Forum Klubu ROVERki.pl :: [SOLVED][220 SDi '98] Ubywajacy płyn chłodniczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[SOLVED][220 SDi '98] Ubywajacy płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

  Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 22:40   [SOLVED][220 SDi '98] Ubywajacy płyn chłodniczy

Dosyc czesto kontroluje stan tegoz plynu, bo jak kupowalem auto, to go malo co bylo, przez pol roku bylo wszystko ok, sprawdzam dzis a w pojemniku, ledwo na spodzie jest. Kupilem na stacji 0,5, bylo w normie, dojechałem do domu, znowu ponizej minimum. Ma ktos jakiekolwiek pomysly?? Olej w normie, korek czysty. Nie wiem czy to ma jakis wplyw, ale slabo sie nagrzewa. prosze o jakakolwiek pomoc, bo jutro mam trasę. Dzieki za wszelkie sugestie
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Nie Lis 23, 2008 00:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 22:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 22:42   

każdy slabo sie nagrzewa ;) a co do wycieku, to po prostu musisz dokładnie przejrzeć wszystkie węże, połaczenia itp. U mnie przy termostacie minimalnie ucieka płyn.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 22:43   

barti101, miałem ten sam problem. Odpowietrz sobie układ chłodzenia i dolej płynu. Jak będzie tak dalej ubywało to sprawdź termostat. To że nie grzeje w środku auta, jest winą braku płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Kontroluj to, bo u mnie skończyło się uwaloną uszczelką pod głowicą.
Jak masz trasę to uważaj na trasie i zatrzumyj się co jakiś czas aby sprawdzić poziom płynu.
Zapewne miałeś też tak że temperatura silnika była raz w normie a raz troszkę ponad normą.

[ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 23:44 ]
tutaj masz linka do mojego posta z opisem usterki!
http://forum.roverki.eu/v...p=249061#249061

[ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 23:45 ]
Brt, co jak co, ale jak masz wszystko sprawne to autko dość szybko się nagrzewa a w śroku leci wręcz gorące powietrze.
 
 
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 22:45   

Wlasnie temp jeszcze nigdy mi nie skoczyla powyzej polowy (sam tego nie rozumiem). Jak odpowietrzyc ten uklad, bo tego jeszcze nie przerabialem. :shock:
 
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 22:47   

masz na jednym przewodzie takie pokrętło (w zasadzie śrubkę), odkręć ją i czekaj az zacznie lecieć sam płyn (bez powietrza).

Co do tego że temperatura nie skacze, to teraz tez tak mam, a uszczelka do wymiany tak i tak.
 
 
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 22:52   

Ja zyje tylko nadzieja ze to nie uszczelka... niby w tych dieslach często sie to nie zdarza. Odpowietrze to zaleje i zobaczymy..
 
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 22:54   

Mam nadzieję, że nie bedziesz miał takiego scenariusza jak ja.
Daj znać co ustaliłeś!
Powodzenia i szerokości!
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 23:00   

coldmans czy nagrzewałeś kiedyś R220SDi ?? ;) :lol: Mi temp tez nigdy jeszcze nie skoczyła powyżej polowy i tak ma być :ok: ;) układ odpowietrzasz naciskając dostępne węze przy pracujacym silniku i odkręconym korku układu chłodzenia. i poszukaj tego wycieku (moze gdzies biały nalot w dużej ilości :roll: ) Ja stawiam na wyciek ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 23:20   

Brt, no SDI nie, ale wydawać by się mogło że nie robi różnicy, czy to SDI, czy Si.
Ale jeśli powiedziałem źle to chylę czoła BRT.

Napisałem tylko że miałem takie same objawy i skończyło się jak się skończyło.
Trzymam kciuki aby nie było to nic poważnego.

PS. Moj 214Si nagrzewa sie do odrobiny poniżej połowy skali, a w autku jest okropnie gorąco jak nadmuch załącze :razz:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 23:30   

No różnica akurat jest ;) benzyniak grzeje się 10x szybciej niż diesel i w dieslu sauny nie zrobisz ;) ale też 1000x trudniej o HGF w dieslu niż w benzynie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
coldmanns 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 428
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 23:35   

No to jeśli tak, to masz rację, zapewne gdzieś wyciek będzie. HGF raczej odpada :ok:
Duże prawdopodobieństwo, że może to być termostat (lub wąż, który do niego dochodzi - na łączeniu).
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 08:13   

Coldmanns tak jak Brt mówi - zanikanie płynu chłodzącego w Twoim przypadku może w większym procencie świadczyć o HGFie. Jak to w serii K :)
Jesli chodzi o serię L, to ubytki wspomnianego płynu częściej świadczą o nieszczelnościach układu, a brak ogrzewania świadczy najczęściej o awarii termostatu. HGF w dieslach roverowskich jest zdecydowanie wydarzeniem ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 15:32   

Płyn dolany, odpowietrzony układ. Narazie wszystko OK. Sprawdzam, kontroluje.
 
 
 
rafalskorupski 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 34
Skąd: Harrogate/Anglia



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 17:54   

A co jezeli ja mam 1.4 16v i mi tez ubywa plynu dosc znacznie a zadnych objawow hgf nie zaobserwowalem, ani majonezu ani temp nigdy przenigdy nie skacze? Wyciek? Tez patrzylem wszedzie gdzie moglem na zimnym silniku i na goracym przy wlaczonym silniku i nic nie widac. Czary jakies? :cry:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 20:37   

popatrz dokładnie na połaczeniu kolektor ssacy - głowica. Często tam własnie cieknie i od razu paruje, wiec ciężko wyczaić.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 22, 2008 22:31   

Ten temat do zamknięcia, oczywiści był nieszczelny układ, tzn, jak wymieniałem rurę intercolera to zruszyłem wąż wody. Teraz ju jest dokręcony i wszystko jest OK
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25/Streetwise] Ubywający płyn chłodniczy
Dudek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Pon Cze 09, 2014 11:28
Dudek
Brak nowych postów [214i 97r] Ubywający płyn chłodniczy HGF?
immk83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pon Maj 12, 2008 08:26
immk83
Brak nowych postów [R200] Ubywający płyn chłodniczy
michu084 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Wrz 11, 2013 14:12
leszczu
Brak nowych postów [R200 1.4 16v]problem z odpaleniem,ubywający płyn chłodniczy
szymon1986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Pią Sty 23, 2009 23:47
bomb3l
Brak nowych postów SOLVED [R200 1,4i 103KM 98'] Płyn chłodniczy...
gdzie jest zaworek???
brendiks Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Czw Lis 15, 2007 14:47
brendiks



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink