Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 Si 1.6 Benz 97r] duże spalanie ponad 12l w mieście
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216 Si 1.6 Benz 97r] duże spalanie ponad 12l w mieście
Autor Wiadomość
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 14, 2008 22:06   [R216 Si 1.6 Benz 97r] duże spalanie ponad 12l w mieście

witam.
Auto pali 12-13l w miescie na 100km. Jak kupilem spalalo w zimie 16l !! !
wiekszosc z tego co pisza w tech faq sprawdzane bylo i jest z tym ok
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#62

tylko katalizator nie sprawdezany. Filtr powietrza nowy, caly zaplon nowy itd.
Sam juz nie wiem czemu on tyle pali, sonda bardzo szybko reaguje. Silnik pracuje rowniutko...
Producent podaje do 9l w miescie a odchylka 10% nie trzeba sie martwic, ale tu odchylka jest zbyt duza. Poza tym nie przekraczam 3,5tys obrotow, staram sie rzadko wyprzedzac, jezdzic rowno bez gwaltownych przyspiewszen itd...
Czy ktos mi jest w stanie cos podpowiedziec?
_________________
Nocny Marek
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 14, 2008 22:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Wto Paź 14, 2008 22:15   

Sprawdź czy w ogóle masz katalizator :wink: Teraz taka moda idzie, patroszenie katalizatorów. Tak na poprawienie nastroju :wink:
A przepływomierz? Może jemu coś dolega.
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Sro Paź 15, 2008 08:49   

Siwus181 napisał/a:
A przepływomierz? Może jemu coś dolega.

:hm: w benzynie ?? :roll: ZTCW to NIE MA przepływki ;p
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Sro Paź 15, 2008 12:18   

Paul napisał/a:

:hm: w benzynie ?? :roll: ZTCW to NIE MA przepływki ;p


Może i nie ma :razz:
Taka o pomyłka/niedopatrzenie!
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 15, 2008 14:43   

Siwus181 napisał/a:
A przepływomierz? Może jemu coś dolega.


przepustnice w benzynie mam i byla czyszczona (przez Gawina), potencjometr w niej dziala i styk jest dobry.
Zanim przepustnica byla wyczyszczona wieszaly sie obroty na 2tys.-w upale i korkach. To w biuletynie roverka napisali, ze to wina przepustnicy-pomoglo.

[ Dodano: Sro Paź 15, 2008 15:44 ]
Siwus181 napisał/a:
Sprawdź czy w ogóle masz katalizator


hmm, a jak to sprawdzic?

Jesli nawet go nie ma to chyba wtedy nie moze on byc przyczyna tego duzego spalania?
_________________
Nocny Marek
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 15, 2008 15:38   

A moze po prostu lubisz depnac z pod świateł? bula ma 8V 75 koników a pali mu 10 litrów znów inny forumowicz ma 16V i pali mu 12-13
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Paź 15, 2008 15:44   

to mi przy deptaniu spod swiatel pali 10...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Sro Paź 15, 2008 16:23   

Nocny Marek napisał/a:


Jesli nawet go nie ma to chyba wtedy nie moze on byc przyczyna tego duzego spalania?


W zasadzie tak. Spalanie nie skoczyłoby aż tak bardzo. Jaką "metodą" mierzysz spalanie? Może gubisz w obliczeniach, gdzieś po drodze te 2l.
Wtedy jak koledzy piszą byłoby to spalanie w normie jeśli lubisz sobie depnąć.
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 15, 2008 16:31   

Nocny Marek napisał/a:
Poza tym nie przekraczam 3,5tys obrotow, staram sie rzadko wyprzedzac, jezdzic rowno bez gwaltownych przyspiewszen itd...


staram sie jezdzic ekonomicznie stad moje zdziwienie apropo spalania.
MIerze lejac do pelna, jade okreslona ilosc km, leje do pelna i licze z litrow ile wejdzie, licznika itd
_________________
Nocny Marek
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 15, 2008 16:55   

Nocny Marek napisał/a:
Nocny Marek napisał/a:
Poza tym nie przekraczam 3,5tys obrotow, staram sie rzadko wyprzedzac, jezdzic rowno bez gwaltownych przyspiewszen itd...


staram sie jezdzic ekonomicznie stad moje zdziwienie apropo spalania.
MIerze lejac do pelna, jade okreslona ilosc km, leje do pelna i licze z litrow ile wejdzie, licznika itd


jak ja na 8V 75 km smigam 3,5 tysiaca to mi pali 8-9 istotne jest bardzo jak jezdzisz jak np. robisz głównie trasy dom - sklep itp (po 5km w 1 stronę) to silnik się dobrze nie zagrzeje a co za tym idzie, więcej żre i np w standardzie Ci pali 9 litrów jak masz 3,5 tyś. obrotów a że ciągle to na zimnym robisz to Ci pali 12 ;) ew stoisz w korkach lub prowadzisz NIE ekonomiczną jazdę przy starcie gazujesz (obroty wskakują pod 7 tyś) wtedy masz chwilowe spalanie i 18 litrów (ojciec w nowym peugeocie 307 ma kompa to jak rusza i niechacy go przygazuje to pali 18L)

Tak jak mówie, może miewasz krótkie trasy? po ile w 1 stronę jeździsz?

[ Dodano: Sro Paź 15, 2008 17:57 ]
jeszcze taka rada - jak wiesz, że czeka Cię kilka dłuższych jazd przynajmniej po te 10km to poczekaj aż wskazówka wejdzie cała na czerwone pole, zalej 10L i jak wyjedziesz 90-100km nim znów wskoczy to masz w normie wszystko :)
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Paź 15, 2008 21:54   

Siwus181 napisał/a:
Sprawdź czy w ogóle masz katalizator :wink: Teraz taka moda idzie, patroszenie katalizatorów. Tak na poprawienie nastroju :wink:
A przepływomierz? Może jemu coś dolega.

A mi po wyjęciu przytkanego kata w Lanosie, moc wzrosła a zużycie spadło... ;) Inna sprawa, że nie wiem jak w 216, ale ZR ma dwie sondy, w tym jedna za katem. W takim konfigu wywalenia kata powoduje zalewanie 2 sondy, ograniczenie dawki paliwa, błędy, przegrzewanie silnika itp. itd.
A wracając do spalania, to rzeczywiście dużo. Mi ZR 160 przy ostrym pałowaniu po mieście najwięcej łyknął jakieś 12l. Średnio po mieście poniżej 11.
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 15, 2008 22:11   

memphisto napisał/a:
jeszcze taka rada - jak wiesz, że czeka Cię kilka dłuższych jazd przynajmniej po te 10km to poczekaj aż wskazówka wejdzie cała na czerwone pole, zalej 10L i jak wyjedziesz 90-100km nim znów wskoczy to masz w normie wszystko


chodzi o czerwona kreske rezerwy? licznik stanu paliwa sstrasznie przeklamuje i nim nie moge sie sugerowac-ponoc to normalne w roverkach.

marcinmarcin napisał/a:
ale ZR ma dwie sondy, w tym jedna za katem


co to ZR ?jakie to auto?

marcinmarcin napisał/a:
A wracając do spalania, to rzeczywiście dużo. Mi ZR 160 przy ostrym pałowaniu po mieście najwięcej łyknął jakieś 12l. Średnio po mieście poniżej 11.


no mi w marcu spalal 16l !! ! masakra, takie gownienko 1600 pojemnosc a tyle paliwa. Wyraznie cos jest nie tak bo jezdze ekonomicznie, ponizej 3,5tys obrotow, ruszam bez gazowania do 2,5tys obrotow max... Sam juz nie wiem... Glowkuje i mysle i nie mam pomyslu. Mam nadzieje, ze Gawin cos wymysli lub forumowicze mieli podobnie i cos pomoga.

[ Dodano: Sro Paź 15, 2008 23:14 ]
memphisto napisał/a:
Tak jak mówie, może miewasz krótkie trasy? po ile w 1 stronę jeździsz?


hmm no faktycznie mam krotkie trasy,do pracy 6km, + powrot, czasem sklep-5km ode mnie. Ale czy to usrpawiedliwia takie spalanie? ten silnik szybko sie nagrzewa...no po 2km tak...ale jakby przeliczyc to troche by wyszlo . Na ssaniu jedzie chwilke nawet po 1km juz cieply jest. powinien spalac mimo wszystko z 10l przy takich odleglosciach, ktore pokonuje tak mi sie wydaje...
_________________
Nocny Marek
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Paź 15, 2008 22:22   

Nocny Marek napisał/a:
co to ZR ?jakie to auto?

Stuningowany fabrycznie Rover 25 (1.8 160km, twardy zawias itd.)
Też mam krótkie trasy - do domu z pracy mam 8km, po drodze obiad, zakupy itd.
Na pewno nie jeźdżę oszczędnie - nie umiem się zmusić...
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 15, 2008 23:14   

marcinmarcin, to pochwal sie ile Ci pali bo mnie się wydaje, że problem kolegi leży po stronie deptania na chłodnym silniku : )

Nocny Marek, tak chodziło mi o tą czerwoną kreskę, moje poprzednie auto paliło 20/100 tylko dlatego, że jezdziłem nim do sklepu 2km i defacto ciągle był na zimnym silniku ; D

Proponuje Ci nalac do pełna (do pstryka aż odbije) poświęcić kilka złotych i wybierz się na trasę zrób autem 50km wróć na stacje i zatankuj, jak wejdzie ok 5 litrów to all gra :D mi robi auto taty 50 km na niecałych 6 litrach :) ma 120KM :)

Na pojemność nie patrz tylko na konie :) dla przykładu MAZDA RX-8 ma silnik 1.3 a koników 220 pali 13/100 a jak sie depta to 20/100 :)
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Paź 16, 2008 07:45   

memphisto napisał/a:

Proponuje Ci nalac do pełna (do pstryka aż odbije) poświęcić kilka złotych i wybierz się na trasę zrób autem 50km wróć na stacje i zatankuj, jak wejdzie ok 5 litrów to all gra :D mi robi auto taty 50 km na niecałych 6 litrach :) ma 120KM :)


Po co takie kombinacje, skoro Nocny Marek mierzy spalanie w jak najbardziej prawidłowy sposób. Dokładność pomiaru będzie identyczna w obu przypadkach, różnica taka, że bez potrzeby będzie się turlał wkoło komina.

"Pałowanie" też raczej nie jest przyczyną wysokiego spalania. Przecież kolega napisał, że jeździ raczej spokojnie.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 16, 2008 09:41   

kolega napisał, też, że jeździ ok 3.5 tyś obrotów na zimnym silniku chwile po rozgrzaniu go wyłącza i znów silnik jest zimny jak wraca do auta i tak w kółko.... + do tego może dojść opcja Siwus181, gdzie została poruszona kwestia katalizatora, dodam tylko po raz kolejny od siebie, że w środku zimy pali mi 16-18 litrów jak mam trasy DO 5 km i smigam po 3.5 tyś obrotów. silnik jest ciepły dopiero po 2-2.5 km a ja w zasadzie już go wyłączam i znów jak wsiadam to zimny już jest i z tąd u mnie spalanie takie.
 
 
Siwus181 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 132
Skąd: Tuitam



Wysłany: Czw Paź 16, 2008 14:17   

memphisto napisał/a:
kolega napisał, też, że jeździ ok 3.5 tyś obrotów na zimnym silniku chwile po rozgrzaniu go wyłącza i znów silnik jest zimny jak wraca do auta i tak w kółko.... + do tego może dojść opcja Siwus181, gdzie została poruszona kwestia katalizatora, dodam tylko po raz kolejny od siebie, że w środku zimy pali mi 16-18 litrów jak mam trasy DO 5 km i smigam po 3.5 tyś obrotów. silnik jest ciepły dopiero po 2-2.5 km a ja w zasadzie już go wyłączam i znów jak wsiadam to zimny już jest i z tąd u mnie spalanie takie.


Dokładnie, suma sumarum wychodzi taki a nie inny wynik...
 
 
nocny_marek 




Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 220
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 16, 2008 15:03   

memphisto napisał/a:
kolega napisał, też, że jeździ ok 3.5 tyś obrotów na zimnym silniku chwile po rozgrzaniu go wyłącza


dokladnie to z "1" biegu max 2tys obrotow, moze zdarzy sie 2,5, potem kolejne biegi maximum 3tys obrotow a sporadycznie pojade na 3,5tysiaca. Na zimnym raczej nie przekraczam 2,5 tys obrotow. Do pracy jade 5-6km. Cieply jest po 1km ale chwile stoje na swiatlach zanim wyjade spod domu. Czyli ta chwilke jade na ssaniu czyli wiekszych obrotach jalowych w korku i na zimnym, do pracy dojezdzzam w 20 minut. Po pracy silnik zimny, na poczatku srodek miasta-korki, kilka cykli swietlnych, a potem juz spokojnie bez korkow.

A jak z tym katalizatorem,
marcinmarcin napisał/a:
Inna sprawa, że nie wiem jak w 216, ale ZR ma dwie sondy, w tym jedna za katem. W takim konfigu wywalenia kata powoduje zalewanie 2 sondy, ograniczenie dawki paliwa, błędy, przegrzewanie silnika itp. itd.

nie wiem ,ale chyba w modelu 216 si jest jeden?

I jeszcze jedna sprawa, producent podaje, ze w miescie spalanie osiaga 8,6litra/100km i chyba wzial pod uwage warunki pracy tegoz silnika, czyli, ze krotkie trasy itd ? Tak mi sie wydaje stad 8,6litra a dla trasy podal spalanie:5,2-6,5 zaleznie od predkosci...
+ te 10% roznicy to max powinien spalac w cyklu miejskim z 9,5 litra (oczywiscie biore pod uwage spokojna jazde)...

[ Dodano: Czw Paź 16, 2008 16:05 ]
mi w zimie spalal 16litrow.... ale przy bardzo spokojnej jezdzie-nie przekraczalem nap[ewno 3tys obrotow... Filtr powietrza byl tyle, ze zapchany, ale teaz mam nowy i zblizam sie do granicy 16l na okres zimowy bo ostatnio ciagle okolo 13l spala, a nie mam ciezkiej nogi...
_________________
Nocny Marek
 
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 16, 2008 16:28   

Nocny Marek napisał/a:
producent podaje, ze w miescie spalanie osiaga 8,6litra/100km i chyba wzial pod uwage warunki pracy tegoz silnika, czyli, ze krotkie trasy

Można dojeżdżać do pracy 25km w jedną stronę w stronę przeciwną niż korki (silnik szybko się nagrzeje, sprawna jazda), a można 3km w jedną stronę i razem z całym miastem stać w korkach (czyli pierwsze dwa biegi i silnik zgaszony zaraz po prawidłowym rozgrzaniu). Obydwa przykłady to jazda miejska :roll:
Ponadto, na stronie klubowej napisano, że silnik rozgrzewa się do 10 minut latem i do 15 minut w zimie. Wskazówka na połowie skali to odczyt tylko z jednego miejsca, a dla spalania ma znaczenie optymalna temperatura pracy całego silnika, tj. wszystkich jego elementów. Niektóre szybciej złapią temperaturę, inne nieco wolniej. Na bardzo krótkiej trasie (np. 5km) większość możesz jechać ze wskazówką w połowie skali, ale z nie do końca rozgrzanym silnikiem.
Czy w trasie też bijesz rekordy spalania, czy też jest już bardziej normalnie?
_________________
It's all right...
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 16, 2008 16:48   

wild_weasel, no wkoncu ktoś mówi o tym o czym mówiłem : D chciałem wysłać kolegę w trase aby zobaczył jak się ma spalanie na trasie to mi powiedzieli 'po co' ;P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r216] duże spalanie, problem z obrotami- ssanie
marhew Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 28 Czw Lis 17, 2011 16:48
Rover666
Brak nowych postów [R200] Wysokie spalanie w mieście, silniczek krokowy
Rover666 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Lut 22, 2011 14:53
leszczu
Brak nowych postów [r 214] za duże spalanie ;/
marikul Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 68 Czw Maj 06, 2010 07:46
blackbetty
Brak nowych postów [r25] duże spalanie
malagutif122 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Gru 14, 2011 10:14
osarro
Brak nowych postów [MG ZR 115] kopcenie i duze spalanie
wloditzki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Paź 03, 2014 10:32
bociannielot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink