Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4,00r] Podmianka kolektora z 1,6 ,1,8 czy zapasuje?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4,00r] Podmianka kolektora z 1,6 ,1,8 czy zapasuje?

[R25 1.4,00r] Podmianka kolektora z 1,6 ,1,8 czy zapasuje?
Autor Wiadomość
Lukasz17i 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 84
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 10:46   [R25 1.4,00r] Podmianka kolektora z 1,6 ,1,8 czy zapasuje?

Witam wszystkich mam pytanko do forumowiczów planuje zmienić układ wydechowy zeby Roverek zyskał troszke więcej mocy ,prubował ktoś moze do 1,4 wsadzić kolektor od 1,6 lub 1,8 wogule pasuje ten kolektor ?? i jakie są ruznice ?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 10:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 10:39   

Lukasz17i, z tego co wiem to są takie same K-serii
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 11:37   

O ile sie orientuje to inny kol wyd ma tylko vvc 160KM. Zawsze mozesz zrobic u kogos kol wydehcowy, albo kupic janspeeda
 
 
 
Lukasz17i 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 84
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 21:16   

niestety zrobić kolektor u kogoś to jakieś 700 zł jak nie lepiej a to troszke za duzo jak namój budżet a podmianka z innego autka?
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 22:02   

Zawsze mozesz zrobic tak jak Sachar zrobil. Podobno w kolektorze na wlocie jest nagar ze spawow, mozesz go spilowac/zeszlifowac napewno to poprawi przeplyw spalin, Sachar mi mowil ze spilowal jakies 0.5cm ze srednicy, a jest to sporo, biorac pod uwahe ze rurki maja 4cm sr. Mozesz jeszcze tasma owinac kolektor, spowoduje to to ze nie bedzie pozwalalo mu sie ochladzac, a co za tym idzie spaliny szybciej beda opuszczaly wydech, bo beda cieplejsze. Niby nie wiele ale moze cos da i to nie wielkim kosztem. Mysle ze kolektor wydehcowy od 160KM VVC kosztuje jakies 400-500zl w dobrym stanie, dostac go to koszmar, takze wolalbym dozbierac hajsu i kupic jakis konkretny, dorabiany. Zima sie zbliza chyba nie bedzie sz potrzebowal wiecej mocy na pogode typu plucha, syf
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 11:41   

jedna uwaga nie nagar ze spawów bo kolektory sa żeliwne i sie je wylewa a nie spawa tylko nieobrobiona wylewka... jak ktoś ma czas i cierpliwość może go sobie idealnie wyszlifować w środku i owinąć z zewnątrz taśmą termiczna jak słusznie doradził kamil co w przypadku NA może widocznie poprawić osiągi :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
szeryff 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 110
Skąd: Myślenice



Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 17:48   

trzeba ze szlifować przy wlocie z silnika tak?
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 19:06   

najlepiej wyszlifować cale kanały...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
szeryff 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 110
Skąd: Myślenice



Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 19:14   

możesz zamieścić krótki opis jak i czym najlepiej to zrobić? i czy samemu sie za to brać czy lepiej zawieść do jakiegoś mechesa.. dzięx :ok:
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 19:51   

Po pierwsze to z tego co pamietam VVC ma identyczny kolektor jak 1.4 :) Przynajmniej ten 145konny. Po drugie to kolektor nie jezt zeliwny w K serii. No chyba ze bierzemy pod uwage kolektor z Poloneza z silnikiem Rovera to fakt jest zeliwny.
Kolektory dolotowe sa identyczne 1.4 - 1.8.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 20:56   

szeryff, zeby zeszlifowac te nalewy/nagary/naddatki musisz miec pare kamieni szlifierskich, albo do wiertarki, albo wiertarki wys obrotowej i atakujesz. Jak zrobic dalej, w sensie srodek kolektora to nie wiem, moze ziomek opisze.
 
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 21:36   

Kamieniem szlifierskim to niewiele się z tym zdziała. Potrzebne są frezy do wiertarki i jazda :) I nie są to nadlewy tylko w 100% spawy. I żeby było jasne chodzi o połączenie kolektora z płytą, którą przykręca się do głowicy. Spaw jest od wewnątrz.
 
 
szeryff 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 110
Skąd: Myślenice



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 14:47   

to faktycznie troche dubania jest, nie wien czy jest sens... :roll:
 
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 16:27   

Całe kanały na całej długości kolektora to chyba samemu się nie da nawet frezami, czy są jakieś takie długie i elastyczne ??
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 21:26   

Ja mówię o progach na połączeniu. Cały kolektor to ja nie bardzo wiem po co miałby ktoś szlifować?
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 22:28   

Pewnie zeby przeplyw spalin byl lepszy, bo tak to jest chropowaty, ale to juz chyba dla totalnych wyjadaczy, albo takich ktorzy nudza sie zimowymi wieczorami w domu :P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Montaż kolektora VVC do 1.4 16V
Khonju Tuning mechaniczny 1 Nie Cze 01, 2014 15:38
MultecFSO
Brak nowych postów [R216 Coupe] Zakup kolektora 4-2-1
NismoZmc Tuning mechaniczny 9 Czw Lip 10, 2008 13:54
NismoZmc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink