Wysłany: Sob Paź 11, 2008 14:17 [R620] Inny dźwięk silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam,
Dziś podczas jazdy nagle silnik zmienił swoje brzmienie i zastanawiam się co może być nie tak i czy mogę nim jeszcze trochę jeździć zanim zajadę do mechanika.
Mianowicie zaczął trochę "buczeć". Nie brzmi już jak diesel tylko 4litrowy benzyniak. Dźwięk "rasowy" i całkiem przyjemny, ale domyślam się, że to nie tak powinien brzmieć diesel.
Będę wdzięczny za jakieś sugestie, i odpowiedź czy mogę nim jeszcze jeździć do czasu wizyty u mechanika.
Dzięki.
PS. Dźwięk z tego co zauważyłem dobiega spod maski, więc to chyba nie jest tłumik. Ale nie znam się za bardzo więc nie wykluczałbym tej opcji.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 26, 2011 19:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 11, 2008 14:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Uszczelka kolektora wydechowego? Otrworz maske i sprawdz czy nie dmucha na polaczeniu kolektora i glowicy i czy nie widac nigdzie spalin.
Głupio się przyznać, ale nie wiem gdzie są te rzeczy, a Rave po angielsku więc nie znajdę tego.
Jechałem teraz na dłuższą trasę i zaobserwowałem, że buczenie się nasila wraz z wciskaniem pedału gazu i zanika przy 2.8 tys obrotów.
Oj jak zanika to cosik nie teges jak na wydech... Nie mam wiecej pomyslow.Kolektor wydechowy to te gorace rury co wychodza z silnika.Tak spaliny ide dalej do wydechu.Moc silnika sie nie zmienila?Nie kopci?
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Oj jak zanika to cosik nie teges jak na wydech... Nie mam wiecej pomyslow.Kolektor wydechowy to te gorace rury co wychodza z silnika.Tak spaliny ide dalej do wydechu.Moc silnika sie nie zmienila?Nie kopci?
powiem ci ze tego sprawdzanie troche jest. wypadalo by zobaczyc dolot powietrza do silnika, wszystkie przewody itd. ale najprosciej bylo by zebys skoczyl do mechanika, speca od diesla. on ci zdiagnozuje i bedzie prosciej. ja sam ostatnio bylem. i sie zdolowalem bo okazalo sie ze w moim 620 sdi silnik ma przedmuchy i jest do remontu:/ a diagnoza kosztowala 40 zl. ja w swoim tez mam buczenie tylko duzo krotsze w okolicy 3 tys obr a powodem sa rozwulkanizowane i zuzyte poduszki silnika. wiec mozesz sprawdzic zawieszenie silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum