, dojrzę go bez problemu po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika i obudowy filterka ? będzie po prawo, po lewo ? dochądzą do niego jakieś kabelki ?
_________________ PZDR.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 13:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
to nie będzie chyba, ani filtr skrzyni korbowej, ani kabel związany z czujnikiem.
filterek i sam zaworek wczoraj zdemontowałem, porządnie wyczyściłem i zamontowałem ponownie do auta (był mokry od oleju, ale nie był jakiś zaklejony etc)
zlokalizowałem także czujnik ciśnienia (jest poniędzy rozrusznikiemi i filtrem oleju), kabel z wtyczką jednopinową do niego dochodzący jest OK
po wszystkim zrobiłem próbę, było OK.
Dzisiaj jak się okazało niestety te zabiegi nie pomogły, kontrolka podczas jazdy zapaliła się ponownie, co zauważyłem już wczoraj czasami się ona tli, czasami zapala i nie chce zgasnąć. Jak się przygazuje na większe obroty to gaśnie, jak jest silnik zimny to to zjawisko nie występuje. Może rzeczywiście ma to związek ze złym olejem czy też coś innego ? Mam nadzieję, że nie pompa olejowa.
Jeśli można spytać, gdzie kupiłeś czujnik, i jak mógłbyś zrobić zdjęcie pod maską mniej więcej gdzie się znajduje i wkleić ( na przyszłość jak by były jakieś awarie ). Pozdrowienia i wytrwałości
Czujnik kupiłem intercars'ie.
Rano zadzwoniłem i zamówiłem, po południu już czekał na mnie. Kosztował = 20 zł, stary poszedł do kosza, ale postaram sie go odnaleźć i zrobić foto.
co do umiejscownienia i demontarzu - także postaram sie zrobić foto, choć przy "uzbrojonym" silniku trudno go dostrzec.
potrzebny jest klucz oczkowy 24.
ja u siebie zdjąłem górna pokrywę silnika, kolektor dolotowy, rozrusznik - tylko ze srub i opuściłem na dół, metalowe rurki paliwa nad rozrusznikiem - tylko odkręciłem od mocowania, dwie śrubki na kluczyk 10. Po tym wszystki było dojście względnie dobre. Do czujnika dochodzi przewód elektryczny z wtyczką jednopinową.
umiejscowienie: po zdjęciu kolektora widać go jak na talerzu, jest z prawej strony podstawy filtra oleju k. rozrusznika.
Witam.
Koledze może ta informacja już nie jest potrzebna (ale przyznam, że co do mojego Rovera 75 mam podobne odczucia odnośnie tych nieustających usterek meldowanych również przez jeżdżącą nim żonę ) ale gdyby ktoś potrzebował jeszcze rozwiązania tego problemu to podaję, że jeśli macie silnik z turbo (jak u mnie 1,8 turbo benzyna) to jest duże prawdopodobieństwo, że to wina wydartej turbiny, przez którą silnik "gubi" ciśnienie oleju. U mnie działo się podobnie, mechanik polecił wymienić czujniki oleju - wymieniłem na nowe ale nic to nie dało. Dopiero jak wysiadło mi turbo zupełnie - rover kopcił jak wariat zrobiłem regenerację. Po montażu sprawnej turbiny problem ciśnienia oleju zupełnie znikł, a do tego przestało praktycznie w ogóle ubywać stanu oleju, a co przed regeneracją turbiny miało miejsce i to w niemałym,stopniu - z pełnego stanu na minimum po przebiegu jakiś 1500 km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum