Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam!
Właśnie zabrałem się za wymianę osłony przegubu. Zrobiłem wszystko jak w opisach, przegub wysunięty z piasty, zdjąłem osłonę i teraz... nie mogę przegubu zdjąć. Proszę o pomoc, jak go zsunąć z półosi ( zaraz będzie ciemno)!
_________________ Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 20, 2011 18:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 17:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Musisz użyć MOCY!
Weź młotek, chwyć przegub za część gwintowaną i "złam" go pod kątem około 30 stopni. Następnie używając "mocy" uderzaj młotkiem w wewn bieżnię.
Na wielorowku półosi (na jej końcu pod wewn bieżnią) osadzony jest sprężysty pierścień!
To on unieruchamia piastę. Ale nie przejmuj się tym.
Opisana procedura to standard!
Bij w wewn bieżnię!
Kulki są w koszyku pomiędzy bieżnią zewn , a wewn.
W koszyk nie bij!
Dlatego kazałem Ci "złamać" przegub , abyś wyraźnie widział bieżnię wewnętrzną!
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 206 Skąd: Złoty Stok
Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 21:09
Ja zbijam bijąc po zewnętrznej części młotkiem miedzianym przytrzymując wielofrez w osi półosi schodzi bez problemu,każdy sposób jest dobry jeżeli skuteczny
_________________ Człowiek nie wielbłąd musi się napić
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Sro Wrz 17, 2008 21:19
Jak zmieniasz przegub i stary idzie na śmietnik, to obojętnie w co, byle w przegub. Jak chcesz go jeszcze wykorzystać użyj kawałka drewna pezykładając do bieżni wewnętrznej i zewnętrznej naraz, nie zjedzie ci i nie uszkodzi koszyka.
7 - znajdujesz języczki zabezpieczenia przegubu i rozchylasz je (najlepiej szczypcami do pierścieni zabezpiecających) - to jeden z punktów opisu wymiany osłony przegubu znalezionego na tym forum. Dotyczy 416-tki, a więc w 416 przegub jest zabezpieczony pierścieniem Segera?
[ Dodano: Czw Wrz 18, 2008 12:53 ]
Jest różnica między przegubami zewnętrznymi do 416 i 420? Seria ta sama - 400 ale może jest jakaś różnica? (zabezpieczenie).
_________________ Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum