Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam koledzy. Przeszukałem forum ale nie do końca udało mi się znaleźć odpowiedź na mój problem. Wygląda on następująco. Autko zapala. I na jałowym biegu bez dodawania gazu obroty automatycznie wskakują na obrotomierzu na 1500-2000 obr, ale natychmiast gaśnie. Za następnym odpaleniem autko chodzi, słyszę że obroty silnika skaczą jak zwariowane, a obrotomierz pokazuje zero obrotów. Paranoja. Pompa paliwa chodzi bo wyraźnie ją słyszę po przekręceniu zapłonu, gruszka twardnieje, filtr paliwa odpowietrzony. W czasie tych "wariacji" zapala się kontrolka "check engin". Gdy uda mi się wyjechać i przytrzymać autko na wyższych obrotach (powyżej 2500) kontrolka silnika gaśnie i auto ładnie się zbiera, ale wystarczy dojechać do skrzyżowania lub zdjąć nogę z gazu a pojawiają się wcześniej opisane objawy. Na wciskanie sprzęgła brak reakcji, odpięcie przepływomierza nie daje żadnej różnicy. Skakanie obrotów, zapalanie kontrolki, gaśnięcie, brak wskazania obrotów na obrotomierzu! czego mogą być to objawy? Podczas poruszania wiązką nie czuć najmniejszych zmian w pracy silnika.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 26, 2011 15:10, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 15, 2008 12:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na początek odczytaj kody błędów. Wskazówki jak to zrobić z najdziesz na stronie klubowej w dziale "porady na temat eksploatacji".
Już kiedyś próbowałem znaleźć tę wiązkę ale w moim aucie mam z tym problem. Wtyczka która powinna być we wskazanym miejscu, ma zupełnie inny kształt. Pokazuję ją na załączonym zdjęciu. Nigdzie w pobliżu nie zlokalizowałem wtyczki o podanym kształcie.
To jest czujnik położenia wału korbowego. Znajduje się on "od tyłu" koła zamachowego z tyłu silnika i dostępny jest z kanału (nad prawą półosią bedzie widać przewody). Wtyczka do niego natomiast powinna dać sie namierzyć gdzieś nad mechanizmem różnicowym skrzyni biegów. Druga sprawa jest taka, że takie zachowanie moze też być powiązane z czujnikiem położenia igły wtryskiwacza a raczej przewodami do tego czujnika.
Reasumując. Przejrzeć trzeba i przewód do czujnika położenia wału jak i wtyczki i przewody przy pompie wtryskowej
[ Dodano: Czw Paź 16, 2008 13:29 ]
w R600 złącze diagnostyki moze sie znajdować przy nogach pasażera, za plastikiem pomiędzy drzwiami pasażera a nadkolem. Tam poszukaj. Wtyczka ma dwa piny. niestety nie wiem jakiego jest koloru. Thef powinien wiedzieć bo u niego tam właśnie się znajduje
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Paź 16, 2008 15:21
To jest szara wtyczka, ale pinów ma chyba 16cie (standardowo, oczywiście wykorzystanych jest tylko kilka, chyba 3). Szukaj tam gdzie Brt wskazał. A ta wtyczka z Twojego zdjęcia ma chyba założoną zaślepkę, trzeba by ją zdjąć najpierw, choć raczej to nie będzie to złącze diagnostyczne.
Faktycznie znalazłem wtyczkę w miejscu jak podaliście:) Trochę szybko mrugała, ale z tego co udało mi się policzyć wystukało następujące błędy 19, 29 i 31.
[ Dodano: Czw Paź 23, 2008 15:11 ]
Dzięki. Z przyjemnością klikałem na plusy:) Mieliście absolutną rację. Kabelki i tylko kabelki. Teraz samochód pięknie śmiga. Jeszcze raz dziękuję.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum