Forum Klubu ROVERki.pl :: [420 Di] Jeszcze raz kąt wtrysku.....
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 12:14
[420 Di] Jeszcze raz kąt wtrysku.....
Autor Wiadomość
yosot 



Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Końskie



Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 17:38   [420 Di] Jeszcze raz kąt wtrysku.....

Witam! W odpowiedziach na często zadawane pytania odnośnie ustawiania kąta wyprzedzenia wtrysku napisane jest, że przekręcając koło zgodnie z ruchem wskazówek zegara opoźniamy, a w stronę przeciwną przyspieszamy moment wtrysku. Czytając sporo postów na ten temat widzimy że niektórzy twierdzą , iż jest dokładnie odwrotnie, i nikt ich nie poprawia. Jak to jest faktycznie?
_________________
Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 17:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 21:19   

Faktycznie jest tak, że kąt powinno się odczytywać komputerem diagnostycznym i korygować obrotem koła. Po pierwszej korekcji będzie wiadomo, w którą stronę kręcić, żeby go zwiększyć bądź zmniejszyć ;)
 
 
yosot 



Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Końskie



Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 21:32   

Czyli tak: komp. odczytuje wyprzedzenie np. 8 stopni, koryguję kręcąc kołem zgodnie z ruchem wskazówek, ponownie odczytuję i wychodzi np. 4 stopnie - czyli opóźniłem moment wtrysku. Czy np. w innym silniku odczytując podobne wartości moze być tak, że opóźnię moment wtrysku przekręcając kołem w stronę przeciwną do ruchu wskazówek?
_________________
Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 21:38   

Tu mamy nie wyprzedzenie zapłonu, tylko opóźnienie kąt wtrysku. Zatem przestawiając z 8 na 4 stopnie opóźniamy. W którą stronę kręcić kołem aby osiągnąć ten efekt można dowiedzieć się po pierwszym przestawieniu i ponownym odczycie kąta wtrysku.
 
 
yosot 



Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Końskie



Wysłany: Pią Wrz 26, 2008 22:09   

No to może tak: MAmy te same silniki i odczytujemy kąty wyprzedzenia, w moim jest 8 stopni i w Twoim też. Korygujemy w moim przekręcając kołem w prawo i uzyskujemy 4 stopnie. W Twoim przekręcamy w lewo - co uzyskamy - zwiększenie czy zmniejszenie kąta?
_________________
Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Wrz 27, 2008 10:38   

Skoro kręcimy w odwrotną stronę, to i skutek będzie odwrotny. Zatem uzyskamy zwiększenie kąta czyli powiedzmy 12 stopni.
 
 
yosot 



Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Końskie



Wysłany: Sob Wrz 27, 2008 13:34   

Czy robiłeś kiedyś tą regulację u siebie? Korygowałeś kąt kołem?
_________________
Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Wrz 27, 2008 16:19   

Kąt wtrysku zawsze się tak ustawia (reguluje). Dobrze jest jednak odczytać jego wartość komputerem, a nie tak na oko (dokładniej na słuch).
 
 
krystianshoota 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 49



Wysłany: Sob Wrz 27, 2008 16:23   

Na ustawienie kątu wtrysku radzę udać się do specjalisty. Miałem przygodę z mechanikiem, który przestawił mi go, odczytując wskazania za pomocą KTSu. Później miałem duże problemy z odpaleniem zimnego auta. Dopiero wizyta u specjalisty, który używał do ustawienia zapłonu jakiegoś manometru rozwiązała moje problemy.
 
 
yosot 



Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Końskie



Wysłany: Sob Wrz 27, 2008 18:48   

No to może jeszcze raz.
Nie mam na razie zamiaru korygować kąta wyprzedzenia wtrysku, ani na oko ani na słuch. Zadałem to pytanie ponieważ spotykam tu na forum dwie szkoły odnośnie regulacji, całkiem odmienne. Czy może mi ktoś odpowiedzieć ( ktoś kto to robił i wie ), czy przekręcając kołem na wałku rozrządu np. w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) zwiększam czy zmniejszam kąt wyprzedzenia wtrysku?
_________________
Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Sob Wrz 27, 2008 19:17   

Dokładnie jest tak,jeżeli kręcimy zgodnie z ruchem skazówek zegara to opóźniamy zapłon,jeżeli w przeciwna to przyśpieszamy, a temu tak jest bo w naszych silnikach pompa jest z tyłu napędzana od wałka i kręci się w lewą stronę patrząc od strony skrzyni.
Ja ustawiałem i ciężko jest ustawić zbyt wczesny zapłon ponieważ,jak będzie za wczesny to będzie nam się zapalała kontrolka awari silnika
_________________
Człowiek nie wielbłąd musi się napić
 
 
yosot 



Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 40
Skąd: Końskie



Wysłany: Sob Wrz 27, 2008 19:41   

No i o to chodzi! Krótko, rzeczowo, no i z autopsji! :ok:
_________________
Był przez cztery lata 420 SLi - jest od pięciu lat 420 Di.
 
 
latinoo22 



Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 71
Skąd: Henryków

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 28, 2010 11:26   

A macie może jaki powinien byc kąt wtrysku fabryczny??????
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 08:24   

wg słów mechanika między 2 a 4 stopnie ... z autopsji 4 stopnie u mnie były ustawione i było ok ... przy ustawieniu na 2 stopnie auto cieżko paliło na zimno nawet w środku lata.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 12:42   

A może też przy okazji można sie dowiedzieć; Czy podczas ustawiania kąta wtrysku, blokuje sie pompe czy nie???. Na forum tez nie jest to jednoznaczne niektórzy piszą tak inni że nie. Dodam ze ustawiałem na chybił trafil po fachowcach z kTS i nic nie blokowałem(jest obecnie ponad 5stopni i jest ok), a może powinienem był zbokowac.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 13:25   

Mój mechanik przy ustawianiu nic nie blokował. Popuścił śruby, lekko przekręcił kołao, odpalił, sprawdził, później jeszcze poprawka drobna, poskładał osłony i w drogę.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 13:35   

No własnie to ok. Tak mi się tez własnie wydawało, ze jest dobrze bo jakbym zdlokował pompe to jakim cudem bym przestawił kąt. Przeciez by nie drgneła nawet.
 
 
Immq 



Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 53
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 15:04   

Witam,

miesiąc temu regulowałem sam owy kąt u siebie, gdyż auto miało problemu z odpalaniem przy 20 stopniach.

Czynności jakie wykonałem to:

Zdemontowanie aku by umożliwić sobie dostęp do śrub obudowy filtra powietrza ( demontaż obudowy filtra powietrza )
- zdjęcie obudowy paska pompy paliwa ( 5 srub )
- zaznaczenie cyrklem, ew. cienkim mazakiem stanu faktycznego na kole zębatym ( w okolicach 4 śrub )
- poluzowanie 4 śrub ( w tym jedna jest wieksza )
- wkładamy "coś" w kwadratowy otwór w kole zębatym
- mi słabo palił, za pierwszym razem kręciłem przeciwnie do wskazówek zegara ( samochód zaczął buczeć podczas jazdy w zakresie 1700-2600 )
- regulowałem jeszcze 2 razy na słuch ( wracając powoli do pozycji od ktorej zaczynałem ) i do tej pory autko pali za pierwszym strzałem

mam nadzieje że jakoś pomogłem, pozdrawiam
_________________
^_-
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 15:30   

Immq,

Cytat:
Obrót koła zgodnie z ruchem wskazówek zegara powoduje opóźnienie kąta, analogicznie obrót przeciwnie do ruchu wskazówek powoduje przyspieszenie kąta wtrysku.


Cytat:
Zbyt wczesny kąt powoduje natomiast trudności z odpaleniem silnika "na zimno" (także latem)


To nie powinieneś kręcić z wskazówka zegara :?: :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Immq 



Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 53
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 18:06   

Remi55 ma rację, w pośpiechu poplątałem się w zeznaniach.
Kręciłem zgodnie ze wskazówkami zegara aż do oczekiwanego efektu.
_________________
^_-
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Kąt wtrysku
bioly99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Gru 16, 2008 23:38
Brt
Brak nowych postów [civic 2.0 itd] kąt wtrysku
pitus85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Sro Kwi 29, 2015 13:51
wooy11
Brak nowych postów [R45] Końcówka wtrysku
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Cze 17, 2012 21:10
opi6
Brak nowych postów [R45] Rodzaj wtrysku
zyga Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Maj 06, 2008 20:32
Brt
Brak nowych postów [R45] Błędy, kąt wtrysku
marcin731 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Lis 10, 2010 21:07
marcin731



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink