Wysłany: Pią Lip 04, 2008 17:11 [Honda Civic] Brak reakcji na gaz
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
Posiadam Hondę Civic Aerodeck 1999r. z silnikiem Rovera 2.0iTD. Silnik pracował równo, cicho i oszczędnie aż do czasu. Obecnie aby autem przyśpieszyć należy wdusic-puścic-wdusic-puścic pedał gazu i tak kilka razy zanim samochód przyspieszy. W warsztacie wymieniono mi potencjometr gazu ale po przejechaniu 500km problem powrócił. Obecnie żaden mechanik nie chce podając się naprawy tego auta (okolice Ostrowa Wielkopolskiego może ktoś kogoś poleci), są problemy z podpięciem tego auta pod komputer. Proszę o pomoc może to jest jakąś drobna usterka lub ktoś juz miał takie objawy w samochodzie i sobie poradził.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 20, 2011 21:45, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 04, 2008 17:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zanurkuj pod pedały i zobacz czy nie masz czasem wyłącznika przy pedale hamulca (ten sam co od swiateł stopu) z 4rema wyjściami. Prawdopodobnie on jest zepsuty a dokładnie jego część odpowiadająca za wysyłanie sygnału do komputera. Trzeba zewrzeć dwa kabelki z tego wyłacznika i auto zacznie normalnie jeździć. Czujnik tego tuypu moze być ciężko dostac.
W roverkach chyba sa to przewody czarny i czerwony. U Ciebie może byc inaczej, dlatego nalepiej zrobic tak:
1. Przekręcić stacyjkę
2. Nacisnać hamlec
3. Wypinac kolejno przewody
4. Te dwa po wypięciu których zgasną światłą stop zostawić w spokoju
5. pozostałe dwa zewrzeć ze sobą
6. pojechac na jazdę próbną
powodzenia
PS. Jak masz nowa usterkę to otwórz nowy temat łatwiej go później odnaleźć i nie ma bałaganu. Wydzielę ten watek
[ Dodano: Pią Lip 04, 2008 20:33 ]
Zlokalizowałem pod pedałem taki jakby mały amortyzator, czy to jest od tego czujnik. Ogólnie tam jest pełno przewodów ale większość wejść jest na 3 przewody. Jutro dobrze to porozkręcam, wszystkie osłony i będę szczegółowo patrzył. Moje pytanie jest o ten niby amortyzator który amortyzuje puszczanie pedału gazu a jednocześnie możliwe że daje sygnał do tego czujnika. czy to jest ten czujnik.
[ Dodano: Sob Lip 05, 2008 17:59 ]
Witam,
Po długich wizytach w praktycznie wszystkich warsztatach w Ostrowie u wszystkich "magików i czarodziei" od aut, nasłuchałem sie różnych teorii na temat co jest popsute: potencjometr, pompa, komputer inna elektryka, reszty nie pamietam. W jednym to nawet mi auto potłuczono, lampe zbito i nikt nie wie jak to sie stało (ale byli ubezpieczeni na szczęście). Dopiero ktoś z forum, kto widac zna problem i wie o co chodzi poradził mi i tak uczyniłem. Naprawa trwała 2 godziny z tego godzina na demontaż i montaż kostki (nie wiem kto tą kostkę tam projektował). Koledze który mi pomógł wielkie dziękuje
[ Dodano: Sob Lip 12, 2008 18:23 ]
Witam,
Czy ten czujnik muszę wymieniac czy może pozostac ten który jest obecnie a te zwarte kable od niego pozostawic tak jak są.
Możesz jeździć ze zwartymi, a jak Ci się uda kupić to Teoretycznie dzięki temu czujnikowi moze odrobinę zmniejszy sie spalanie (szybsze odciecie dopływu ropy do wtrysków) oraz poprawi hamowanie silnikiem. Podejrzewam, jednak, że jest to nie do wykrycia w normalnym użytkowaniu.
Pozatym z tym czujnikiem odpada hamowanie lewą nogą
Kolega wspomnial o problemach z podlaczeniem tego samochodu pod komputer. Orientuje sie ktos czym go mozna zdiagnozowac? Jaki komputer go odczyta zeby było wiadomo czego szukac. No chyba ze wiecie gdzie w Krakowie to zrobic.
W sprawie komputera to ciężko. Ja mam Honde z silnikiem Rovera 2.0iTD i podobno te modele z drugiej połowy 1999r już łatwiej podłączyć pod standardowy komputer, ja niestety mam nietypowe wejście i ciężko coś z tym zrobić. Podłączanie pod zwykły komputer daje złe odczyty, sam tak miałem jak niektórzy "magicy-mechanicy" zaczeli mi opowiadać co jest źle, jakie błedy to samochód by mi zrujnowali (potencjometry, pompe, czujniki, itp) najlepiej pisać na forum tak jak ja to zrobiłem, w tych sprawach są tu szybkie i fachowe porady.
W sprawie komputera to ciężko. Ja mam Honde z silnikiem Rovera 2.0iTD i podobno te modele z drugiej połowy 1999r już łatwiej podłączyć pod standardowy komputer, ja niestety mam nietypowe wejście i ciężko coś z tym zrobić
powinieneś mieć standardowe 16 pinowe złącze OBD/OBD2 i każdy KTS go bez problemu sprawdzi... po '99 nic się w tej kwestii w silnikach L nie zmieniło
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Własnie, że tam nie ma tej 16 pinowej przyłączki. Jest wejście na 5 pinów i tutaj jest problem z tym, auto ciężko zdiagnozowac przynajmniej w Ostrowie Wielkopolskim.
z tego co wiem uzadzenie o nazwie guttman diagnozuje honde niewiem czy to tak sie pisze i jesli dobrze pamietam do tego sa dolaczone przejscia z twojej wtyczki na obd i wtedy mozna zdiagnozowac
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum