Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 84 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 10:46 [R25 1.4,00r] Podmianka kolektora z 1,6 ,1,8 czy zapasuje?
Witam wszystkich mam pytanko do forumowiczów planuje zmienić układ wydechowy zeby Roverek zyskał troszke więcej mocy ,prubował ktoś moze do 1,4 wsadzić kolektor od 1,6 lub 1,8 wogule pasuje ten kolektor i jakie są ruznice ?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 21, 2008 10:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 22:02
Zawsze mozesz zrobic tak jak Sachar zrobil. Podobno w kolektorze na wlocie jest nagar ze spawow, mozesz go spilowac/zeszlifowac napewno to poprawi przeplyw spalin, Sachar mi mowil ze spilowal jakies 0.5cm ze srednicy, a jest to sporo, biorac pod uwahe ze rurki maja 4cm sr. Mozesz jeszcze tasma owinac kolektor, spowoduje to to ze nie bedzie pozwalalo mu sie ochladzac, a co za tym idzie spaliny szybciej beda opuszczaly wydech, bo beda cieplejsze. Niby nie wiele ale moze cos da i to nie wielkim kosztem. Mysle ze kolektor wydehcowy od 160KM VVC kosztuje jakies 400-500zl w dobrym stanie, dostac go to koszmar, takze wolalbym dozbierac hajsu i kupic jakis konkretny, dorabiany. Zima sie zbliza chyba nie bedzie sz potrzebowal wiecej mocy na pogode typu plucha, syf
jedna uwaga nie nagar ze spawów bo kolektory sa żeliwne i sie je wylewa a nie spawa tylko nieobrobiona wylewka... jak ktoś ma czas i cierpliwość może go sobie idealnie wyszlifować w środku i owinąć z zewnątrz taśmą termiczna jak słusznie doradził kamil co w przypadku NA może widocznie poprawić osiągi
Po pierwsze to z tego co pamietam VVC ma identyczny kolektor jak 1.4 Przynajmniej ten 145konny. Po drugie to kolektor nie jezt zeliwny w K serii. No chyba ze bierzemy pod uwage kolektor z Poloneza z silnikiem Rovera to fakt jest zeliwny.
Kolektory dolotowe sa identyczne 1.4 - 1.8.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 20:56
szeryff, zeby zeszlifowac te nalewy/nagary/naddatki musisz miec pare kamieni szlifierskich, albo do wiertarki, albo wiertarki wys obrotowej i atakujesz. Jak zrobic dalej, w sensie srodek kolektora to nie wiem, moze ziomek opisze.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lis 2006 Posty: 309 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Wrz 24, 2008 21:36
Kamieniem szlifierskim to niewiele się z tym zdziała. Potrzebne są frezy do wiertarki i jazda I nie są to nadlewy tylko w 100% spawy. I żeby było jasne chodzi o połączenie kolektora z płytą, którą przykręca się do głowicy. Spaw jest od wewnątrz.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 567 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Wrz 25, 2008 22:28
Pewnie zeby przeplyw spalin byl lepszy, bo tak to jest chropowaty, ale to juz chyba dla totalnych wyjadaczy, albo takich ktorzy nudza sie zimowymi wieczorami w domu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum