Forum Klubu ROVERki.pl :: [220T '94] Gaśnie przy odpalaniu + problem powyzej 4000 RPM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220T '94] Gaśnie przy odpalaniu + problem powyzej 4000 RPM

silnik tomkacika wariuje :/
Autor Wiadomość
lopo 



Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 7
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Paź 01, 2008 19:11   [220T '94] Gaśnie przy odpalaniu + problem powyzej 4000 RPM

Witam,

Jakieś 3 miesiące temu zauważyłem, że przy jeżdzie na wyższych obrotach silnik miał tendencje do 'skakania' - tak jakby paliwa przez chwile nie dostał albo któryś z garów przestał pracować.

Teraz jak się zrobiło chłodniej (+ samochód miesiąc stał niejeżdzony) dzieją się z nim dziwne rzeczy:
- Jak jest zimny ciężko go odpalić, zachowuje się jakby nie było ssamia i trzeba mu podpompowywać gazem i trzymać na wyższych obrotach (1.5-2.5) zeby sie troszkę rozgrzał
- Znowu powyżej 4000 obrotów jak się go kręci silnik zaczyna się dławić i nie chce iść dalej - czasami na pierwszym biegu jest OK i normalnie się pracuje, ale już na kolejnych biegach coś go odcina powyżej 4000 obrotów. Zauwazyłem również że spalanie w mieście wzrosło o 1,5-2 l.

Dzisiaj zmieniłem przewody i świece, jednak nic to nie zmieniło.

Czy ktoś miał podobne problemy, ew. wie gdzie trzeba dołożyć śrubokręt/młotek :P żeby pozbyć się tych usterek ?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 01, 2008 19:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 00:11   

Cytat:
- Jak jest zimny ciężko go odpalić, zachowuje się jakby nie było ssamia i trzeba mu podpompowywać gazem i trzymać na wyższych obrotach (1.5-2.5) zeby sie troszkę rozgrzał

do sprawdzenia czujnik temperatury płynu chłodzącego i jego połaczenie z komputerem :cool:
lopo napisał/a:
- Znowu powyżej 4000 obrotów jak się go kręci silnik zaczyna się dławić i nie chce iść dalej - czasami na pierwszym biegu jest OK i normalnie się pracuje, ale już na kolejnych biegach coś go odcina powyżej 4000 obrotów.

trzeba by było sprawdzić zawór ciśnieniowy na listwie wtryskowej, ewentualnie wtryskiwacze, ale zacząć należałoby od ciśnienia, czy pompka przypadkiem nie umiera... :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
lopo 



Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 7
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 06:58   

A czy jest możliwośc, żebym w jakiś sposób samemu to sprawdził, czy umawiać się na wizyte do serwisu ?
 
 
 
kostas 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Skąd: Kłodzko

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 02, 2008 07:47   

Skoro nie byles w stanie zdjagnozować, ewetntualnie częściowo zdiagnozować usterki moim zdaniem lepiej jedź do serwisu i nic tam nie grzeb.
_________________
Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 09:20   

lopo napisał/a:
A czy jest możliwośc, żebym w jakiś sposób samemu to sprawdził, czy umawiać się na wizyte do serwisu ?

czujnik temperatury możesz spokojnie sprawdzić sam, instrukcja choćby tu:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#61
co do ciśnienia na listwie to potrzebne jest trochę sprzętu więc lepiej znaleźć jakiś solidny warsztat :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Czw Paź 02, 2008 22:24   

Inny silnik mam ale objawy jakby podobne były. Auto słabo przyśpieszało i szarpało przy niskich obrotach. Winny był wężyk podciśnienia z kolektora ssącego, któremu się pękło. Warto sprawdzić.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Paź 04, 2008 08:19   Re: [220T '94] Gaśnie przy odpalaniu + problem powyzej 4000

lopo napisał/a:
Witam,

Jakieś 3 miesiące temu zauważyłem, że przy jeżdzie na wyższych obrotach silnik miał tendencje do 'skakania' - tak jakby paliwa przez chwile nie dostał albo któryś z garów przestał pracować.

Teraz jak się zrobiło chłodniej (+ samochód miesiąc stał niejeżdzony) dzieją się z nim dziwne rzeczy:
- Jak jest zimny ciężko go odpalić, zachowuje się jakby nie było ssamia i trzeba mu podpompowywać gazem i trzymać na wyższych obrotach (1.5-2.5) zeby sie troszkę rozgrzał


Wydaje mi się, że możesz mieć problem z czujnikiem temp.

lopo napisał/a:
- Znowu powyżej 4000 obrotów jak się go kręci silnik zaczyna się dławić i nie chce iść dalej - czasami na pierwszym biegu jest OK i normalnie się pracuje, ale już na kolejnych biegach coś go odcina powyżej 4000 obrotów. Zauwazyłem również że spalanie w mieście wzrosło o 1,5-2 l.


Czy przerywa zawsze przy ok 4000k, czy tylko podczas gwałtowniejszego przyspieszania?
U mnie przerywał podczas gwałtownieszego przyspieszania (na ułamek sekundy... jakby paliwa nie dostawał) i było związane to z pękniętym (już plastikowym zamiast gumowym od temperatury) przewodem od podciśnieniowego sterowania turbiny (zaworem, który nadmiar ciśnienia puszczał bokiem). Turbina ładowała wszystko co miała, tylko pompa i wtryski na wyrabiały. Po wymianie przewodu ustąpiło... ale już tak nie jeździł :(

lopo napisał/a:
Dzisiaj zmieniłem przewody i świece, jednak nic to nie zmieniło.
Czy ktoś miał podobne problemy, ew. wie gdzie trzeba dołożyć śrubokręt/młotek :P żeby pozbyć się tych usterek ?

A młotek chyba najlepiej dołożyć do głowy :)
 
 
lopo 



Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 7
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 20:43   

Po dłuższej przerwie wracam ponownie do tematu.

A więc wymieniłem czujnik temperatury - 15 zł żaden koszt, także poszedłem za waszą radą i jest nowy. Ogólnie ciężko mi stwierdzić narazie czy to poprawiło zimny rozruch, bo akurat dzisiaj jak wymieniałem to było ciepło - zobaczymy jutro rano - ale czuje, że to to (samochód się nie dławi na niskic i ładnie trzymał obroty na 800-900 pod odpaleniu).

w drugiej kwestii zauwazyłem jedną rzecz, mianowicie ostatnio jak byłem u mechnika to coś wspominał ze niby jakiś kruciec mu się ułamał, ale że posklejał i ze jest ok. no i dzisiaj sprawdzam łączenia wszystkie no i się okazuje, że chyba to sklejał klejem do papieru (wężyk wisiał obok) - także gdzieś nie mam jakiegoś podciśnienia czy coś, nie wiem jak sie nazywa ten element . zdjecie przesyłam w załączniku - jeżeli wiecie gdzie moge kupić taki element (albo chociaż jak się zwie) to proszę o informacje

Pozdrawiam ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r218 SD 93r] gaśnie przy zmianie biegów
qba8819 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
10 Wto Sie 14, 2012 00:04
Owocek41
Brak nowych postów [R216] coupe gaśnie przy włączonych światłach.
dawidbdg Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Czw Sie 02, 2018 08:16
vesslan
Brak nowych postów [Rover 200] Problem z moim samochodem gaśnie podczas i jazy.
Agi Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Pon Sie 12, 2013 09:27
leszczu
Brak nowych postów [R200 1.6gsi 16v 94r] Problem z kostka przy odpaleniu??
bednar1989 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Wto Wrz 11, 2012 17:26
Wojtek88
Brak nowych postów [R 214 L 95' ] Gaśnie na zimnym silniku
deko77 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
11 Sob Mar 20, 2010 16:29
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink