Witam mam takie pytanko (a raczej chyba problem ) bowiem pod obciazeniem (na 5 biegu silnik krecic mi tylko do 4,5k ) czy to normalne dla tych silników bo wg mnie cos malo >Ale zapytam bardziej obeznanych. (zaznacze ze na biegu jałowym silnik kreci prawie 5,5k)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kadzaf Sob Paź 04, 2008 11:52, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 18:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przecież przy 4,5k na 5 biegu masz 200km/h na liczniku, wiec gdzie widzisz problem powyżej 4k moment leci "na pysk" i po prostu może nie mieć na tyle mocy, zeby się dalej rozpędzać W sprzyjających warunkach poleci jeszcze z 10 - 15km/h szybciej, ale czasem wystarczy minimalne wzniesienie, mocniejszy wiatr, nizsze cisnienie, większa wysokość npm i się ta granica przesunie o kilka km w tą czy w tą stronę Moim zdaniem nie masz problemu, tylko powinienes się cieszyc, że Twoje auto wyciąga V-max producenta
nie to nie wina kół prędkośc licznikowa zależy od przełożeń skrzyni biegów a rzeczywista jeszcze od wielkości kół. Ale jesli zmienisz koła, to prędkośc licznikowa będzie taka sama, a zmieni sie predkosć rzeczywista. Czy Ty masz SD czy SDi U mnie wygląda to tak jak poniżej:
[ Dodano: Pon Wrz 22, 2008 20:35 ]
aaa 15 też były w serii 185/55 R15 - taki jest fabryczny rozmiar alu do R200.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 20:17
Brt napisał/a:
nie to nie wina kół prędkośc licznikowa zależy od przełożeń skrzyni biegów a rzeczywista jeszcze od wielkości kół. Ale jesli zmienisz koła, to prędkośc licznikowa będzie taka sama, a zmieni sie predkosć rzeczywista. Czy Ty masz SD czy SDi U mnie wygląda to tak jak poniżej:
[ Dodano: Pon Wrz 22, 2008 20:35 ]
aaa 15 też były w serii 185/55 R15 - taki jest fabryczny rozmiar alu do R200.
Brt no rzeczywiscie masz racje (tak wiec koła raczej nie maja nic wspólnego)
a mój jest niby SDI a predkosc max 180 (tyle mi pokazuje ) obroty są takie jak na fotce
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 20:23
U mnie max licznikowy byl 185km/h przy oponach jakie wtedy mialem czyli 185/65R15.
Tu mozecie conieco ogladnac, ale widac ze przy 4500RPM bylo okolo 170km/h:
Filmik kiepski, bo nagrywany 2 lata temu starym telefonem Od tego momentu nie udalo mi sie szybciej jechac. Na nowych oponach 205/60R15 max mialem 160km/h, ale wtedy rozwalilo rure od IC i nie mialem okazji na nowe testy.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 20:37
Zawsze mnie dziwi to ubolewanie, że niby coś na granicy możliwości auta jest nie halo. Gdzie Wy to testujecie? Weźcie jeszcze pod uwagę, że liczniki samochodowe zawsze są kalibrowane "z tolerancją w dół". A dla zrozpaczonych, którym nie udało się rozpędzić do większych prędkości dane techniczne:
http://www.roverki.pl/art...ne%20techniczne
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 20:47
xtek napisał/a:
nie chodzi o dane techniczne czy inne pierdy, tylko o zdjecie, ktore wrzucil Brt kilka postow wyzej
Zanim Brt wkleił fotkę, Ty zapytałeś o obroty na 5tym biegu. To jest końcówka skali możliwości, lekkie wzniesienie, inne nieco warunki i skalowanie prędkościomierza może mieć duży wpływ. I tak z taką prędkością się nie jeździ po polskich drogach. Jeżeli nie masz zastrzeżeń do pracy silnika w "normalnym" przedziale, to nie ma co się martwic i szarpać .
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 20:50
ja to nie moge pojąć dlaczego przy tych obrotach (4,5k) jest taka predkosc ,a na filmiku Xteka widac ze silnik kreci prawie 5k a predkosc cos ponad 180
Po za tym zapewne jesli np byłaby jakas górka czy wieksze opory wiatru to raczej obroty rówwniez pownny spadac (no chyba ze slizga sie sprzegło)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 21:09
A czy to odbiega tak strasznie od danych technicznych? Poza tym, na tym filmiku ewidentnie widać, że jest z górki . To są naprawdę drobiazgowe sprawy. Lepiej zmierz przyspieszenie do 100ki na płaskim i wtedy ewentualnie się zastanawiaj.
hmm moze mam za pózny zapłon (w ZS to raczej kąt wtrysku)(bo nie wiem jak bym jechał to wskaznik od temp zawsze jest na połowie (przeważnie)
to chyba dobrze .......
Co do różnicy to waszych "osiągnięć" jest to spowodowane między innymi
1. Liczniki są wyskalowane na -/+ 5 %
2. Warunki atmosferyczne
3. Ciśnienie w oponach.
4. Jaki rozmiar opon
5.Czy łożyska sprawne
6. A TAK WOGÓLE JEŹDZICIE ZA SZYBKO ŁOBUZY
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 22:10
no tak ale dobrze wiedziec czy licznik pokazuje w miare dobrze niz oszukuje
po za tym wróce do kół znaczenie tez bedzie w końcu na wiekszych licznik bedzie inaczej bo wkońcu na wiekszych moze są mniejsze opory toczenia ale znów osłabiają (chyba()
[ Dodano: Pon Wrz 22, 2008 23:12 ]
po za tym troche mi schodzi jak doganiam np jakies mondeo bądz focusa (tdci) mam na mysli te słabsze
ja to nie moge pojąć dlaczego przy tych obrotach (4,5k) jest taka predkosc ,a na filmiku Xteka widac ze silnik kreci prawie 5k a predkosc cos ponad 180
no dziwne to trochę :roll; tak jakby przeożenia skrzyni były inne. W krówce violki jest dokładnie jak u mnie. I tez jest gdzieś fotka na forum jak lecą 210km/h
no dziwne, ale innego rozwiązania nie widzę Ciekawe jak wyglądają przełożenia skrzyni w SD moze ktos w R220SD (nie SDi ) nagrać lub zrobić fotkę zegarów na 5 biegu przy np 100 lub jakiejkolwiek innej wyższej prędkości Będzie co porównac
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum