Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [R200 1.4 8V 98r] Po HGF dziwne stukanie/klepanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [R200 1.4 8V 98r] Po HGF dziwne stukanie/klepanie
Autor Wiadomość
neoscorpion 



Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 11
Skąd: Jarosław



  Wysłany: Czw Paź 02, 2008 12:18   SOLVED [R200 1.4 8V 98r] Po HGF dziwne stukanie/klepanie

witam mam pytanie do doswiadczonych roverkowcow dopadlo mnie ostatnio hgf wymienilem wszystkie uszczelki, glowica splanowana, olej nowy, plyn chlodniczy nowy wszystko niby ok ale ... otoz mam dziwny dzwiek kolo 1000-1500obrotow jak jade tak jakby cos klepalo tzn slychac takie stukanie, na biegu jalowym nic ani troszke nie slychac ale jak zaczynam jechac i np jade tak ze trzymam te obroty i jade stala predkoscia to lepie cos. wie ktos moze co moze byc tego przyczyna? Mam instalacje gazowa ale narazie poki co jezdze na benzynie nie chcialem stresowac nowej uszczelki. prosze o sugestie i rady bo juz nie wiem co mam robic (mail neoscorpion@o2.pl lub tel 664184400)
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pon Paź 06, 2008 15:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 02, 2008 12:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 02, 2008 12:31   

neoscorpion napisał/a:
prosze o sugestie i rady bo juz nie wiem co mam robic (mail neoscorpion@o2.pl lub tel 664184400)

Nie licz, że ktoś zadzwoni lub będzie pisał na maila. Po to napisałeś na forum, aby otrzymać odpowiedź na forum ;)

Czy auto ma OK dynamikę po zrobieniu HGF?
Czy odpala normalnie?
Jeżeli nie, to może mechanik źle ustawił rozrząd (ja tak miałem kiedyś w R200 po wymianie paska).

Jeżeli powyższe jest OK, to powiedz w jaki sposób jest uszczelnione tzw. rozpołowienie głowicy. Jeżeli jest tam dużo pasty uszczelniającej/silikonu, to mechanik mógł zapchać kanały olejowe doprowadzające olej do popychaczy hydraulicznych (i one są teraz słyszalne).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 12:36   

a pasek rozrządu nie jest luźnawy?? :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 02, 2008 12:40   

sTERYD napisał/a:
a pasek rozrządu nie jest luźnawy?? :hm:

jakby mial pasek luznawy albo przeskoczony to zawsze by mial nierowne obroty wiem cos na ten temat :beczy:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 12:42   

chodziło mi o to, czy nie klepie o obudowę...
luźny pasek nie musi od razu przeskoczyć... może za miesiąc ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 02, 2008 12:44   

sTERYD napisał/a:
chodziło mi o to, czy nie klepie o obudowę...
luźny pasek nie musi od razu przeskoczyć... może za miesiąc ;)


to jakby byl tak luzny to ja bym od razu cos z tym robil bo sie moze zle skonczyc :beczy:
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 15:12   

Może być przestawiony o ząbek w lewo czy prawo rozrząd i od tego zawory całują denko tłoka.
Może być też pasek luźnawy i od tego wałki rozrządu są o tyle "spóźnione" względem wału, że zaworki trzepią po tłokach.
Jak się dokładnie tego nie sprawdzi, to nie wyeliminuje się przede wszystkim rozrządu.

[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 16:14 ]
Może być przestawiony o ząbek w lewo czy prawo rozrząd i od tego zawory całują denko tłoka.
Może być też pasek luźnawy i od tego wałki rozrządu są o tyle "spóźnione" względem wału, że zaworki trzepią po tłokach.
Jak się dokładnie tego nie sprawdzi, to nie wyeliminuje się przede wszystkim rozrządu.

Mogą być też hydropopychacze, możliwe, że jeszcze jakiś nie nabił się olejem i od tego postukuje.

Stuki z rozrządu są głośne, ale nie są silne. Stuki z układu korbowego (panewki) są bardziej przytłumione niż z rozrządu, ale mają moc - cały silnik drga.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Paź 02, 2008 18:56   

nie wiem czy na pewno, ale jeśli dobrze zrozumiałem kolegę neoscorpion to jego problem występuję jedynie podczas jazdy i tylko w pewnym zakresie obrotów ... ja osobiście poprosiłbym o sprecyzowanie tej wypowiedzi :/
natomiast jeśli to klekotanie występuje w w/w zakresie obrotów niezależnie od tego czy auto się porusza czy też silnik chodzi na luzie to skłaniałbym się ku sugestii sTERYDa o luźnym (bądź przesuniętym na kołach) pasku rozrządu i jego stukaniu o obudowę rozrządu :cool:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 02, 2008 19:45   

ja tam stawiam na hydropopychacz

w PW kolega pisal takie cus "glowica splanowana samodzielnie"
nie rozumiem tego
na co skrecone polowki glowicy ?? (pokrywa walkow rozrzadu)

gdyby tlok spotykal sie z zawoami, to silnik stukalby raczej w calym zakresie oborotow, a nie tylko przy 1500
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Paź 03, 2008 22:21   

A ja stawiam na źle ustawiony (ogólnie mówiąc) zapłon :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 03, 2008 22:29   

tylko ze zaplonem steruje komp i użytkownik nic nie ma tu do ustawiania
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Paź 03, 2008 22:34   

AndrewS napisał/a:
tylko ze zaplonem steruje komp i użytkownik nic nie ma tu do ustawiania


A jak żle ustawi koła, które napędzają paski, to też wina kompa :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 03, 2008 23:02   

panowie ja mam dokladnie taki sam problem w tych obrotach mi cos robi tuktuktuktuktuk zalozylem temat nawet kiedys mowili mi ze to jakis elastyczny lacznik moze byc w okolicach skrzyni biegow

co do tego rozrzadu (problem wyskoczylk mi 3 dni po rozrzadzie) mozliwe ze jego wina?? (na zimnym silniku nic nie slyschac dopiero na rozgrzanym)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 03, 2008 23:06   

hmm zeby przestawic zaplon to trzeba by bylo przestawic male kolo na wale wzgledem gornych kol rozrzadu, nie probowalem tego, ale przestawienie wiecej jak o zabek najprawdopodobniej spowoduje spotkanie sie tloka z zaworem

i mowienie w takim wypadku jednym zdaniem, tylko o "zle ustawionym zaplonie" jest mylace,
bo to nie zaplon jest zle ustawiony, tylko rozrzad
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Paź 04, 2008 07:31   

AndrewS napisał/a:
ja tam stawiam na hydropopychacz

w PW kolega pisal takie cus "glowica splanowana samodzielnie"
nie rozumiem tego
na co skrecone polowki glowicy ?? (pokrywa walkow rozrzadu)

gdyby tlok spotykal sie z zawoami, to silnik stukalby raczej w calym zakresie oborotow, a nie tylko przy 1500

Mi również przyszło do głowy, że trochę za duzo napakowano pasty/silikonu w rozpołowienie głowicy i może popychacze są kiepsko smarowane.
 
 
neoscorpion 



Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 11
Skąd: Jarosław



Wysłany: Nie Paź 05, 2008 18:29   

ok sluchajcie okazalo sie ze pasek rozrzadu za mocno byl naciagniety i to on mial takie opory ze stukal i buczal :) tak wiec juz po sprawie dzieki za pomoc pozdr. autko po hgf idzie teraz az milo :)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 05, 2008 21:02   

w zyciu bym nie przypuszczal ze to moze byc to :shock:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Paź 05, 2008 21:09   

pewnie pompa wody ma lekkie bicie na wirniku, i po naciągnięciu klepał o obudowę... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 05, 2008 21:23   

ale przeciez im bardziej naciagniety, tym ma mniejsza mozliwosc ruchu,
malo prawdopodobne jest zeby wirnik pompy mial bicie, powiedzialbym nawet ze to niedopuszczalne,
bo pasek na kazdy obrót, raz by sie napinal, a raz luzowal, oczywiscie chodzi o bicie promieniowe
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Paź 05, 2008 21:28   

nie koło pasowe pompy, tylko wirnik (ten w środku od mielenia wody) raczej na pewno ma bicie, tylko w niektórych egzemplażach mniejsze, w niektórych większe ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [SOLVED][R200 1.4Si 97r] Stukanie ciepłego i zimnego silnika
temat już do zamknięcia
sandal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 79 Czw Cze 12, 2008 09:45
piter34
Brak nowych postów [r200] dziwne stukanie
rudealis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Gru 08, 2013 07:21
rudealis
Brak nowych postów SOLVED [R214Si] Cykliczne stukanie z lewego koła.
michone Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Lip 20, 2008 14:13
michone
Brak nowych postów [R25 16V 1,4] Dziwne stukanie
MrFrog Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Cze 30, 2009 21:10
MrFrog



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink