zastanawiam sie nad alternatywnym zasilaniem lamp blyskowych na potrzeby sesji foto w plenerach itp.
sa dwa wyjscia - agregat pradotworczy - ale to nie o tym tutaj ( koszt ok 800pln + utrzymanie, eksploatacja)
a drugie np przetwornica samochodowa z 12v na 220v.
ten drugi trop mnie ostatnio bardziej nurtuje, bo w totka nie wygralem, a stoja one po ok 200-300 pln na aledrogo to juz pozwala mi o tym myslec powazniej, ale ...
chcialbym moc podlaczyc pod to ze 2 lampy powiedzmy o mocy blysku (!) 500W , lampy posiadaja rowniez swiatlo modelujace ok 100-200W kazda stale , ciagle swiatlo - niektore modele wylaczaja modelujace w trakcie blysku, a czesc nie, bo blysk i tak jest mocniejszy .
dylematy moje tycza sie :
- jak wytrzyma taki skok napiecia aku, alternator , bezpieczniki w aucie. mam diesla, ktory teoretycznie posiada mocniejszy aku .
- jaka to musi byc przetwornica i jaka powinna miec moc szczytowa, w impulsie . lampa blyskowa dziala na zasadzie ladowania ok 1-3 sek zaleznie od mocy blysku i lampy.
slyszalem, ze takie przetwornice to srednia sprawa, ze nie daja najlepszych efektow. ale z drugiej strony generator to wieksze koszta , ale i zastosowan wiecej ... tylko, ze teraz na pewno nie dam rady $
ktos mocny z elektryki moze cos podpowie. bo nie chce wtopy , z jakas przetwornica z aledrogo, ktora ma popisane 4 kW max , a bedzie siadac przy 1 lampie
kazda opinia uzytkownika i osob znajacych sie w temacie bedzie cenna.
z gory dziekuje
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 03, 2008 23:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Uzywam takiej przetwornicy i podlaczalem pod nia wiele urzadzen typu ladowarki do kilku na raz i dawala rade Na akumulator mi to nie wplywalo i bezpieczniki tez wytrzymywaly.
Parametrow nie znam. Bo mam ja w firmie. W poniedzialek, albo jutro za dnia moge sprobowac napisac co to za cudo. Kupilem kilka lat temu na allegro
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
moje czytanie ze zrozumieniem sie klania gosc na aukcji napisal :
"PRZETWORNICE Z 20A BEZPIECZNIKIEM TO TANIE PODRÓBKI-PROSZĘ UWAŻAĆ!!!" a ja myslalem ze ta przetworka ma 20a
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Ja mam swoją przetwornice podłączaną pod zapalniczkę i drukarkę psc 1315 podłączałem i drukowała. Dwa laptopy też chodziły na niej hmm pisze na niej że ma 300W ale odkurzacza nie próbowałem
Co do akumulatora to na moim akumulatorze 45Ah chodziło przez godzinę pod obciążeniem lapka i było ok, a jak podłączyłem do Jeepa Grand Cheroke kumpla to po 10 minutach pokazało "low battery" na przetwornicy
Ta przetwornica ma wtyczkę z uziemieniem, ciekawe do czego jest podłączone ?
Lepiej sobie odpuść przetwornicę i dozbieraj na agregat, jak masz znajomego w wojsku, to ci bez problemu od starej radiostacji za 100zł. załatwi(troszeczkę ciężko będziesz go miał wsadzić do bagażnika ).
michone, ja mam przetwornicę 250W i w niej jest bezpiecznik 30A więc w tej 1000 to musiałby być grubawy kołek
maniaq, może najpierw sprawdź ile tak na prawdę amper ciągną te lampy, bo skoro się ładują, to pewnie same żarówki odpalają się z kondensatorów, a zewnętrne źródło zasilania jest potrzebne właśnie do ładowania kondensatorów, i więcej jak 5 amper stałego zasilania nie jest Ci potrzebne
taka 1000 watowa przetwornica Ci starczy bez problemu
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
no wlasnie szukalem info o amperazu, ale nie moglem znalezc lampy w stuido obejrzalem dookola i nie ma ZADNEJ informacji o napieciu nawet a nie posiada zewnetrznego zasilacza jak np laptopy, tylko prosto kabel do sieci.
skoro sie laduje to dziala na zasadzie kondensatora, ale i tak naladowanie lamp bedzie potrzebowalo sporo energi , jezeli bedzie to np X 2 lampy to juz niestety robi sie problem O_o tzw szczytowy pobor mocy po odpaleniu lamp.
staralem sie pokazac co i do czego mialbym zamiar tego uzyc, ale proponowane zasilki za 40 pln 75 W nie stykna niestety do tych celow
szukam dalej roznych opcji i informacji.
dzieki koledzy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jak dam radę podjechać na zlot, to mogę wziąć tą przetwornicę, wtedy można sprawdzić, czy da radę z choćby jedną lampą i będzie wiadomo, czy ta 1000 starczy na 2
od biedy możesz przetestować jakiś ups co najmniej 1000VA, (tylko jakiś solidnym bo taki za 300 plnów to nie wiem, czy będzie miarodajny ) czy da rade to będziesz miał odpowiedź
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
mozna spróbować zmierzyć prąd tych lamp przecież jakiś miernik cęgowy i do zgrubnego oszacowania wystarczy. jak będe na zlocie to mogę takie cudo zabrać ze sobą
pomysl z mierzeniem mi akurat nie uda sie, bo nie mam jak O_o.
pozyczylem od MaRkA taka 300 W i zobacze co sie stanie jak podepne najpierw zarowke blyskowa 75 Ws, w piatek sprawdze moze jak sie zachowa przy lampie blyskowej 300 W.
bede w stanie sprwdzic ile pradu zabiera z aku
na zlot ciezko bedzie z targaniem lamp, bo to pelno klamotow by bylo , a to nie sa moej swiatla wiec... wszystko sie komplikuje. zobaczymy jak wyjda testy.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
myślę, że na 1 lampę w zupełności wystarczy
co najwyzej Ci odessie akumulator po 3-4 godzinach, ale zawsze możesz odpalić silnik na czas pracy
[ Dodano: Pon Paź 06, 2008 01:19 ]
a jeszcze inna sprawa...
tą przetwornicę to lepiej podłącz bezpośrednio do akumulatora na jakieś porządne zaciski, bo w gniazdku zapalniczki to z miejsca dziurę wypali
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
no wlasnie sie zastnawiam jak to zrobic bo marka 300W jest z wtykiem do gniazdka. ale moze do testow wystarczy, bo nie bede wpinal lamp studyjnych, tylko zarowke blyskowa, ktora dziala na podobnej zasadzie jak lampa.
pewnie blizej srody/czwartku potestuje co i jak
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
maniaq, www.eltec.pl - sklep jest na Grójeckiej - to chińszczyzna, ale działa - teraz używaliśmy takiej 300W na rejsie i było ok.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
chinszczyzna od mareckiego 300w blysnela mi 2 razy na lampie 60ws i wywalial bezpiecznik slabe kable ida do zapalniczki, musialbym bezosrednio pod aku sprobowac podpiac, ale mareckeigo musialbym kable rozbierac, a nie chcialem mu grzebac w tym no i czasu nie mialem za wiele, moze na spocie poprobujemy , bo nie zdazylem zarowki blyskowej wyjac z bagaznika tylko marka musze poprosic zeby znow przetwornice przytargal ze soba
MARKU, drogi marku czytasz to i nie grzmisz ? pleeeez jeszcze raz, jak mozesz zabierz przetwornice
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum