Wysłany: Sob Paź 04, 2008 15:43 [Seria 200] Mały poradnik.
Witam, może komuś się przyda
Problem: Gaśnie na wolnych obrotach po wilgotnych nocach.
Rozwiązanie - zaczynamy od wizyty u mamy/żony w celu wzięcia tzw spryskiwacza do kwiatków lub do mycia luster. Przelewamy zawartość napełniamy go wodą udajemy się do auta.
Otwieramy maskę zapalamy auto i psikamy po świecach kablach, cewce jak ktoś da radę po silniczku krokowym, jeżeli auto nie zgaśnie to problem nie leży po stronie świec, kabli, cewki.
Proponuję rozkręcić Palec i kopułkę gdyż kopułka może być pęknięta (mikro rysa) u mnie tak było i póki co, odpukać problem ustał.
Problem: woda w bagażniku
Rozwiązanie: odsyłam do tematu klick Pomoc nadchodzi od postu użytkownika Remi55
Problem: Silnik nie równo pracuje itp..
Rozwiązanie: polecam techniczne FAQ na str. głównej naprawde konkretnie opisane wszystko click
Problem: ABS się załącza przy delikatnym hamowaniu.
Rozwiązanie: Jeżeli nie świeci się kontrolka ABS nie ma sensu jechać na kompa nic nie pokaże (informacje z ASO ROVER RADZIONKÓW - obecnie SEAT)
Polecam znaleść najtańszego mechanika i zapytać się go ile weźmie za sprawdzenie czy pierścienie nie są pęknięte - u mnie w centrum biorą 30 zł a gratis poprosiłem i sprawdzneie czujników ABS okazało się że to po ich stronie jest problem.
Gdy świeci się kontrolka ABS a ABS nie działa polecam zacząć od sprawdzenia czy wpięty jest moduł ABS jak tak pędzić na komputer od razu pokaże wam błędy.
Problem: Coś tyrkocze przy niskich obrotach
Rozwiązanie: Jeżeli ostatnimi czasy robiony był rozrząd polecam szukać tam przyczyny może coś o ząbek jest przestawione.
Jeżeli nie rozrząd to stawiam na elastyczny łącznik w okolicach skrzyni biegów wjechać na kanał i go zobaczyć może być naderwany (jest to plecionka takich jakby drucików podobne do łącznika kraników w toaletach)
Problem: Moje żarówki słabo świecą / Moje nowe żarówki świecą tak samo jak stare
Rozwiązanie: W moim wypadku okazało się, że wina nie leżyt po stronie elektrki oraz żarówek a po stronie klosza. Pojechałem na regulacje żarówek (30 zł w servisie VOLVO) i co się okazało? mam z lewej strony angielską lampę a z prawej strony europejską.
W stsandardzie europejskim prawa lampa oswietla pobocze a lewa lampa oświetla środek jezdni w angli jest odwrotnie więc mi prawa lampa świeci po poboczu a lewa po lewym pasie a środek drogi mam słabo oświetlony.
Problem: Jakie wybrać żarówki? Chciałbym imitacje XENON
Rozwiązanie: Chcesz zeby fajnie wygladalo zakladaj zarowki mega power xenon z hipermarketu ale ostrzegam to moze byc niebezpieczne bo na tym mniej widac. Ew. altnatywa sa lekko tuningowane zarowki ale firmowe typu philips, hella itp.
Polecam Philips Bluevision - rewelacja. Osram Silverstar też doskonale sobie dają radę i mają dosyć białe światło i powiększony delikatnie zasięg. Imitacje xenonów można sobie postawić na półce i się nimi chwalić przed kolegami z piaskownicy. Nic nie widać w normalną noc, a w deszcz można sobie pomarzyć o normalnej jeździe. Co do żółto-fioletowych to miałem właśnie Narve Azzuro w R5 i dawały doskonałą widoczność nawet w trudnych warunkach i były przy tym bardzo trwałe. Złego słowa o nich nie powiem.
Podejdź do tematu z głową i wybierz bezpieczeństwo + komfort jazdy. I tak xenonów nie zrobisz ze zwykłej żarówki.
Problem: Przy puszczaniu nogi z gazu SZARPIE
Rozwiązanie: Pozagladajcie do silnika u mnie okazalo sie ze poduszka silnika byla urwana/naderwana
Wymienilem kabelek podcisnienia (5 zl )
swiecie przeczyscilem kabelki byly w normie
palec i kopulka nowe (60zl)
jak reka odjal nawet jak na jedynce podjade pod 4 tys i zdejme noge z gazu hamuje silnik a nie szarpie rownież jak podciągne pod 1,5 tys zdejme noge z gazu nie szarpie nie zaleznie od biegu i predkosci NIE SZARPIE
Problem: Cos nie tak z centralnym nie mam pilocików itp.
Rozwiązanie: Po pierwsze opisane jest w FAQ Technicznym (odnośnik wyżej)
Ja zastosowałem inna kombinacje. Koszt całości 300 zł z robocizną.
Elektryk (ale kumaty musi być bo inny jak słyszy ROVER to mowi 600 ) prosicie go o alarm z centralnym i podpięcie pod immo mi zrobił za 300 zł + za 50 zł wziąłem sobie czujniki ruchu. Mam fajną funkcję PANIC jak ktoś stoi pod autem załączam (zasięg ok 100m duuuuza odleglość standard mój miał ok 5-10m) no i autko wyje ptzydaje się to również na wielkich parkingach w hipermarketach.
Problem: Luz na drzwiach
Rozwiązanie: Mozna go zlikwidowac wymieniajac tulejki i sworznie w zawiasach. Komplet na drzwi to 2 sworznie i 4 tulejki, do tego dostepne sa tylko w salonach. Komplet to jakies prawie 40 zl. Oryginalnie sa tylko dwie tulejki zaciskane na jakiejs prasie w zawiasie, kupic trzeba 4 poniewaz dwie zlaczone ze soba zastepuja ta jedna fabryczna. Sworzen wykrecasz jakies 5 mm kluczem torx 40 a pozniej juz sam wychodzi. Fabryczne tulejki trzeba wybic. We dwie osoby zajelo mi to kilkanasie min, efekt byl natychmiastowy. Drzwi sie teraz trzymaja jak nowe.
Problem: Strzelające drzwi (Drzwi strzelają przy zamykaniu (wieś straszna )
Rozwiązanie: Nie wiem czy dobrze opisze ale: wyjąć kołek z ogranicznika zamienić śrubą z nakrętką i nie strzela lub wyjąć cały mechanizm i klupnąć w strzelający kołek z młotka zciśnie się i spokój. jak nie wiecie o czym piszę a strzelają wam drzwi to wsłuchajcie się z kąd strzelają i tam z młotka ! ps. trzeba to wyjąć bo jak z góry walniecie to to nic nie da bo on w dół sie zapadnie i tak w kółko można.. xD
Problem: Jeżeli autko dostało pomruku taki łądny basik znaczy, że zrobiłą się dziurka na tłumiku jeździłem z tym i po tysiącu km zaczał hałasować jak harley :D
Rozwiązanie: wymienic / zaspawać
Katalizator bodajże powinno się wymieniać w przedziale 100.000 - 150.000 km później może mu zacząć coś dolegać tzn ceramika z niego odpadać (nie pewne informacje ktoś mi tak mówił)
-----------------------------
Może komuś pomoże, nie wiem opisywałem swoje problemy i swoje rozwiązywania proszę nie krzyczeć jak coś pofyrtałem - sugerowałem się wypowiedziami mechaników
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 04, 2008 15:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Problem: Przy puszczaniu nogi z gazu SZARPIE
Rozwiązanie: Pozagladajcie do silnika u mnie okazalo sie ze poduszka silnika byla urwana/naderwana
Wymienilem kabelek podcisnienia (5 zl )
swiecie przeczyscilem kabelki byly w normie
palec i kopulka nowe (60zl)
jak reka odjal nawet jak na jedynce podjade pod 4 tys i zdejme noge z gazu hamuje silnik a nie szarpie rownież jak podciągne pod 1,5 tys zdejme noge z gazu nie szarpie nie zaleznie od biegu i predkosci NIE SZARPIE
mam kilka pytań odnośnie tego kawałka...czy da sie te czynności wykonać samemu(mizerna znajomość mechaniki samochodewej) czy niezbedna jest wizyta u mechanika a w takim razie jaki mógłby być przybliżony koszt takiego zabiegu
_________________ Nigdy nie dyskutuj z debilem...
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona cię doświadczeniem
Wiec Tak: Czy poduuszka silnika jest naderwana najlepiej podjedz do mechanika i sie go zapytaj czy jest i ile wymiana on zerknie i powie Ci co jej dolega nic nie zaplacisz umowisz sie na za tydzien i nie przyjedziesz (badz przyjedziesz) wymiana ma sie różnie w zależności od mechanika mnie za wymiane wzieli 100 zł poduszka niecałe 100.
Kabelek podcisnienia wymienisz sam wystarczy go zdjac isc do sklepu kupic na wymiar taki sam (guma to jest zwykla) wstawiasz w to miejsce i gra.
Świece zrobisz sam, musisz miec tylko klucz do świec (uniwersalny na całym świecie chyba ten sam) odkrecasz je czyścisz najlepiej w białe chusteczki wycierasz dokladnie i szukasz czy nie maja mikropekniecia na porcelanie jak nie to wkrecasz.
Palec i kopulka to kilka śróbek więc dasz rade sam, cudów tam nie ma
Za wymiane świec palca i kopulki + kabli wysokiego napiecia zaplacilem 30 zl w servisie VOLVO ale widzialem jak to robia i banalne
Witam, proszę o wskazówkę taka "łopatologiczną" jak wygląda i przede wszystkim gdzie znajduje się kabelek podciśnienia, przepraszam za może głupie pytanie ale bardzo chętnie wymienił bym to sam
nie kabelek, tylko wężyk
to są takie wężyki, które odchodzą od kolektora ssącego (tego czarnego za silnikiem z napisem "injection") i jest ich kilka różnej grubości, jeden (chyba najgrubszy) idzie do pompy wspomagania hamulców, jeden do zaworu ciśnieniowego paliwa na listwie wtryskowej, jeden do komputera, jeden do zbieracza oparów, i chyba wszystko
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Czw Paź 09, 2008 09:24, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum