Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Wto Paź 07, 2008 20:37
obawiam się że komp stosowany w r400 w silnikach k nie ma tzw.autoadaptacji-wiec nie za bardzo jest co resetować,jedynie można "ustawić" połozenie początkowe silnika krokowego...opis jest na forum....
p.s.
jak koniecznie chcesz go "zresetować" to proponuję podpiąć klemy aku na odwrót.... -to będzie reset "totalny"..........
obawiam się że komp stosowany w r400 w silnikach k nie ma tzw.autoadaptacji-wiec nie za bardzo jest co resetować,jedynie można "ustawić" połozenie początkowe silnika krokowego...opis jest na forum....
p.s.
jak koniecznie chcesz go "zresetować" to proponuję podpiąć klemy aku na odwrót.... -to będzie reset "totalny"..........
Z tego, co pamiętam z konstrukcji silniczka krokowego w silnikach Rovera, to nie ma on też kontrolowanego przez komp silnika położenia początkowego. Przy włączaniu zapłonu dostaje on on kompa zestaw sygnałów i jest naprowadzany na pozycję wyjściową zawsze, jak się włączy zapłon. Jak się wyłącza, to też coś tam warczy.
W zespole przepustnicy, odnośnie silniczka krokowego, ustawić można tylko śrubkę regulacyjną (oporową) dźwigni przepustnicy, na którą naciska trzpień, sterowany poprzez mimośród i przekładnię właśnie przez silniczek krokowy, no i można regulować śrubką prześwit kanalika obejściowego. Kiedyś z tym walczyłem, jak mi wolne obroty silnika padały, jak był zagrzany.
Wina leżała po stronie nieco zanieczyszczonego kanalika obejściowego (gaz, niestety, trochę syfi) no i trzpień silniczka krokowego wyrobił już małe gniazdo w dźwigni przepustnicy i od tego ta się za mocno przymykała.
Lekka regulacja i podczyszczenie załatwiło sprawę od ręki. To są proste sprawy.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
W zespole przepustnicy, odnośnie silniczka krokowego, ustawić można tylko śrubkę regulacyjną (oporową) dźwigni przepustnicy, na którą naciska trzpień, sterowany poprzez mimośród i przekładnię właśnie przez silniczek krokowy, no i można regulować śrubką prześwit kanalika obejściowego.
W ROVERkach to inaczej wygląda, bo silnik krokowy nie jest zabudowany z przepustnicą.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum