Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Moc silnika. norma czy usterka?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Moc silnika. norma czy usterka?
Autor Wiadomość
seb020386 



Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 6
Skąd: Barnston



  Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 12:32   [R75] Moc silnika. norma czy usterka?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Po pierwsze witam wszystkich ROVER-owców. Od roku jestem właścicielem angielskiej wersji R618i, jednak czasy tego auta (rewelacyjnego z resztą) skończyły się 2 dni temy kiedy kupiłem R75 Connoisseur 2.0 CDT. Auto boskie ale to nie temat, żeby sie nad tym rozwodzić.

Mam male watpliwosci co do mocy silnika (116km). Mianowicie auto rozpedza sie dosyc wolno do momentu gdy wlaczy sie turbo ( zreszta dosc pozno bo po 2000 obr.). Z wlaczonym turbo usmiech juz mi sie pojawia na twarzy. Lecz przez te 2 pierwsze tysiace moc jest jakby niewystarczajaca np żeby uciec ze skrzyżowania w razie niebezpieczeństwa czy po prostu do dosc dynamicznej jazdy.
i stad rodzi sie moje pytanie:
Czy jest to norma w tym aucie czy moze byc to usterką?
Chce zeznaczyć, że
- przed odebraniem auta została wymieniona największa bolączka r75 czyli przepływomierz powietrza,
- jest to mój pierwszy diesel, więc biore pod uwagę kwestię przyzwyczajeń do mocy i stylu jazdy benzyna
- Auto przed odebraniem przeszło MOT bez problemów ( czyli taki ang obowiązkowy przegląd serwisowy)

Dotychczasowe rady jakie dostałem, to możliwość zabrudzonego wtrysku i rada przeczyszczenia ich za pomocą płynów dolewanych do baku.

Co sądzicie o tym? z góry dzieki za odpowiedz
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 00:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 12:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 12:36   

Hej,

Poczytaj to i to (albo chociaż 21 stronę tego drugiego wątku).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 13:05   

Generalnie po przesiadce z benzyny możesz mieć takie odczucia - ja przynajmniej miałem.
R75 jest z "urodzenia" dość mułowaty na starcie - to auto wybitnie do jazdy "trasowej"... jak się już rozgrzeje zachowuje się bardziej niż poprawnie nawet w niskim zakresie obrotów, ale wcześniej ... ma się wrażenie ciągnięcia przyczepy ;)))
Po prawie roku jazdy prawie mi to nie przeszkadza - nauczyłem się już na tyle operować gazem i biegami że w miarę sprawnie i dynamicznie mogę poruszać się po mieście.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 13:19   

Ja bym jeszcze jednak dla pewności sprawdził przepływomierz. Ale ogólnie CDT ma nie ciekawy "dół". Choć jak wynika to z moich doświadczeń, może to być spowodowane zabrudzonym EGR i filtrem na zaworku podciśnieniowym turbiny.
 
 
 
seb020386 



Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 6
Skąd: Barnston



  Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 13:38   

Dzięki Wam bardzo za odpowiedz i rady. Na ich podstawie zdecydowałem, ze chyba za wcześnie abym narzekał na roverka. Pojeżdżę nim trochę i zobaczymy czy to kwestia przyzwyczajeń czy usterki. Za miesiąc biorę go na wakacje do Polski, wiec będzie okazja sprawdzić go w dłuższej trasie. Z wszelkich ewentualnych problemów i wynikających z nich napraw, nie omieszkam zdać raportu na forum.

A ponawiając pytanie z głównego wątku: Co sadzicie o płynach dolewanych do baku i czyszczących układ? (diesel)? Czy szkodzą czy może warto spróbować? Od znajomego wiem, ze jego volvo uzyskało znaczący wzrost mocy po takim zabiegu. Czy silniku roverka lubią te płyny?
Jeszcze az dzięki za rzeczowe odpowiedzi.
pozdrawiam
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 13:40   

Szczerze powiedziawszy to według mnie to pic na wodę. Ja bym na twoim miejscu odpiął przepływomierz i sprawdził co się będzie działo.
 
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 13:58   

Stosowanie tego typu płynów raczej nie wpłynie ci znacząco na jakiekolwiek poprawy osiągów - ja je stosuje (STP do czyszczenia wtrysków) tylko i wyłącznie prewencyjnie przez wzgląd na zły stan paliwa na większości polskich stacji paliw - buteleczka co 5, 6 tyś km.
O wiele większy wpływ na spalanie i moc mają filtry powietrza i paliwa, przepływomierz ...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 16:12   

seb020386 napisał/a:
Co sadzicie o płynach dolewanych do baku i czyszczących układ? (diesel)? Czy szkodzą czy może warto spróbować?

moim zdaniem, kapitalny i niezwykle potrzebny element dla auta tankującego olej napędowy, przede wszystkim smaruje wtryskiwacze, a np. w okresie zimowym odpowiedni środek zapobiegnie wytrąceniu się parafiny dzięki czemu nie nastąpi przytkanie układu paliwowego (gdzieś już na forum pisaliśmy o tych dodatkach, może spróbuj poszukać)
seb020386 napisał/a:
Od znajomego wiem, ze jego volvo uzyskało znaczący wzrost mocy po takim zabiegu.

w to akurat to bym zbytnio nie wierzył :/
seb020386 napisał/a:
Czy silniku roverka lubią te płyny?

żadnemu diesel'owi taki środek na pewno nie zaszkodzi ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 16:51   

116 km jak na CDT to dużo i mało. Jest co ciągnąć bo 1500kg. Na 1 i 2 biegu nie ma co szaleć autkiem. Biegi są po to aby rozpędzić autko i zabawa zaczyna się na 3 biegu w górę. Turbinka jak zauważyłem w swoim załącza się przy około 2 tyś obrotów wiec norma. Według mnie uważam, że masz wszystko ok. Płyny można stosować do ropy itp. Na pewno nie zaszkodzą. Pozdrawiam
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 17:09   

a do tego polecam paliwko tankowac na Shellu zwykły Diesel Extra jest wyczuwalnie lepszym i wydajniejszym paliwem od chrzczonego płynu napedowego jaki lejemy gdziekolwiek indziej. Mocno tego doświadczyłem szwedajac sie ostatnio po karkonoszach polskich i czeskich. Na polskim Mullerze to auto ani nie jedzie ani nie jest oszczedne...własciwie pali jak smok a na shelowskim idzie gładko i spalanie w górach ledwie ok. 10-20% wyższe.

A jak sie kolega przesiadł z benzynki no to czas aklimatyzacji troszke potrwa. Potem juz bedziesz tylko zadowolony przede wszystkim z super momentu, który pozwoli ci trase pojechac bez mieszania biegami :)
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 19:44   

Drogi seb to co napisali powyżej koledzy to święta racja! Klekotami jeżdżę już jakieś 20 lat,zacząłem w czasach gdy wszyscy pukali się znacząco w głowę,a olej kosztował niewiele ponad 1 zeta.Służbowe auto mam benzynę ,ale R 75 nie służy do jazdy,ale do wożenia się.Jak na swoją masę i pojemność i tak jest żwawy.Kwestia przyzwyczajenia.Też mam 116 KM,chciałbym więcej,ale coś za coś.Kiedyś w czasach prehistorycznych miałem potężny silnik,ale pod dystrybutorem płakałem.A płyny używaj,zwłaszcza w niskich temperaturach.Kiedyś,poprzednim autem, na A4 stałem w nocy bo spadła temperatura i wkład filtra paliwa wyglądał jak gromnica,a w przewodach zrobił się korek.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 19:47   

Thrillco napisał/a:
A jak sie kolega przesiadł z benzynki no to czas aklimatyzacji troszke potrwa. Potem juz bedziesz tylko zadowolony przede wszystkim z super momentu, który pozwoli ci trase pojechac bez mieszania biegami :)

Thrillco, przejechałbyś się moim to byś inaczej gadał... :mrgreen: W sumie po wciśnięciu gazu przez 2 sek jak benzyna, a potem jeszcze lepiej...
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 11:15   

Z nitro chyba :D Nie no...po okresie przyzwyczajania i ja jestem w stanie pozbierac się ze swiateł szybciej niz niejeden benzyniak, no ale jak mówie...to wymaga pewnego okresu na wyczucie ocb. Jednak ostatnio dane mi było kulnąć się nowa Skoda octavią 1.9TDI i szczerze musze przyznać, że w zakresie do 2tys. obr jest nieco żwawsza od mojego R75. Spora w tym pewnie zasługa duzo nizszej masy Skody i faktu, ze autko było funkiel nówka z przebiegiem ciut powyżej 700km. Niestety zestrojene skrzyni bądź niedobory elastycznosci silnika TDI pozwalały R75 rozłożyć Skode na łopatki w momencie wylotu na obwodówke :D
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 13:46   

Nie, ja całkiem serio mówie. :wink:
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 15:21   

rovan zrobił tuning :) więc nitro nie potrzebne :)
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sro Paź 01, 2008 13:03   

Mój Cdti bardzo ładnie się zbiera :lol: ale przy dynamicznej jeżdzie po mieście to potrafi wychlać oj potrafi :shock:
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
seb020386 



Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 6
Skąd: Barnston



Wysłany: Sro Paź 22, 2008 13:12   

Witam ponownie, odświeżę troche temat.
Pojeździłem tym moim roverkiem juz pare tygodni i jednak nie bedę w stanie się przyzwyczaić do tego, iż auto na czwartym biegu nie przyspiesza wogóle pod małą nawet górkę :cry: Wymieniłem (tak bardziej profilaktycznie) olej + filtry ( oleju, paliwa, powietrza i przepyłkowy), co troche mnie juz kosztowało, lecz oprocz minimalnie mniejszego spalania, wiekszej roznicy nie ma.
Dolałem lepszego diesla i jest MOŻE minimalny wzrost mocy ale to nadal nic. Nie potrafie sam sie za to zabrac ( nawet głupie odpięcie przepływki), wiec w przyszlym tygodniu jade do moich mechanikow, oni podpinają pod kompa + robia jazde probna aby sie przekonac czy aby napewno cos nie gra i co nie gra. Z tego co czytalem na tym forum i na paru angielskich to nawet z mojej malej wiedzy wnioskuje ze cos jest nie tak z przeplywka. Zobaczymy czy jakas blachostka czy cala przeplywka. Nowka Boscha ok 150 funtow + robocizna, no ale nie po to mam roverka zeby sie wkurzac przy kazdej jezdzie. Dam znac jak przyjade od mechanika.
 
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 22, 2008 13:44   

seb020386 napisał/a:
Nie potrafie sam sie za to zabrac ( nawet głupie odpięcie przepływki)

No nie rób sobie żartów ... 3 śruby plastikowej osłony, 5 śrub osłony filtra powierza i wyjęcie jednej wtyczki - roboty (nawet na parkingu) na 45min.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Paź 22, 2008 17:02   

No fakt to jest chyba jedna z prostszych operacji w R75 z silnikiem CDT... :wink:
 
 
 
seb020386 



Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 6
Skąd: Barnston



Wysłany: Sro Paź 22, 2008 17:33   

No dobra weszliście mi teraz na ambicje :wink:
Jutro zobacze co poczne. Poszukam tu jeszcze na forum jakiegos opisu troche bardziej szczególowego i zobaczymy co uda mi sie popsuc :roll:
Jakby co to Was posądzę hehe :wink:
Dam Wam znać jak mi poszło
P.S. Ja wiem, że to może być banalne, ale troche zrozumienia prosze, nie miałem okazji grzebać w "bebechach", jedynie troche teorii posiadam. No, ale powiedzmy, że od czegoś trzeba zacząć, wiec zabiore sie jutro do tego.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Usterka silnika
czkawka przy 4000- 5000 obrotów
hvil Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Sie 10, 2010 19:06
Gość
Brak nowych postów [Jaka norma Euro?]
a1410 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Mar 05, 2024 19:51
0L0
Brak nowych postów [R75] Usterka ETC
ENU Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Gru 28, 2008 22:43
sknerko
Brak nowych postów [MG ZT-T] Usterka Świateł
maniekRCJ Rover serii 75, MG ZT 11 Wto Cze 05, 2018 12:02
christopher7
Brak nowych postów [R75] Dziwna usterka
Wolek Rover serii 75, MG ZT 15 Nie Gru 23, 2007 17:12
przemo285



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink